[DIY] e39 Vymena lanka kapoty
Napísané: Sobota, 20. Decembra 2014, 07:11
Kazdeho to raz bohuzial caka, v mojom pripade sa lanko trhlo hned za tiahlom kapoty, cize stale nebola vec stratena, stacilo stiahnut kryt pod volantom a uz k tomu bol pristup.
naradie potrebne na tuto operaciu
plochy skrutkovac (skor mensi)
krizovy skrutkovac (taky akurat)
torx (mozno ani nie, ale tie skrutky na volantovom tunely som si z pohodlnosti dal dole)
klieste (lepsie sa manipuluje s lankom)
Lanko kapoty je z 2 dielov. Jeden ide ku zamkom, dalsi ide ku tiahlu pri nohe vodica, spajaju sa za vodicovym svetle niekde na urovni expanzenj nadoby u dizlu, benziny tam maju vzduchovy filtter (aspon tie r6), v8 pre zmenu filter oleja.
Spojka sa da otvorit pouzitim plocheho skrutkovaca.
nasledne je nutne demontovat pelovi filter pred vodicom, bowden ide popod kablovi zvezok
okolo brzdoveho posilovaca
mal som troska problem to vytiahnut len tak, ale troska domaceho nasilia a hned to bolo von. nasledne novy kabel nasunieme z vnutra, kedze prechodka to inac nedovoli, prestrcime popod kablovi zvezok ale najprv je vhodne nainstalovat lanko do packy.
Samotnu packu drzi 1 krizova sruba, plast okolo drzi jeden plastovy kolik otocny o 90* na plochy skrutkovac umiestneny pod packou, nasledne je mozne dostatocne odchylit a zaistit bowden do drziacika
nasledne uchopit aj lanko
teraz uz len zaistit lanko v spojde s druhym lankom, zmontovat packu a oskusat ci ma "protitah" od zamku
a mozte sa vrtat vo veciach, ktore sa pokazili predtym, len ste sa k nim nevedeli dostat :)
naradie potrebne na tuto operaciu
plochy skrutkovac (skor mensi)
krizovy skrutkovac (taky akurat)
torx (mozno ani nie, ale tie skrutky na volantovom tunely som si z pohodlnosti dal dole)
klieste (lepsie sa manipuluje s lankom)
Lanko kapoty je z 2 dielov. Jeden ide ku zamkom, dalsi ide ku tiahlu pri nohe vodica, spajaju sa za vodicovym svetle niekde na urovni expanzenj nadoby u dizlu, benziny tam maju vzduchovy filtter (aspon tie r6), v8 pre zmenu filter oleja.
Spojka sa da otvorit pouzitim plocheho skrutkovaca.
nasledne je nutne demontovat pelovi filter pred vodicom, bowden ide popod kablovi zvezok
okolo brzdoveho posilovaca
mal som troska problem to vytiahnut len tak, ale troska domaceho nasilia a hned to bolo von. nasledne novy kabel nasunieme z vnutra, kedze prechodka to inac nedovoli, prestrcime popod kablovi zvezok ale najprv je vhodne nainstalovat lanko do packy.
Samotnu packu drzi 1 krizova sruba, plast okolo drzi jeden plastovy kolik otocny o 90* na plochy skrutkovac umiestneny pod packou, nasledne je mozne dostatocne odchylit a zaistit bowden do drziacika
nasledne uchopit aj lanko
teraz uz len zaistit lanko v spojde s druhym lankom, zmontovat packu a oskusat ci ma "protitah" od zamku
a mozte sa vrtat vo veciach, ktore sa pokazili predtym, len ste sa k nim nevedeli dostat :)