Strana 1 z 1

Prestavba Automat - Manual 530d e39

Napísané: Piatok, 12. Decembra 2014, 22:53
od Impr
Vyslo to na cca.1000€ :
manual prestavba sada 350€
+ nova dvojhmota 411€
+ spojkova sada 180€
+ repas kulisy cca 40€
+ 24€ repas vsetkych kolikov prevodovky
+ lozisko kluky 7,85€ etk:11 21 1 720 310
+ Ja som dal aj gufero kluky 6€, zadne gufera prevodovky 5€

Da sa to zvladnut o jednej osobe na jame za jeden-dva dni

Treba menit:
diferak, kardan, pedale, naskladat novu spojku, prevodovku, oba drziaky prevodovky z manualu, jeden drziak vyfuku, kulisu prebehnut podla etk co nemas co ma volu.

Na kasni je priprava na vsetko co treba, predlisovane otvory na natiahnutie hadicky spojky od brzdovky az pod auto. aj konzola na silenblok za kulisou

Links:
Kulisa
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/530d-M57/browse/gearshift/gear_shifting_mech_transm_diesel/
Drziak vyfuku:
http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/530d-M57/browse/exhaust_system/catalytic_converter_front_silencer/
zalezi kto ma aku verziu diel č.8. Automaty starsie ako Maj 2001 potrebuju č.8 verziu manual 18 21 2 247 980. Novsie co maju uz č.3 takze novsie ako Maj 2001 potrebuje č.8 verziu manual 18 21 7 785 901. Zalezi ci mas diel č.3 alebo č.2

Electro:
- NCS expert upravit DSC, EWS, budiky na manual
- Nahrat mapy manualu (na automatovej mape su limitery a trase dvojhmotu)

Spojka: vid. schema
- kostra a +
- z pinu 2 na pin 23 v DDE4 (cierny 40pin)
PS. prekodenim ews sa uvojni jedna zila co bola z EWS --> Automat rj
EWS pin 6 --> pin 3 (modry 52pin) na Automat rj
nestaci len ukostrit, musi tam chodit +- inac nepojde tempomat


Spiatocka:
- ukostrit na pin 2 na prevodovke
- z prevodovky pin 1 dalej ide na DDE4 pin 16 (cierny 24pin)
- z DDE pinu 19 (cierny 40pin) na pin 25 (modry 26pin) na pristrojovke
PS. po kablovacke automatu ostal jeden nevyuzity kabel od paky automatu --> DDE takze uz len nadpojit ten kusok do budikov
LOCK pozicie automatu (cierny 3pin) pin 1 ide na pin 2 (modry 52pin) na Automat rj alebo 3pin na 1pin na tych istych konektoroch
takze po zaradeni zasvieti cuvacka, sklopy spetak, atd... vsetko co sa ma diat.


AK TAM OSTANE original plyn pedal treba ODSTAVIT KICK DOWN lebo na jeho stlacenie dostane po zbernici blud a vypne na ten cas vstrekovanie nafty :-D ja som to len rozobral a zaprel aby sa nedalo urobit (cvak)...

NIE je to nutne ale da sa zmenit ZCS na manual aby to na diag bol krasne manual. (google: ZEKO_ZCS)

Info:
- poloosi su len hrubsie netreba menit
- pri kupe treba davat pozor aby sedel rozmer srobov na hardy spojke takze na karadane a vystupe prevodovky su rozne podla roku bud 14mm sroby alebo 12mm aby potom nebol problem

Foto:
spojka.png
spojka.png (46.5 KiB) 6098 zobrazení
spiatocka.png
spiatocka.png (54.68 KiB) 6098 zobrazení

Re: Prestavba Automat - Manual 530d e39

Napísané: Utorok, 20. Januára 2015, 10:26
od milano1516
Prosom ta ja mam taky problem ze mi odisiel automat a chcem tam hodit manual tu mi to nechce nikto spravit dal by si mi na seba kontakt aby som sa to dako pokusil spravit alebo ak by si mi to prechodil dohodly by sme sa na cene.

Re: Prestavba Automat - Manual 530d e39

Napísané: Pondelok, 10. Augusta 2015, 19:06
od luk0132
Zdravím,take se chystam na přestavbu na manual.Nebyly by prosím nějaké ty fotky z přestavby a schéma zapojeni tech relatek.Děkuji za ulehčení práce

Re: Prestavba Automat - Manual 530d e39

Napísané: Sobota, 15. Augusta 2015, 18:23
od miro11491
Zdravím nevie niekto ktore káble treba prepojiť? , mam benzin nie naftu takže by mi stačila kombinacia N/R

Re: Prestavba Automat - Manual 530d e39

Napísané: Štvrtok, 15. Marca 2018, 02:20
od lukasjaro
NCS EXPERT
*Instrument cluster (IKE/KMB)
GETRIEBE_TYP (Převodovka typ)
schrittschaltung -> handschaltung (steptronic -> manuální převodovka)

*Immobilizer (EWS)
PARK/NEUTRAL_EINGANG ( motor startuje pouze v poloze N nebo P)
aktiv -> nicht_aktiv

*ABS (ASC/DSC)
GETRIEBE (Převodovka)
automatik -> handschaltung (automatická -> manuální převodovka)