Strana 1 z 4
Tlak v pneumatikách
Napísané: Sobota, 14. Marca 2015, 00:00
od D.J.Johan
zdravím, vie mi niekto napísať na aké tlaky majú byť nafúkané jednotlivé rozmery pneumatík u BMW E39 525d r.v. 2002 ? poprípade odfotiť štítok na predných dverách a hodiť to sem ?
vďaka za odpoveď
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Sobota, 14. Marca 2015, 09:50
od tomikadze
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2015, 18:03
od tomikadze
nechcem zakladat novu temu, mam otazku, mam pneu predok 235/45/17, zadok 255/40/17..
je mozne kupit 4x 234/45/17 alebo musim zachovat tento set up vzadu 255 ????
ide o Mkove disky
http://www.bmwstylewheels.com/bmw/66nevyznam sa do tych cisel Et a tak... dakujem za odpoved
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Nedeľa, 15. Marca 2015, 18:54
od ALAS
D.J.Johan:
Original tabulkou od vyrobcu s predpisanimi tlakmi som sa nikdy neriadil.
Su tam bud velmi nizke hodnoty alebo velmi vysoke.
Hlavne tlaky pri nalozenom aute, chapem ze to je pri maximalne nalozenom aute ale i tak mi to pride zbytocne vela, taky tlak by som daval keby bolo auto nalozene nad povolenu maximalnu uzitkovu hmotnost.
Ja uz roky fukam pneu na 2.5 - 2.6 bar letne a 2,6 - 2,8 bar zimne, zalezi od toho ake tazke je auto.
Pri svojom aute pouzivam maximalne udane hodnoty.
Ak by si dodrzoval vyrobcom udavanych 2,2 na letnych a 2,0 na zimnych tak je vidno ako su pneumatiky nepekne "splasnute" a to sposobuje zle opotrebenie a zvysuje spotrebu a taktiez trakcia na suchom povrchu nieje bohvieco.
S takym tlakom by som jazdil tak po snehu alebo blate, lebo vtedy ti treba vecsiu kontaktnu plochu aby si sa pohol.
tomikadze:
Je to v podstate OT, myslim ze si mohol najst aj vhodnejsiu temu, myslim ze take tu uz boli
Rozmer si mozes dat aj 235/45, to je na tebe.
Zalezi ale ci mas 2 pary diskov a teda ci zadny par je sirsi ak hej tak by som ostal pri 255/40.
Ak tu 235-ku predsalen navlecies na ten sirsi disk tak pneu bude trocha natiahnuta tzv. stretch.
Mne osobne sa to nepaci, mam rad ked je pneu "hranata" tak ako 235-ka na 8" sirokom disku.
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 08:04
od D.J.Johan
ako odporúčaš nafúkať pneumatiky o rozmere 225/55 r16 - letné ? na aute chodím väčšinou sám, hmotnosť okolo 1,6t
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 08:17
od ViktorDDD
D.J.Johan: ja fúkam 225/55 R16 na cca 2,4-2,5, auto mám 540iA a hmotnosť niekde nad 1800kg
letné 18tky budem fúkať na 2,7 (predok) a dozadu skúsim okolo 2,8-2,9
tomi: 235/45 bude na 9palcovom disku málinko natiahnutá, ale žiadny tuzerský extrem to nebude, t.z. nebudú trčať límce, ak to budú pneu s ochranou ráfika tak okraj disku bude stále za tou gumou, pri 9,5 palcovom disku by to už bolo trochu horšie
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 08:36
od Martin540
Na mojej 39 235/40 predok fukam 2.8 a 265/35 davam 3.0
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 09:06
od ROKI49
Dobre bomby tomu davate chalani, ja na R18 davam predok 2,5, zadok 2,7. 3,0 uz sa mi zda trochu dost najebane.....
