[DIY] vyhrievany volant do E9x
Napísané: Pondelok, 16. Februára 2015, 16:06
Toto je strucny navod ako dorobit vyhrievany volant do E9x. Nebudem zachadzat do podrobnosti nakolko samotne zapojenie mi urobil overeny auto-elektrikar.
Ako volitelna vybava sa vyhrievany volant objavil v ponuke az pre LCI modely, no nie je ziaden problem dorobit ho aj na pre LCI auto ako je to moje.
Potrebne zakupit/pozhanat:
-volant s vyhrievanim (vizualne ho rozozname podla riadiacej jednotky vyhrievania (mala cierna krabicka) umiestnenej pri spodnom ramene volantu)
-clock spring (61 31 9 169 765) - slimak s extra kablami pre vyhrievanie
-10-pin konektor do slimaka (61 13 6 954 518)
-spodny kryt pod volant s otvorom na spinac vyhrievania (61319174346)
-spinac vyhrievania (61319143639)
(mne sa podarilo kupit cely set demontovany z jedneho auta r2010 cez http://allegro.pl/ za 225EUR)
Odporucam zacat s odpojenim autobaterie nie len kvoli bezpecnosti ale aj kvoli chybe odpojeneho airbagu.
Demontovat airbag, vybrat volant, spodny kryt, slymaka.
Je potrebne spravne prehodit kable zo stareho konektora do noveho 10-pin konektora.
Napajanie potiahnut z poistkovej skrine, pripadne zo zapalovaca. (dodava napajanie az po nastartovani)
Zvysok je Plug&Pray, ziadna kodovacka nakolko volant ma svoju vlastnu riadiacu jednotku.
Vyhrev funguje velmi dobre, do 10sec je volant teply a hreje po celom obvode.
Ako volitelna vybava sa vyhrievany volant objavil v ponuke az pre LCI modely, no nie je ziaden problem dorobit ho aj na pre LCI auto ako je to moje.
Potrebne zakupit/pozhanat:
-volant s vyhrievanim (vizualne ho rozozname podla riadiacej jednotky vyhrievania (mala cierna krabicka) umiestnenej pri spodnom ramene volantu)
-clock spring (61 31 9 169 765) - slimak s extra kablami pre vyhrievanie
-10-pin konektor do slimaka (61 13 6 954 518)
-spodny kryt pod volant s otvorom na spinac vyhrievania (61319174346)
-spinac vyhrievania (61319143639)
(mne sa podarilo kupit cely set demontovany z jedneho auta r2010 cez http://allegro.pl/ za 225EUR)
Odporucam zacat s odpojenim autobaterie nie len kvoli bezpecnosti ale aj kvoli chybe odpojeneho airbagu.
Demontovat airbag, vybrat volant, spodny kryt, slymaka.
Je potrebne spravne prehodit kable zo stareho konektora do noveho 10-pin konektora.
Napajanie potiahnut z poistkovej skrine, pripadne zo zapalovaca. (dodava napajanie az po nastartovani)
Zvysok je Plug&Pray, ziadna kodovacka nakolko volant ma svoju vlastnu riadiacu jednotku.
Vyhrev funguje velmi dobre, do 10sec je volant teply a hreje po celom obvode.
