Strana 1 z 1
M57 nema vykon chyba1e30 - vyriesene !!
Napísané: Streda, 8. Júla 2015, 10:03
od sandy158
zdravim chcem sa spýtat kedy davno sa tu preberal prispevok s chybou 1e30 charge pressure regulation or charge pressure actuator a tuto chybu teraz diagnostika hlasi mne jedna sa o auto e39 530d M57 135kw a moj problem spociva vtom ze auto robi takeho srandy: ked je vonku troska chladnejsie myslim teplota vyduchu vonku cca do nejakých 20 stupnou auto ide super ale akonahle je teplota vyduchu vonku nad cca 20 stupnou tak auto asi po cca 10 az 30 minut strati tah a turbo vobec netlaci pozorujem to aj na budiku tlaku turba ktory som si namontoval a ked netaha tak turbo tlaci cca 0.3 BAR a v 3000otackach sa tah troska zlepsi ale nie omoc a auto je strasne lenive auto nedymi,ale ako hovorim dokial je vonku do cca 20 stupnou auto ide normalne a ziadna chyba na diagnostike neni akonahle sa vonku otepli co je teray stale nad cca 20 stupnou a viac auto pochvili strati na tahu a turbo netlaci a chyba 1e30 je tam hned a ked sa mi ho ako tak podari rozbehnut a brzdim motorom tak mi vzdy sklbne motorom pri cca 3000otackach a cca 2000 otackach ale len ked brzdim motorom .....menene veci na aute komplet vsetky podtlakove hadicky,meneny plastovi zasobnik podtlaku,nova vaha vzduchu,skusane na diagnostike podtlakova banka ktora pracuje,viem ze sa spominala tato chyba s cidlom tlaku ale ten som skusal prehodit druhy ale výsledok bol ten istý ale ako hovorim robi to len ked je vonku teplo ked je chladno tak to ide super a ani žiadnu chybu nepise ked sa oteply netaha a chyba je tam hned,EGR mam odpojene a zaslepenu hadicku a neviem ci koli tomu mi pise aj chybu EGR 0400 exhaust gas recirculation control or exhaust gas recirculation controller.... budem vdacny ka kazdu radu lebo neviem co tam mam este vymenit ci je nejaky pochybny snimac alebo co len ako hovorim za studena a to znamena cokolvek pod 20 stupnou tak neni problem ide ako ma ist vdaka

Re: M57 nema vykon chyba1e30
Napísané: Streda, 8. Júla 2015, 16:11
od ALAS
Tu podtlakovu banku si tiez testoval ked bolo vonku cez 20°c?
Pozerali ste aj ci ked niekto prida na volnobehu ci sa pohyna tycka variability turba?
Hadice od turba, intecooler a hadce do sania ste tiez kontrolovali ci niesu natrhnute alebo nemaju praskliny?
Re: M57 nema vykon chyba1e30
Napísané: Streda, 8. Júla 2015, 16:43
od sandy158
Ano podtlakova banka sa kontrolovala aj stylom ze sa nastartovalo a pekne sa zatiahla a ked sa pridavalo tak sa hybala,aj DIS-som som skusal ci funguje a pekne ju zatiahlo a drzalo,hadice aj intecooler skontrolovane ziadna prasklina ani netesnost vsetky stahovacky na hadiciach pomenene tiez ..... dneska to iste idem z prace tak chvilu po nastartovany to islo super jasne ze nelietam natom jak formula ale je to citit ze netreba tomu pridat tolko a turbo krasne tlacilo no pochvili opet som mu musel viacej pridat aby sa ako tak hybalo a uz klesal aj tlak na budiku az som sa dostal po cca 15 minutach na hranicu 0,3 az 0,4 baru a plyn som mohol pretlacit az pod podlahu a nic ziadna akceleracia len kludne pozvolne zrychlovanie jako SDI a zahadne je aj to dunenie motora vzdy ked zacne duniet motor viem ze uz je vykon v pecku samozrejme pri pridani plynu ale vobec nezadymi aspon ja nepozorujem ziaden dym zasebou ani ked to ide ani ked to nejde a ked sa dostane na hranicu 3000 ot./min. Tak je to o nieco lepsie ale ani zdaleka tam neni 135kw a deje sa este to ze ked brzdim motorom tak to vzdy pri cca 3000 ot./min.sklbne motorom nie moc ale citit to a to iste pri 2000 ot./min.tiez sklbne ako keby bolo nieco pridrete a povoly to vtom momente ale ked je vonku pod tu teplotu cca 20°c tak nesklbne a ani chyba sa neobjavi
Re: M57 nema vykon chyba1e30
Napísané: Streda, 8. Júla 2015, 17:29
od ALAS
Ak je vsetko v poriadku tak ako pises tak by som este skusil tretie cidlo tlaku a ak ani to nepomoze tak mi napada uz iba RJ motora, je mozne ze ma studeny spoj a teplotne vykyvy jej neprospievaju.