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 09:39
od ViktorDDD
540iA má oproti 525dA podľa tabuliek o 150kíl viac, a tiež LPG pridáva okolo 60kíl, takže na kolesá ide dokopy o vyše 200kíl viac, potom 2,7+2,8 sa mi zdá byť celkom OK, keď ty dávaš 2,5 a 2,7
ale nechám si poradiť, nechcem aby sa mi zjazdil stred gumy za jednu sezónu . . .
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 10:43
od ROKI49
tak ja som nasiel aj ine cisla ohladom tych hmostnosti, ale nehadam sa. Akurat neviem, kde sa nabere tych 150kg, ked len motor ma 525ka tazsi o 40kg.
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 11:04
od ViktorDDD
môže byť, neviem, ja som to našiel takto: 525dA - 1585kg, 540iA - 1735kg, oba údaje z rovnakého zdroja
netuším kde sa ten rozdiel nazbieral, koľko vážia motory presne neviem, v prevodovkách je rozdiel len cca 20kíl
no nevadí, skúsim dozadu tých 2,7 keby sa mi to nezdalo tak tam ešte malinko fúknem
len si budem musieť doobjednať vzduch z BMW aby som nič nepokazil

Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 11:15
od tomikadze
tomi: 235/45 bude na 9palcovom disku málinko natiahnutá, ale žiadny tuzerský extrem to nebude, t.z. nebudú trčať límce, ak to budú pneu s ochranou ráfika tak okraj disku bude stále za tou gumou, pri 9,5 palcovom disku by to už bolo trochu horšie[/quote]
dik Viktor, predak mam 8x17, zadok 9x17...
Len premyslam ze 255 vzadu je uz na uplnej hrane, a tak ma napadlo ci nedat 235 vsade ale mam trochu obavy o ten sirsi disk...
a otazka je ci to ma fakt vyznam ta 255 vzadu... na bezne jazdenie... ale zas ked je to z vyroby tak snad tym nieco sledovali... netusim...
no nechcem spravit hlupost...
225-55-16 - ja fukam predok 2,4, zadok 2,6 a uz vtedy mam dost po BA, takze si viete predstavit s tymito Mkacmi co som kupil... je to sranda...
k tomu na riti NIVO a zrejme "natvrdnute" silenty po rokoch...
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 11:45
od ROKI49
ViktorDDD napísal:môže byť, neviem, ja som to našiel takto: 525dA - 1585kg, 540iA - 1735kg, oba údaje z rovnakého zdroja
netuším kde sa ten rozdiel nazbieral, koľko vážia motory presne neviem, v prevodovkách je rozdiel len cca 20kíl
no nevadí, skúsim dozadu tých 2,7 keby sa mi to nezdalo tak tam ešte malinko fúknem
len si budem musieť doobjednať vzduch z BMW aby som nič nepokazil

na 525ku som nasiel podobne cislo (ja mam v TP 1680kg) a na 540ia som nasiel 1615. Asi je to hlavne o zdroji, doma pozrem manual k autu, ten je asi najdoveryhodnejsi.
Co sa tyka motorov, podla ETK (nechce sa mi hladat teraz presne) co si pamatam, tak odstrojena 525ka (cize s hlavou a vodnou pumpu) ma 180kg (530d = 168kg) a odstrojena 540ka (s oboma hlavami) ma 140kg.
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 12:39
od ViktorDDD
ja mám v TP 1795kg
pomaly každý zdroj udáva niečo iné
pravdu by sme sa dozvedeli najkôr tak že postavíme jedno aj druhé na tú istú váhu
ale v podstate je to jedno, ak ti to na tvojom nederie boky tak dám aj ja tých 2,7 cca dozadu a uvidí sa
Re: Tlak v pneumatikách
Napísané: Pondelok, 16. Marca 2015, 13:02
od ROKI49
Neblazni, na jar som robil geo, jazdil na 2,6-2,7 vzadu (viac fakt nie) a ta pneu sa derie uplne dokonale, rovnako v strede aj na kraji. Ono tie gumy netreba zase zbytocne prehustovat.