áno, netvrdím že Repsol je zlý olej, moto oleje vedia ako správne urobiť olej aj pre autá, pozri sa napríklad na taký Motul čo si tiež na kvalite zakladá. Čo sa týka tej ceny oleja, kľudne mi napíš do správy a neverím že nevykúzlime lepšiu cenu ak ho budem mať v ponuke. Prejdem k ďalšej veci, Mobil 1 ti radia dobre, lebo to ESP 5w 30 je tiež dobrý olej ale s Castrolom by som ho nezrovnával, to už radšej ten mobil. Sklamem ťa ale neexistuje jeden exaktný a dokonalý olej pre tvoj automobil, ale máme tu dobré voľby pre tvoj motor. Pozrime sa napríklad na také Liqui moly, Millers, Mobil 1 ale nie klasický mobil, Motul. To sú také tie kvalitnejšie alternatívy vo svete olejov. Nehovorím že nemôžme pokračovať v tom repsole ale musíme sa pozrieť nato aký presne tam bol.
Čo sa týka otázky že či z 5w-30 časom nebude 5w-40, nie nebude. Nové automobily už idú do noriem 0w-20, 0w-30 a podobne. Tie motory idú stále vopred čo sa týka vývoja a tým sa prispôsobuje aj olej. Je to trošku aj neohľaduplné z ich strany, pretože spomeniem len také príklady v produkcii značky Shell. Shell AV-L 5w-30 tento olej používalo veľa škodovákov, bol to aj origo olej pre Škodu. Jedného dňa sa Shell rozhodol že už majú 0w-30 a 5W-30 načisto zrušili. Neuveríš koľko námahy ma to stálo aby som zákaznikov o tom presvedčil že ako to naozaj je.

Takýchto prípadov bolo viac.
Ale pozor! Ja teraz netvrdím že ak dáš Shell tak sa autu niečo stane. Mám veľa zákazníkov ktorý maju Shell a značku nemenia. Povedal by som že to bude aj o človeku, my čo máme auta radi tak že pri búrke ich chránime vlastným telom im asi doprajeme aj tie prémiové oleje, ktoré sa po xy km preukážu ako lepšia voľba v automobile. Je to už teraz len na tebe ako sa rozhodneš ale myslím že nepokašleš ani jednou voľbou nič takže môžeš aj napriek tomu všetkému kľudne spávať.
Čo sa týka zmeny viskozity z 5w-30 na 5w-40. V našich (dieselových) motoroch není 5w-30 až taká vražda ako sa všetci odborníci na internete snažia popísať. Horšie je to pri benzínových automobiloch ktoré majú tendenciu karbonizácie. Reagoval som na margo toho čo odporúča výrobca do tvojho automobilu. Ak sa dodržia normy a špecifikácie, tak sa nemusíš báť takých vecí že hydroštely sa rozklepú a podobné veci, týchto vecí sa treba držať stále! Samozrejme aj viskozita musí byť v norme. 5W-30 a 5W-40 v norme ešte je a ak ju odporúča výrobca na tvoj automobil tak by som to zvážil ako som písal vyššie.
Ak chceš mať na srdci ten najlepší pocit, radím to aj mojím zákazníkom, ak sa mení olej, ak sa mení viskozita odporúčam tam aj nejaký preplach nech to je TIP TIP.
Prechod z 5W-30 na 5W-40 je v norme, neodporúčam prechod z 5W-40 na 5W-30! To už je iná vec
Čo sa týka toho, že či to uškodí turbu a ostatným veciam (5W-40) tak rozhodne nie. Teraz v čase horúčav je to ešte lepšie pretože 40 znesie viac teplôt.
