Strana 1 z 1

e39 540i rady do začátku

Napísané: Utorok, 31. Októbra 2017, 22:00
od pospamartas
Ahoj prátelé,nejdříve bych chtěl poděkovat za přijetí.Děkuji.A ted už k tématu,koupil jsem si vysněný osmiválec bmw 540i rv. 97,Tedy bezvanos,auto je z německa po prvním majiteli v krásném stavu s nájezdem 300tis. Km,auto vypadá i jezdí hezky,avšak mám lehké obavy a to je lehké cvakání motoru,řekl bych že spíš od strany spolujezdce,ale jistý si nejsem,četl jsem zde že by to mohla být vodící lišta řetězu,dálší věc co mě trápí jsou vibrace motoru při otáčkách cca 1500 při režimu P(mám automat)Byl bych rád za jakékoliv rady,auto mám jako koníček a chci mít vše TOP.Ještě dodám že při dovozu jsem udělal všechny filtry a výměnu oleje.Olej jsem dal castrol edge 5w-30.Hladina ok a starýolej byl bez jakýchhkoliv špon či pilin.Všem kteří mi dobře poradí či řeknou svůj názor předem moc děkuji.

Re: e39 540i rady do začátku  Topic is solved

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 02:01
od Hugino
Nazdar, prvá vec čo si spravil "zle" je že si tam dal olej, ktorý tam nemal ísť už od výroby. 5W30 nie je veľmi vhodný do tohto motoru, hlavne kvôli jeho vysokej prevádzkovej teplote okolo 105 stupňov a pri tej teplote ten olej je už ako voda, určite bude strašne zakarbónovaný, pokiaľ sa tam doteraz používala 5W30tka. Väčšina ľudí, ktorí majú M62/M62TU používajú Mobil 1 Peak life 5W50 (vrátane mňa).
Na strane spolujazdca je napinák reťaze, ak ti zarachotí len pri studenom štarte a potom stíchne, tak je to ním, neudrží už tlak. Ak ti to rachotí stále, kľudne to môžu byť aj samotné rozvody, aj na bezvanosoch odchádzali, len nie pri 200+k km ako u Vanosových.
Aké vibrácie myslíš 1500ot v Pčku? Pokiaľ nedržíš plyn, ten motor toľko netočí ani keď je studený a "zohrieva sa". Optimálne má točiť okolo 560 +-, so zapnutou klímou trošku viac.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 11:37
od pospamartas
Děkuji za odpovědi,no olej jsem dal proto že na štítku byl právě tento co ho měnil majitel přede mnou,to rachtání mi přijde pouze za studena,ale nevím zda vyměnit pouzenapínák,nebo udělat raději celé rozvody :-kkolikasi vyjdou vsecky potřebné díly?když to nemá vanosy,nemuselo by to být tak hrozné snad.No a ktěm vybracím jsem to myslel tak že když přidám plyn na cca 1500ot,tak jsou cítit vybrace,jako že ten motor nejde uplně klidně.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 12:14
od pospamartas
A ještě jak píšeš že bude velmi zakarbonovaný motor,doporučuješ tedy nějakou dekarbonizaci,nebo stačí dát leší olej a motor se pročistí?omlouvám se za hloupé dotazy,ale je to má první V8 a nerad bych něco pokazil.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 13:54
od Hugino
Rozvody výjdu podľa toho, čo všetko popri tom ešte vymeniš, keď už bude motor rozobratý. Samotné diely môžu výjsť okolo 600€ cca (niekde na fóre je aj presne spísaný zoznam čo všetko treba, skús pohľadať). Aj s prácou to môže byť okolo 1000-1500, záleží od toho, čo k tomu ešte prihodíš na výmenu.
Usadenie karbónom uvidíš, keď by si tam dačo menil, teoreticky stačí vytiahnuť čídlá vačiek a na nich uvidíš, či sú zasraté alebo nie. Ja som preplach neriešil, nemám s tým skúsenosti, ale viacero členov tuto to spravilo oldschool-ovo, čiže správny olej, potom výmena po nižšom počte km atď.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 13:56
od Hugino
A ešte k tým vibráciam, je to plyňák alebo nie? Lebo ak hej, môžu byť zasraté benzínové vstreky, ak sa jazdilo na plyne stále, poprípade ti môže nepravidelne vynechávať nejaká cievka, skús napichnúť na diag, či ti niečo nevypíše.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 14:14
od pospamartas
Ne auto na plyn nikdy nebylo,zitra jedu ke kamaradovi,tak zkusíme napíchnout na diagnostiku a uvidím.A ty rozvody tu zkusím pohledat na foru,zatím děkuji.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Streda, 1. Novembra 2017, 20:05
od pospamartas
Tak dnes jsem auto trochu otestoval a to klepání se ozývá spíše za studena a jde to opravdu od strany spolujezdce,takže to bude nejspíš ten napínák,takže otázka zní jde to vyměnit aniž by se musely dělatcelé rozvody?nebo je to tolik práce že už sevyplatí je udělat?děkuji za odpověd.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Piatok, 3. Novembra 2017, 11:32
od snbalex
ano ide, skus trochu hladat,

https://www.youtube.com/watch?v=UlmxeWHdFOo

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Piatok, 3. Novembra 2017, 20:59
od pospamartas
Super moc děkuji za odkaz na video.Dnes jsem u kamaráda napíchli auto na diagnostiku a napsalo nám to dvě chyby a to jedna 112 snímač polohy vačkového hřídele-to by mohló dělat možná ty vibrace při určitých otáčkách,no uvidím až vyměním a druhá chyba 139 aktivace mapovaného(řízeného)chlazení.Neví někdo co to znamená?to jsem ještě meslyšel.Děkuji.

Re: e39 540i rady do začátku

Napísané: Piatok, 3. Novembra 2017, 21:03
od pospamartas
Tak jsem trošku pohledal a nejspíše to bude termostat,má s tím někdo zkušenosti?to ho má 540tka nějak el. ovládaný?Ale auto se nepřehřívá a topí taky dobře.