Este je mozne ze mas aj nejaky problem s kontaktom v kabelazi tlakoveho snimaca, premeraj kabelaz od konektora po RJ.
Popripade aj chybny kontakt na konektore RJ mototra.
Re: M57 nema vykon chyba1e30
Napísané: Streda, 8. Júla 2015, 20:31
od sandy158
tak dneska som mal chvilu cas tak som skusal ako sa bude auto spravat ked odpojim snimac tlaku v sani a na pocudovanie tam velky rozdiel nebol takze odpojil som a siel sa odviezt a auto dunelo presne tak isto ako ked je snimac zapojeny ale nema výkon a turbo tlacilo 0,2 az 0,3 bar.....Zo zapojenym snimacom ked netaha tak tlaci 0,3 bar a od 3000 ot/min. sa to horko tazko dostane na cca 0,5 baru ale potom pada tlak dolu....takze zo zapojenym snimacom ked netaha tlaci turbo 0,3 baru a v 3000 ot/min. cca 0,5 baru......z odpojenym snimacom tlaci turbo 0,2 az 0,3 baru v celom rozsahu otačok a samozrejme duni rovnako aj zo zapojenym aj z odpojenym snimacom..... takze navrhujes vymenu snimaca plus kontrola kablovacky ?
Re: M57 nema vykon chyba1e30
Napísané: Streda, 22. Júla 2015, 20:10
od sandy158
Zavada odstranena mal som zle menice tlaku aj jeden aj druhy takze pri zamene tam nebol ziadny rozdiel aj ked na diagnostike pekne variabilitu zatahovalo aj pustalo tak isto po nastartovani ju pekne zatiahlo a pekne pracovala aj ked sa pridaval plyn takze stoji to za pokus prehodit naskusku z pojazdneho auta ,mozno to niekomu pomoze mne to usetrilo par sedivych vlasov

Re: M57 nema vykon chyba1e30 - vyriesene !!
Napísané: Štvrtok, 23. Júla 2015, 10:13
od Napster050
tým myslíš teda tie elektroventili, ktoré sú na podtlak pre EGR a turbo ?
možno ich mám načaté aj ja, tiež mi to nejako neťahá a hadičky som už pomenil.
Je nejaký spôsob ako správne overiť funkčnosť týchto ventilov ?
Re: M57 nema vykon chyba1e30 - vyriesene !!
Napísané: Piatok, 24. Júla 2015, 06:26
od jararak
vyber ho a skus prefuknut/potiahnut vzduch (on je jednosmerny cize v jednej dierke by sa malo podarit to, v druhej ono) ak sa ti to podari, mas ho v prdeli :)
Re: M57 nema vykon chyba1e30 - vyriesene !!
Napísané: Piatok, 24. Júla 2015, 08:17
od Napster050
ono variabilitu zatiahne po naštartovaní, aj cez diagnostiku s ňou môžem hýbať, ale sa mi zdá že to ide dosť pomaly smerom dolu. neviem teda či to je vlastnosť, alebo je niekde chyba