Strana 1 z 1
E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 14:26
od Easa
Zdar. Budem menit napinaky a remene na svojej 528i. Ako som tak pozeral, zistil som ze napinak alternatoroveho remena je zjavne mechanicky, a nie hydraulicky. Co ma ale viac udivuje je, ze na niektorych obrazkoch ma ten rozvod zvrchu pri alternatore este jednu kladku naviac ktora tlaci na ten remen, a na niektorych verziach to nieje vobec, avsak ten priestor aj otvor tam na nu je. Som teraz zmateny ci ju tam mam nainstalovat alebo nie. Obrazky zde:
Zvrchu to vyzera ze moje je toto ako na prvom obrazku
1.
Na nete je vsak aj takato verzia:

A ja som momentalne z toho zmateny ze co a ako...
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 14:35
od sineDko
pravdepodobne to bude podla vykonu alternatora. lebo na tom prvom obrazku je naozaj smiesne maly kontakt remena s alternatorom

edit: pozeram ze je to podla rokov. do 9/98 2 kladky, od 9/98 3 kladky
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 14:40
od Easa
Dlzka remena zostava? Lebo mam doma tri kladky a neviem teda ci tu jednu zbytocnu vratit alebo ju tam nahodit
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 14:44
od sineDko
do 1555
od 1540
preco si nedas vin cislo do katalogu a nepozes to presne co tam mas mat?
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 14:47
od Easa
WBADD51000BP16447
Ani ten zasrany katalog si nieje isty, vsak sa pozri sam

Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 15:02
od sineDko
je to pekna spina ten katalog, ani v origo pass to nevie rozlisit. ale tam aspon pisu rovnaku dlzku remenov 1555 na obe varianty. je to asi na tebe co tam nahodis

Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 15:32
od Easa
Remen mam kupeny dobry, len teda musim vymenit napinak, a zjavne mi ostane kladka navyse. V roku 99 uz zase pozeram ze su tam aj mechanicke s dvoma kladkami a to ma uz uplne matie.
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 16:23
od Easa
Takže ako tomu chápem ja - v danom roku sa robili buď:
A: Hydraulický napinák, 2x kladka
B: Mechanický napinák, 1x kladka
Dĺžka remeňa zostáva rovnaká, aj kladky sú zhodné okrem tej jednej navyše. Ja mám teda variantu B podľa toho čo som videl pohľadom, takže musím zohnať diel č. 533001510 (INA)
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 18:42
od fafa111
Easa napísal:A: Hydraulický napinák, 2x kladka
B: Mechanický napinák, 1x kladka
Ano, tak to je.
Ak by to chcel niekto zamenit, hydraulicky za mechanicky, tak k hydraulickemu treba drziak, sklada sa z dvoch casti (2x zelezo), medzi ktore sa ten napinak montuje. Kladka je zhodna z mechanickeho a nezabudnut dodat este jednu kladku na srubu alternatora. Tá je iná, dieru ma excentricky.
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 18:52
od Easa
Ja tú excentrickú kladku mám kúpenú + sa tá kladka už v 99 a 2000 dávala aj k mechanickému - dať ju tam či nie? Lebo všetky čísla dielov sedia. Bude to mať nejaký význam?
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 19:34
od fafa111
Ja som nikdy nevidel kombinaciu, mechanicky napinak a 2x kladka. Vies najst taku fotku?
Re: E39 M52B28 a napinak remena, HELP !
Napísané: Pondelok, 6. Apríla 2015, 19:50
od Easa
http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ler-pulleyToto je idealny thread. Poslednych 5 hodin som studoval, a zistil som nasledovne...
Vyssie vybavy E36/39 ci uz M50, M52 alebo M54 pouzivali dvojkladkovy system pretoze mali silnejsi alternator a potrebovali preniest vacsi krutak na remenicu altika tak aby sa to tam nesmykalo. Vsetko ostatne zostava rovnake, dlzka remena i zbytok dielov. U E39 bol do roku 98 ci 99 mozne vidiet bud:
A: Mechanicky napinak, jedna kladka, 90A alternator - vacsinou nizsie vybavy alebo proste tam dali to co bolo momentalne skladom
B: Hydraulicky napinak, rovnaká spodná kladka + pridaná horná šponovacia kladka s excentrickým uchytením.
Neskôr prišla (u E39, toto však už bolo možné vidieť minimálne na starej M50) možnosť C: ktorá predstavovala Mechanický napinák s jednou a tou istou kladkou od roku 1995, + hornou šponovacou kladkou už známou z riešenia B. Všetky čísla dielov sedia a sú vzájomne zamenitelné. Jedný rozdiel predstavuje "vdůlek" alebo proste jamka na uchytení alternátora ktorá aretuje prídavnú kladku do správnej polohy. Neviem či túto jamku 90A alternátory od výroby mali, ale podľa čísla delu 90A alternátora ju na google majú. Tá jamka vľavo pri otvore na skrutku.

Prakticky, keďže ja tú kladku už mám kúpenú, stačí mi kúpiť HEX Bolt M10x150 a proste ju tam pridám. Reálne by to malo predĺžiť životnosť remeňa, resp. by to malo vydržať "dlhšie tichšie".