Strana 1 z 2

E39 - kurenie

Napísané: Utorok, 3. Novembra 2015, 07:59
od Billy-sk
Chlapi, nejako sa mi to divno sprava. KEd nastartujem a jazdim, tak prych 10min kuri jak blazon pocitovo aj snad na 25-26 (mam nastavene automaticke kurenie na 22 stupnov), potom zacne fukat dovnutra studeny vzduch. Ale ze stale. Pomoze az to, ze zvysim teplotu na nejakych 27-28 stupnov a potom kuri tak na 21-22. Robito takto vzdy. Cize najprv kuri a potom prestane a musim zvysit. Co by to mohlo robit? Keby bolo zle nejake cidlo teploty, tak by asi nekuril uz od zaciatku, alebo by kuril stale nie? Robi to tak ci je vonku 0 alebo 20 stupnov, stale rovnako. V lete sa obcas stavalo (ale to iba obcas), ze chladil a zrazu do polovice auta zacal kurit.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2015, 13:33
od Ogi22
Ahoj. Ja som pocul ze galibu pri kureni robi Jezko kurenia. Taka mala prkotina (co asi snima teplotu vzduchu prechadzajucu cez kurenie a podla informacii z neho sa riadi kurenie)
Najdes to pod FSU alebo jezko kurenia

Ak to bude ono tam si uzijes jednu z bolestivich demontazi ked budes potrebovat 3 ruky no vopchas k nemu iba jednu:).
Ale netreba zufat. Ide to!!!

Ak by si to nevedel vitiahnut kludne mi zavolaj. Ja som to pred nedavnom vytahoval z jedneho vraku cca 2 hodiny a nakoniec stacilo podobrat srobovakom a zapacit.

Dole je aj odkaz na video kde to chalan robi, a na youtube najdes aj ine navody no nikde nebol ten grif ze ako ho vitiahnut.

Najskor treba odpojit konektor. Stlacis ho po bokoch a potiahnes myslim, ja som ho odpojil tak ze som sa uz nasral a zatiahol som za kable a koneotor sa vitiahol.

Potom bol problem uchopit jezka a vitiahnut ho. To po hodine som sa rozhodol ze pouzijem hrubu silu a vzal som skrutkovac ktory som vlozil zospodu jezka a zapacil som. Zrazu nieco povolio srobovak s rukou pokracovali v drah smerom v ktorej som vivijal silu :)
Ked som sa tam pozrel vizeralo ze sa nic nestalo ale z bokov som si vsimol ze uz nejsu take plastove uchztky. Stuchol som donho a bol volny. Uz ho iba vitiehnut.
Akcto budes robit tak iny sposob nieje ako ho vytiahnut. Jedine demontovat cele sanie kurenia a to je na dlhooooooooooooo a zzbytocne.
Hodim sem este fotky. Rozhodne si ale najskor prever ci to moze byt tym. Smad hej. Jezko sa da repasovat. Ak by si potreboval tak ja jedneho mam. Ak bby assi potreboval tak ho za nieco kludne vzmenim. Napriklad pravy spetak, elektricke ovladanie stlpika volantu alebo budenie xenonov s xenonami a kablami s peticou.


https://youtu.be/Bwe3h7rMjqY

Re: E39 - kurenie

Napísané: Nedeľa, 15. Novembra 2015, 13:52
od PetoK
Jezko ziadnu teplotu nesnima, je to iba PWM regulator, koncovy stupen vetraku.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Pondelok, 16. Novembra 2015, 10:45
od Ogi22
Cize tie dlhe vystupky na tele su iba chladic rezistorov?

http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=143393

Re: E39 - kurenie

Napísané: Pondelok, 16. Novembra 2015, 11:11
od PetoK
Na tom chladici su MOSFET vykonove tranzistory, ktore reguluju prud motorom vetraku... ziadne rezistory... :!:

A ten regulator nema ziadny vplyv na okolite veci, je to iba koncovy stupen ktory na zaklade vstupneho analogoveho signalu 0-8V riadi pomocou PWM otacky 0-100%. Tak tu nepis kraviny ked sa do toho nerozumies... #-o

