[DIY] How it's made #3: Výmena olejového separátora (M47N2)
Napísané: Sobota, 27. Decembra 2014, 18:57
Intro:
Dnes si vymeníme na mojej E87 120d olejový separátor (komplet oil breather) nakoľko už má povoz najazdených cez 200k km a aj keď už ročník 2006 nemá "hubkový" separátor ale ten novší "bezúdržbový" tak či tak má v sebe membránu, ktorá časom môže popraskať. Cena nového origo bmw je okolo 60€.
Čo nám treba:
-Torzné kľúče
-Imbusové kľúče
-10 mm kľúč
-Torx nadstavce na golu E14 a E18 - samice
-Nový separátor
Postup:
1. Dáme dole krytovanie motora
2. Odstránime kabinovy filter aj bočné kryty (červené šípky)
3. Odstránime gumu, odpojíme hadicu na troch miestach, odstránime torpédo.
4. Odstránime vzpery, na kolesách orech E14 v strede E18
5. Odstránime zadný dekel motora. Bacha na kabeláž z ľavej strany.
6. Odstránime kryt vzduchového filtra. Jeden imbus sa nachádza od zadu krytu a je k nemu dosť napiču prístup. Treba si odsunúť kabeláž.
7. Povolíme a odsunieme plastové vedenie kabeláže
8. Teraz máme prístup k samotnému separátoru. Separátor drží na 4 šrúboch. Takisto vyberieme aj tesnenie v oboch komorách. S novým separátorom máme aj nové tesnenie.
9. Nasadíme nové tesnenie, separátor a všetko zložíme reverzom do kopy.
Na záver ešte pár foto z výmeny: starý vs. nový separátor a rozborka starého
Dnes si vymeníme na mojej E87 120d olejový separátor (komplet oil breather) nakoľko už má povoz najazdených cez 200k km a aj keď už ročník 2006 nemá "hubkový" separátor ale ten novší "bezúdržbový" tak či tak má v sebe membránu, ktorá časom môže popraskať. Cena nového origo bmw je okolo 60€.
Čo nám treba:
-Torzné kľúče
-Imbusové kľúče
-10 mm kľúč
-Torx nadstavce na golu E14 a E18 - samice
-Nový separátor
Postup:
1. Dáme dole krytovanie motora
2. Odstránime kabinovy filter aj bočné kryty (červené šípky)
3. Odstránime gumu, odpojíme hadicu na troch miestach, odstránime torpédo.
4. Odstránime vzpery, na kolesách orech E14 v strede E18
5. Odstránime zadný dekel motora. Bacha na kabeláž z ľavej strany.
6. Odstránime kryt vzduchového filtra. Jeden imbus sa nachádza od zadu krytu a je k nemu dosť napiču prístup. Treba si odsunúť kabeláž.
7. Povolíme a odsunieme plastové vedenie kabeláže
8. Teraz máme prístup k samotnému separátoru. Separátor drží na 4 šrúboch. Takisto vyberieme aj tesnenie v oboch komorách. S novým separátorom máme aj nové tesnenie.
9. Nasadíme nové tesnenie, separátor a všetko zložíme reverzom do kopy.
Na záver ešte pár foto z výmeny: starý vs. nový separátor a rozborka starého
