Strana 1 z 1

Zbytočná kúpa baterky - vyriešené

Napísané: Štvrtok, 14. Januára 2016, 23:22
od Jao
Ahojte,
Po novom roku, keď udreli mrazy, som chcel naštartovať, ale baterka to už moc nezvládala. Tak som ju vytiahol, nabil a dal do auta. Pri následnom pokuse o štart začalo všetko cvakať ako pri vybitej baterke. Zmeral som baterku a mala cez 12V, ale pri štarte ju stiahlo na 7V. Presvedčený o tom, že baterka to má už spočítané, som diagnostiku ani nepripájal. Kúpil som novú baterku 100A/900A. Po pripojení sa to nezmenilo. Tak som pripojil diagnostiku a výsledok je, že je vadná jednotka žhavenia, alebo žhaviče. Potvrdzuje to aj fakt, že pri zapnutí žhavenia budíky skoro zhasnú a po pár sekundách po dožhavení sa zas normálne rozsvietia. Môže jednotka žhavenia skratovať baterku na 7V ? Alebo je to žhavič, ktorý to skratuje ? Chcem vymeniť všetky žhaviče a RJ, len sa bojím, ako to pôjde. Zvlášť teraz keď je zima. Vraj sa žhaviče vyťahujú pri zahriatom motore. A hlavne kde je modul RJ žhavenia, pri žhavičoch, alebo pri ECU ? Je to 525d 12/2001. Díky.

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Piatok, 15. Januára 2016, 07:24
od PetoK
Mas zle dotiahnute kontakty na baterii,resp. motore...prip.vadnu kostru atd... hladaj zle spoje. Pyropatronu na plus pole si nemal strelenu ? Tento motor M57 ma este obyc rele na zhavenie vedla DDE, menit ho netreba a hned na nom sa da po odpojeni stekra premerat ako su na tom zhavice. Ak ti ale napetie klesa na 7V priako na svorkach bat, a je nabita, je zla...

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Piatok, 15. Januára 2016, 19:21
od Jao
Ahoj Peto,
ďakujem za odpoveď, klobúk dolu, máš prehľad :thumbup: .
Pozeral som to v ETKe a ozaj tam je relé :oops: . Pyro strelené nemám, ale spomenul som si, že minulú zimu som pomáhal štartovať iné auto cez káble a z motora to nešlo. Štartoval som to potom z druhého auta.
Zajtra skontrolujem tie káble, žhaviče a relátko, ak nebude moc mrznúť . Trochu som to študoval, ako to je spravené a teraz mi to už je jasnejšie. Skúšal som to z dvoch bateriek, z toho jedna je určite dobrá.
Eše raz díky za radu.

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Sobota, 16. Januára 2016, 16:51
od starynovy
Ta medena licna pri motore na 90%.

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Nedeľa, 17. Januára 2016, 17:02
od Jao
Tak zatiaľ žiadna zmena. Auto je vonku, mrzne, tak som nechcel polámať plasty pri konektoroch pri ECU.
Všetky káble sú jak z betónu. Pre istotu som nabil novú baterku, má cez 13V, ale žiadna zmena.
Pri baterke som konektory skontroloval. Kde je pri motore vyvedená kostra ?
Neviem odpojiť to relé žhavenia. Nerád by som to polámal. Je tam nejaký klip, čo to drží ?

Starynovy, myslíš ten + konektor v plaste na bloku motora, alebo pri nohách spolujazdca ?

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Pondelok, 18. Januára 2016, 19:14
od starynovy
Nie, to je dole.. -pol motora, prepoj na kasnu.

Re: Zbytočná kúpa baterky

Napísané: Utorok, 19. Januára 2016, 21:07
od Jao
Ten mínus pól motora je asi pod krytom niekde zospodu, že ?

Odpojil som napájanie z relé žhavenia (červený 10mm kábel s očkom), no napriek tomu žiadna zmena.
Počas žhavenia stiahne baterku a po dožhavení je to ok. Keď nejde prúd do žhavičov, tak mi to vychádza, že vadné je to relátko. V tejto kose som to nechcel polámať, konektor tam drží jak hluchý dvere.
Mohlo by to byť aj relé od DDE4. Zajtra to skúsim a uvidím.

Re: Zbytočná kúpa baterky - vyriešené

Napísané: Streda, 27. Januára 2016, 00:44
od Jao
Po kontrole celej elektroniky, ktorá má niečo spoločné so štartom motora som konečne odhalil príčinu problému.
Po rôznych meraniach v mínusových teplotách doporučujem ako prvé vyskúšať funkčnosť štartéra na dobrej baterke.
Ušetril by som si kopec zbytočnej roboty :-) Najjednoduchšie a najrýchlejšie je to urobiť na jednotke EWS, ktorá je pod krytom pri ľavom kolene vodiča. Pri spojení dvoch najhrubších káblov na konektore sa musí štarter spustiť, ale motor nemusí nabehnúť kvôli inej elektronike. Robil som to pri zapojenom konektore, aby sa nevymazalo párovanie kľúča s imobilizérom. Ak konektor treba odpojiť, tak len pri odpojenej baterke. Ak je štartér mŕtvy ako u mňa, je to jasné.
Auto bolo teda odtiahnuté Flashovi. Bola to radosť šoférovať pri -10 stupňoch a pretláčať sa s riadením a dupať na zmrznuté brzdy bez posilovača :-)
Napriek vyťaženosti si Flasho našiel pre mňa čas a okrem štartéra sa potrápil aj s výmenou žhavičov a ukázal mi aj iné problémy auta. Žhaviče som chcel v jeseni vymeniť u jedného "BMW servisáka", ktorý ma po diagnostike presvedčil, že sú dobré a netreba ich meniť :-) Ale Flasho ma upozornil na to, že prvý žhavič bol povolený do polovice. Takže superBMWtechniker sa nechcel zabávať na starej plechovici s utrhnutým žhavičom, tak sa na to vykašlal a mne povedal, že sú dobré :-) Flasho mi urobil profesionálnu výmenu štartéra, žhavičov aj s odvŕtaním, výmenu filtrov, všimol si aj prasknutého plastového dielu pod saním, kade mi tiekla voda (čo superBMWtechniker vôbec nezaregistroval) a za krátku dobu som tátoša skúsil naštartovať. Bol to šok, pretože ešte tak dobre motor doteraz neštartoval.
Týmto sa chcem Flashovi poďakovať za ústretovosť a perfektú robotu.
Aj keď je to už staršia plechovica, ale inému servisákovi ho už nezverím.