Strana 1 z 1

e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Piatok, 23. Októbra 2015, 11:02
od byko
Caute,
uvazujem o vemene otvoreneho dif. za samosvorny diferencial, asi lamelovy napr. LSD 30% svornost. Ma to zmysel?
Ma niekdo skusenosti na diesloch so samosvorom, ako sa mu to osvetcilo na jazdnych vlastnostiach a pohynani na snehu v kopcoch, resp. aj driftovanie? Nemal som skusenost jazdit na samosvore, ale jazdil som zavody na quadoch=pevna zadna os. Tazke toto viem posudit ake to bolo :), Co sa tyka DSC=ESP bude fungovat normalne?

Mam real najazdene 147 000km, r 2002, cez zimu nosim asi 80kg ocelovu platnu v kufri na zatazenie zadnej napravy. Takze si chcem miesto nej este vylepsit jazdne vlastnosti najme v zime. Cez zimu ked napadne 15-20cm mam problem vojst do dvora na miernom kopceku. A dufam ze so samosvorom to dam.
Obcas si podriftujem aj na suchej vozovke, ale 99% jazdim len do prace a vylety.

Dakujem za skusenosti a nazory.

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Piatok, 23. Októbra 2015, 11:08
od ptz
podla mna to zmysel nema. skoda penazi.
samosvor ti moc nepomoze, skor za tie peniaze kup nove dobre zimne pneu, to pomoze ovela viac.

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Piatok, 23. Októbra 2015, 13:06
od byko
ptz napísal:
podla mna to zmysel nema. skoda penazi.
samosvor ti moc nepomoze, skor za tie peniaze kup nove dobre zimne pneu, to pomoze ovela viac.

Mam aj dobre gumy, vsak chodim vratnu, chopok, kubinsku hulu,... ale zakolka ma svoje limity. Musim valit a nik ma nesmie zastavit. Preto chodim hned rano aby som mal volnejsie cesty a chytil dobreho fleka, myslim ze samosvor by mi v pohynani urcite pomohol.Rano je vela ciest aj neodhrnutych.

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Piatok, 23. Októbra 2015, 13:15
od ptz
no nieco to pomoze urcite, ale ci az tolko, ze to stoji za tie peniaze, nie som si isty

totizto, ked ti zacnu hrabat obe zadne kolesa na prudsom kopci, nepomoze uz ani samosvor. kedy pomoze, je situacia, ze jedno koleso je na pevnom a druhe na nespevnenom podklade.

ked som jazdil s e60 v zime, s vypnutou trakcnou kontrolou som sa vyhrabkal skoro vzdy, akurat ked bol prudky kopec a vela snehu, uz to neslo a myslim, ze ani samosvor by to nespravil.

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Streda, 18. Novembra 2015, 17:42
od byko
Takze som rozhodnuty pre snek od QUAIFE z CZ za cenu asi 1590 eur, este musim najst dobry servis kde mi to prehodia.
Ma stym niekdo skusenosti co sa tyka DSC kompatibility?

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Streda, 18. Novembra 2015, 19:21
od jurkyLE
byko napísal:
snek od QUAIFE z CZ za cenu asi 1590 eur

saleny chlapec, ved to je skoro polovica hodnoty toho auta [-(

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Streda, 18. Novembra 2015, 22:18
od starynovy
Nevsimol som si absolutne rozdiel v pohynani na aute s a bez spery v ztazenych podmienkach. Niektori tvrdia zazraky typu ze to potom prejde to co AWD, neni problem.. ale to tvrdia aj o spotrebe TDI ci vykone 325td. :roll:

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Štvrtok, 19. Novembra 2015, 12:18
od byko
jurkyLE napísal:
saleny chlapec, ved to je skoro polovica hodnoty toho auta [-(


Toto je bezny pohlad na vec, ked si chcem urobit radost a chcem ho mat este dalsch aspon 5-10 rokov. Ja mam maly najazd km ako prvy majitel a je v luxusnom stave a trh ma nezaujima, pod 8000e by som sa ani nebavil. Sumky su za 2000e.

Vies nie kazdy ma zodraty vred, a vela veci mi v nom vyhovuje, co v novych nechem. To auto je lepsie vybavene a vlepsom stave ako niektore pasatiky.

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Štvrtok, 19. Novembra 2015, 12:19
od byko
je pravda ze to tiez od toho occakam :) odtial potial. Ale problem budem mat asi so servisom kde mi ho prehodia.

starynovy napísal:
Nevsimol som si absolutne rozdiel v pohynani na aute s a bez spery v ztazenych podmienkach. Niektori tvrdia zazraky typu ze to potom prejde to co AWD, neni problem.. ale to tvrdia aj o spotrebe TDI ci vykone 325td. :roll:

Re: e39 525d na samosvor 120kW

Napísané: Pondelok, 23. Novembra 2015, 15:26
od BrunoSoprano
byko napísal:
Caute,
uvazujem o vemene otvoreneho dif. za samosvorny diferencial, asi lamelovy napr. LSD 30% svornost. Ma to zmysel?
Ma niekdo skusenosti na diesloch so samosvorom, ako sa mu to osvetcilo na jazdnych vlastnostiach a pohynani na snehu v kopcoch, resp. aj driftovanie? Nemal som skusenost jazdit na samosvore, ale jazdil som zavody na quadoch=pevna zadna os. Tazke toto viem posudit ake to bolo :), Co sa tyka DSC=ESP bude fungovat normalne?

Mam real najazdene 147 000km, r 2002, cez zimu nosim asi 80kg ocelovu platnu v kufri na zatazenie zadnej napravy. Takze si chcem miesto nej este vylepsit jazdne vlastnosti najme v zime. Cez zimu ked napadne 15-20cm mam problem vojst do dvora na miernom kopceku. A dufam ze so samosvorom to dam.
Obcas si podriftujem aj na suchej vozovke, ale 99% jazdim len do prace a vylety.

Dakujem za skusenosti a nazory.


e39vina je asi posledný taký bavorák,čo je klasika aj kvalita ,už e60tka čo ju nahradila je o inom a chýba mi tam stále niečo a nemám radosť z jazdy taký ako na dobrej e39vine. ked máš nezkorodovanú faceliftovku,tak chod do toho ,ale určite by som neišiel nad svornosť 25-až30% .lebo potom to je chujovina pri prejazde vo väčších rýchlostiach cez zákruty a zachvílu ju rozbiješ.namontujú ti to vo firmach,čo sa špecializujú na to,na diferáky prevodovky alebo tuningových firmách,alebo vypátrať kontakt na niekoho,kto jazdí drifty. na snehu ti to moc nepomôže,možno trošku lepšia trakcia a viac ti bude z miesta ťahať zadok doboku,ale nejaké zázraky nečakaj od toho... každý kto mal starú e34ku so svorom ti vie sám povedať,že základ sú dobré zimné pneu. V prvom rade by som pred samosvorom riešil výkon lebo tých 120kw a 350nm nie je výhra na taký diferencial,čo chceš. Dobrý čiperi ti spravia z toho s dekattom optimálne cez 200ps a 500nm,potom s tým už niečo budeš môcť aj spraviť a užiť si to aj na suchu nie len na mokrej ceste a snehu :)