Strana 1 z 1

E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Streda, 1. Októbra 2014, 18:11
od Vizgirligi
U e36 318tds je klasika že po nejakých 180tis km nastáva tento problém, ktorý málokto vie, prečo vzniká.
Je to problém vstrekovacieho čerpadla. Ja mám čerpadlo čerstvo pretesnené a nastavené, spoliehal som sa že nastavenie predvstreku tento problém vyrieši ale bohužial. Neviem čo konkrétne sa v čerpadle stane, no vraj treba v takomto prípade vymeniť hlavu čerpadla. Ak ju niekto vie zohnať za rozumnú cenu, sem s ním. Ja som ju zatial nezohnal.

Zistil som, že keď je teplý motor a nažhavím žhaviče, tak motor bez problémov pekne naštartuje.
Tak ma napadla jednoduchá myšlienka - ak odpojím snímač teploty, RJ si bude myslieť že motor je studený aj za tepla a bude žhaviť, čím dosiahnem pekný teplý štart.
Ale nepáči sa mi že ak je tento snímač teploty odpojený počas naštartovaného motora, za tepla by dostával motor zlý pomer nafty, pretože RJ podla teploty motora vypočítava množstvo paliva.
Takže som si vyrobil jednoduchý obvod, ktorý po otočený kľúčika do druhej polohy po deviatich sekundách zapojí snímač teploty motora cez relátko.
RJ si teda po otočení klúčika do 2. polohy myslí že je motor studený a tak vyšle signál do relátka žhavenia. Žhaviče sa teda nažhavia a po deviatich sekundách sa snímač teploty pripojí k RJ motora, čiže po nažhavení naštartujem s reálnymi hodnotami teploty motora.

Obvod som napojil na poistku 27, na ktorej je 12V po zopnutý druhej polohy a relátko spína šedo modrý káblik - snímač teploty (označovaný ako dual temperature sensor).
Mám to zapojené v mojej 318tds a funguje to, zbohom dlhé teplé štarty \:D/


Tento obvod je naozaj velmi jednoduchý. Ak by niekto mal záujem, vyrobím mu ho. Výroba stojí asi 3€.
Ak si obvod chcete vyrobiť sami napíšte mi a ja vám pošlem DPS v programe eagle alebo vo formáte pdf.
Dúfam že to pomôže veľa ľuďom s týmto problémom. :thumbup:

ešte detail, aby sa relátko zoplo po 5 sekundách treba C1 nahradiť 22uF kondenzátorom, pre 9 sekundové čakanie 47uF

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Obrázok

Re: E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Piatok, 3. Októbra 2014, 22:34
od Vizgirligi
doplnim fotky..


tu je riadiaca jednotka motora, vedla nej som umiestnil odvod
Obrázok

rozcvaknutý šedomodrý káblik, ktorý spína relátko
Obrázok

mínus
Obrázok

plus privedený na poistku 21
Obrázok

Re: E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Nedeľa, 12. Októbra 2014, 20:52
od pegass325
presne takto sú robené tie "hot start fix" predražené škatuľky čo sa predávajú na nete. Kukni na môj návod: navody-a-manualy/hot-start-fix-pre-tds-alebo-ako-usetrit-10ky-eur-t93567.html

funkcia tá istá, akurát bez časovača, relé je ovládané signálom dobíjania z alternátora - primitívne a funkčné. Tiež som najskôr uvažoval o časovači a potom mi napadla jednoduchšia verzia :).

Re: E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Utorok, 14. Októbra 2014, 20:51
od Vizgirligi
heh no paráda.. nenapadlo ma takéto riešenie .. paráda.. našiel som na ebay tie krabičky za nejakých 50 dolárov tuším :D

Re: E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Streda, 2. Mája 2018, 09:21
od BMW 525
Ako zapojím to relé na e39 ?

Re: E36 318TDS problémové teplé štarty - problem solved

Napísané: Piatok, 4. Mája 2018, 22:44
od starynovy
Tak, ze nezapojis a nechas si zvysit startovaciu davku v RJ motora.