Strana 1 z 1

E39 - 528i - vrie voda

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 21:17
od Petyusa
Cavte kamarat ma taky problem kupil si 2.8i BMW E39 a my tu teraz filozofujeme ako odvzdusnit motor su tam 3 odvzdusnovacie sroby prva na chladici, druha pri termostate a treti je pri nezavislom kureni webasto ktore tam je od vyroby! problem je ten ze tam nieco neklape je to automat a nechce to prehadzovat rychlosti manualne to ide hore a dole a ked spomalujem tak to potom same od seba vie podradovat ale radit hore to uz nevie!!!!neviem v com je problem!Prosim poradte!!!

Jaj rucicka na palubovke stoji na polovici presne ako by mala ked je motor vyhriaty ale v tom case voda v trubkach uz vrie! V expanzke voda len stoji a nehybe sa hore ani dole, ani vtedy ked je odvzdusnovaci srob otvoreny a vodu tlaci von!!vytlaci tade asi 1 liter vody ale z expanzky nechyba ani 1 deci

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 21:38
od starML
Můj tip je rozlámaná vrtulka vodního čerpadla. Takže voda se ani nepohne a "preto vrie".

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 21:39
od Serpico
starML napísal:
Můj tip je rozlámaná vrtulka vodního čerpadla. Takže voda se ani nepohne a "preto vrie".


tiez som toho nazoru

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 22:04
od Miro528
Tiez sa priklanam k cerpadlu a ta prevodovka je asi po smrti.Skuste to niekde nahodit na PC ,lepsia verzia by bola keby zblbol len pc prevodovky ,ak je vporiadku potom jedine repas prevodovky alebo vymena :cry:

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 22:13
od starML
Napřed je třeba opravit to chlazení motoru. Až bude teplota OK, tak se uvidí. ŘJ převodovky při nesprávné teplotě (např. zanesené chladiče) může způsobit stav, který popisuješ. Docela logicky se snaží zvýšit otáčky motoru (=podřazuje), aby se motor ochladil.

re

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 22:17
od Petyusa
vodne cerpadlo som uz vymenil to je tam uz nove a prevodovka nemoze byt po smrti lebo toslape jak hodinky a prehadzuje to pekne rychlosti manualne a ked tam mam 5 ku zaradenu dam naspat na rezim automat a spomalim tak ono pekne podraduje!!!!ale radit hore uz nevie!!!jeden my hovoril ze kym nebudem mat 100% obeh vody v chladiacej sustave dovtedy my prevodovka nebude normalne radit!!!!!
Neviete niekto nahodit foto tych trubiek co idu z motora na chladenie???co ktory kade musi ist????

re

Napísané: Streda, 26. Novembra 2008, 22:20
od Petyusa
potreboval by som nejaky manual ako tie trubky musia ist ktora kade do coho lebo takto to je prd vcera som kakosa ovaril vriacou vodou lebo my vystrelil odvzdusnovaci srob!!!!

Napísané: Štvrtok, 27. Novembra 2008, 22:02
od mathesss
ja som mal skoro podobný problém. Vymenil som vodnu pumpu spolu s termostatom a odvzdušnil som to.
Odvzdušnuje sa to tak že auto nechaš zohriať na ideálnu teplotu, otvoriš expanzku a odvzdušnovák a dolievaš.... (maj zapnuté kurenie na maximum)

re

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 11:25
od Petyusa
vodna pumpa je nova a termostat sme vybrali aby to nevyvrelo tak skoro ale dakujem skusim ! este niekto daky napad???

Napísané: Piatok, 28. Novembra 2008, 21:41
od LONGI530D
ahoj ak si z galanty (podla profilu) tak zavolaj na toto cislo0911160012 a tam ty to da chlapec stopercentne dokopy 8)

528i

Napísané: Nedeľa, 30. Novembra 2008, 09:27
od M5
Ja som mal ten istý problém ale v 328i a mechanik mi povedal že je v p..i tesnenie pod hlavou a že mi to opraví za 20 tis.Podotýkam že mechanik nebol známy, bol z tej dediny kde mi to žačalo haprovať.Horkoťažko som došiel domov vymenil som termostat,vodnú pumpu a pre istotu aj termospojku a bolo po probléme.Bmw sa ťažko odvzdušňuje a preto si veľa ľudí túto závadu pripisuje hlave valcov alebo tesneniu.Omyl.Treba sa s tým pohrať a odvzdušníť to poriadne,na 540i čo som takisto mal mi to trvalo 4 hodiny a asi 20litrov vody a veľmi veľa trpezlivosti.Tak ako to tu už písali auto musí byť zohriate na prev.teplotu a odvz.šóbik vybraný a kúrenie spustené.

re

Napísané: Nedeľa, 30. Novembra 2008, 10:56
od Petyusa
kde sa nachadza termospojka????? to je taka kokotina co je pred kurenim pod filtrom na vzduch?????

re

Napísané: Nedeľa, 30. Novembra 2008, 23:06
od Petyusa
popiste my prosim vas postup odvzdusnovania lebo my to nejde z odvydusnovacieho srobu my vzdy zacne striekat voda ako z fontany!!!!!!

Re: re

Napísané: Nedeľa, 30. Novembra 2008, 23:32
od lupo
Petyusa napísal:
popiste my prosim vas postup odvzdusnovania lebo my to nejde z odvydusnovacieho srobu my vzdy zacne striekat voda ako z fontany!!!!!!


kopia z TISu, hadam ti anglictina nerobi problemy, lebo sa mi nechce prekladat :)

Note:
To ensure that the cooling system is properly vented, it is
absolutely essential to adhere to the following steps:
1) Open expansion tank.
2) Start engine (idle speed) and set heater to maximum
temperature. Set blower to low setting. This opens the
heating valves and sets the auxiliary water pump in
operation.
3) Pour coolant into expansion tank up to max. cold fill level.
Allow engine to run at idle speed until no more coolant
needs to be added.
4) Flush coolant circuit with two presses of accelerator pedal
(approx. 2500 rpm).
5) Slacken vent plug on auxiliary heater (if fitted) (E39 only).
6) Close vent plug on auxiliary heater (if fitted) when bubble-free
water emerges (E39 only).
7) Switch off engine, set heater to minimum temperature.
8) Wait approx. 3 minutes until auxiliary water pump in auxiliary
heater ceases to operate.
9) Start engine again without heater.
10) Carefully open expansion tank and top up or draw off coolant
at idle speed to max. cold fill level.
11) Close coolant tank.
12) Take car for a test drive.
Addition for independent heating (special equipment)
1) Fill and vent system as described above
2) Start independent heating and wait for combustion.
3) Start engine and run for several minutes at idle speed.
4) Allow engine to run at idle speed until no more coolant needs
to be added.
5) Close coolant tank.
6) Take car for a test drive