Re: E39 - kurenie

Napísané: Sobota, 19. Novembra 2016, 12:17
od henrich5
Billy-sk napísal:
Chlapi, nejako sa mi to divno sprava. KEd nastartujem a jazdim, tak prych 10min kuri jak blazon pocitovo aj snad na 25-26 (mam nastavene automaticke kurenie na 22 stupnov), potom zacne fukat dovnutra studeny vzduch. Ale ze stale. Pomoze az to, ze zvysim teplotu na nejakych 27-28 stupnov a potom kuri tak na 21-22. Robito takto vzdy. Cize najprv kuri a potom prestane a musim zvysit. Co by to mohlo robit? Keby bolo zle nejake cidlo teploty, tak by asi nekuril uz od zaciatku, alebo by kuril stale nie? Robi to tak ci je vonku 0 alebo 20 stupnov, stale rovnako. V lete sa obcas stavalo (ale to iba obcas), ze chladil a zrazu do polovice auta zacal kurit.

...nazdar, doriešil si to?...Mne robí to isté

Re: E39 - kurenie

Napísané: Utorok, 22. Novembra 2016, 11:48
od Billy-sk
Nejako to prestalo samo ked prislo leto, ale jeden krat sa mi to stalo asi pred mesiacom a odvtedy zase nic. Stale netusim co to moze robit.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Streda, 30. Novembra 2016, 10:13
od Billy-sk
No mam novu teoriu. Mam uz par rokov repasovany alternator a dobija len na 13.1V namiesto 14V. V zapalovaci mam po nastartovani dokonca len 12.6V ked zacne fukat naplno. Ked som to rucne znizil vetrak na jeden dielik, dvihlo sa napatie na 12.9V, ked som ho vypol uplne, bolo 13V. Teoreticky moze nizsie napatie nejak zblbnut snimace alebo automatiku. Prestat to mohlo vtedy, ked som poriadne nabil baterku. Druha moznost je ze mam velky odber na kureni, ale neviem ako zistim ci je velky alebo normalny. Ale ked som bol naposledy u Peta-K, tak mi tiez hovoril ze pocitac ukazuje slabe dobijanie. Skus ako prve nabit baterku a odmerat po nastartovani na nej prud, ci tebe dobija dobre.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Streda, 30. Novembra 2016, 12:44
od PetoK
Daj si alt na repas,v zime treba aby riadne dobijal. Aj na volnobehu musi byt 14V a viac.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Štvrtok, 1. Decembra 2016, 07:04
od Billy-sk
Lenze uz je zrepasovany a odvtedy ide takto. Myslis ze ho niekto zrepasuje a bude lepsi? Nie je lepsi novy altik? Pozeral som ze stoji do 200€ a za repas dam 100€ a vysledok moze byt stale nanic. V tom novom uz je aj regulator aj vsetko nove. A poznam len jedneho co to repasuje a ten mi to zrepasoval takto.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Štvrtok, 1. Decembra 2016, 07:33
od PetoK
Mas ho zle spraveny alebo je problem v aute, prechodove odpory kablov, kostry... kde si ho daval robit?

Re: E39 - kurenie

Napísané: Štvrtok, 1. Decembra 2016, 15:24
od Billy-sk
V Kysuckom lieskovci. Odisiel a nesiel vobec, po repase siel ale uz len na tych 13.1V. Prechodove odpory kablov a kostra uz moze byt zla, ved vies ako vyzeraju kable napr na zadnych dverach. Ale toto sa da nejako odmerat merakom? Ze napr. niekde na minus pri baterke a niekde kde si poves by som zmeral odpor?

Re: E39 - kurenie

Napísané: Štvrtok, 1. Decembra 2016, 17:38
od PetoK
Zmeraj napetie priamo medzi kostrou motora a +B svorke na altiku a potom na svorkach samotnej baterie. Potom zmeraj rozdiel napetia medzi motorom a karoseriou.

Re: E39 - kurenie

Napísané: Piatok, 2. Decembra 2016, 07:06
od Billy-sk
Na volnobehu: Kostra motora a +B svorka na altiku - 13.3V, na svorkach baterie: 13.1V

Re: E39 - kurenie

Napísané: Piatok, 2. Decembra 2016, 07:10
od PetoK
To je zle. Daj ten alt spravit riadne alebo ho vymen za novy.