DIY E53 vymena mechanizmu otvarania dveri
Napísané: Sobota, 22. Februára 2014, 14:23
Ahojte
Tu je navod pre kazdeho komu ostane vonkajsia klucka v ruke, ked chcel otvorit dvere na e53-:). Mechanizmus otvarania je velmi slabe miesto x5, e53, hlavne v zime staci ked klucka len trochu primrzne a mozete dvere otvarat z vnutra.
Kedze nemam fotky tu je navod v krokoch
1/ dajte dole tapacir
2/ uvolnite airbag, netreba ho odpajat len ho odskrutkujte a zaveste tak aby nevisel na kabelazi
3/ ciastocne odstrante tu penovu ochranu, tak aby ste videli mechanizmus klucky vo vnutri dveri
4/ z boku dveri odstrante plastovu ciernu krytku uvidite montazny otvor, dajte prec cely plast tej krytky
5/ v montaznom otvore je vidiet hlavu skrutky M8 s imbus 8, je ju vidiet vľavo hore smerom k zamku
6/ odskrutkujte M8 skrutku a vytiahnite zamok z dveri, opatrne jemne vykyvajte zamok von z otvoru
7/ ked vytiahnete zamok odhalite maticu ktora je na klucke , maticu uvolnite, netreba ju odskrutkovat uplne
8/ potiahnite klucku akoby ste otvarali dvere a zaroven potlacte tu stranu kde je matica smerom dole, musite to robit pri krajnej hornej polohe klucky, je treba byt trpezlivy, klucka vyskoci z polohy a mozete ju otocit smerom dole, potom mozete vytiahnut klucku na druhej strane je tam taky plastovy bajonet
9/ ked date prec klucku dajte dole gumene testnenie, na strane kde je plastovy bajonet uvidite skrutku ktoru kompletne odstrutkujte, tym uvolnite mechanizmus otvarania dveri
10/ vo vnutri dvier je nutne odpojit mechanizmus , je tam taky biely diel zasunuty do drziaka pod bielym dielom je taky pologulaty diel, obidva diely je treba odpojit, drzia tam celkom dobre tak sa nebojte vyvinut vacsiu silu
11/ ked je vsetko uvolnene vytiahnite mechanizmus a vlozte novy diel.
12 umiestnite novy mechanizmus do spravnej polohy, budete vidiet na otvoroch na dverach ci ste v spravnej polohe
13/ priskutkujte mechanizmus skrutkou(je tam krizova hlava) k dveram
14/ dajte spat gumene testenie
15/ vlozte do bocneho montazneho otvoru vo dverach plochy skrutkovac a vyklopte mechanizmus do maximalnej hornej polohy
16/ zoberte klucku a vlozte ju vo zvislej polohe v mieste plastoveho bajonetu do otvoru v mechanizme, uplne zatlacte tak aby ste mohli kluckou otacat do vodorovnej polohy smerom k zamku, az po hornej polohy, po spojeni s mechanizmom maticu zatiahnite , ak mate utajovak s momentom tak 3.2 Nm
17/ zatlacte biely diel ( do hornej drazky) ako aj pologulaty diel do pozicie ako boli umiestnene, upozornujem vyvinte dostatocnu silu tak aby ste poculi "klip":-)
18/ skontrolujte klucku ked je vsetko v poriadku skontrolujte tesnenie pod zamok a vlozte zamok opatrne do otvoru vo dverach
19/ priskrutkujte zamok skrutkou M8 s imbusovou hlavou a ste hotovi
20/ priskrutkujte airbar a dajte spat tapacir, a ste komplet hotovi
Cas prace cca 1 hodina, cena noveho mechanizmu do 80 eur.
Co povazujem za velmi dolezite je pouzit skrutkovac pocas montaze noveho mechanizmu tak aby ste vysunuli mechanizmus co najviac von z otvoru, potom nebudete mat ziadny problem s dalsou montazou.
Pripajam este obrazkovy navod ktory som nasiel na nete:
Tu je navod pre kazdeho komu ostane vonkajsia klucka v ruke, ked chcel otvorit dvere na e53-:). Mechanizmus otvarania je velmi slabe miesto x5, e53, hlavne v zime staci ked klucka len trochu primrzne a mozete dvere otvarat z vnutra.
Kedze nemam fotky tu je navod v krokoch
1/ dajte dole tapacir
2/ uvolnite airbag, netreba ho odpajat len ho odskrutkujte a zaveste tak aby nevisel na kabelazi
3/ ciastocne odstrante tu penovu ochranu, tak aby ste videli mechanizmus klucky vo vnutri dveri
4/ z boku dveri odstrante plastovu ciernu krytku uvidite montazny otvor, dajte prec cely plast tej krytky
5/ v montaznom otvore je vidiet hlavu skrutky M8 s imbus 8, je ju vidiet vľavo hore smerom k zamku
6/ odskrutkujte M8 skrutku a vytiahnite zamok z dveri, opatrne jemne vykyvajte zamok von z otvoru
7/ ked vytiahnete zamok odhalite maticu ktora je na klucke , maticu uvolnite, netreba ju odskrutkovat uplne
8/ potiahnite klucku akoby ste otvarali dvere a zaroven potlacte tu stranu kde je matica smerom dole, musite to robit pri krajnej hornej polohe klucky, je treba byt trpezlivy, klucka vyskoci z polohy a mozete ju otocit smerom dole, potom mozete vytiahnut klucku na druhej strane je tam taky plastovy bajonet
9/ ked date prec klucku dajte dole gumene testnenie, na strane kde je plastovy bajonet uvidite skrutku ktoru kompletne odstrutkujte, tym uvolnite mechanizmus otvarania dveri
10/ vo vnutri dvier je nutne odpojit mechanizmus , je tam taky biely diel zasunuty do drziaka pod bielym dielom je taky pologulaty diel, obidva diely je treba odpojit, drzia tam celkom dobre tak sa nebojte vyvinut vacsiu silu
11/ ked je vsetko uvolnene vytiahnite mechanizmus a vlozte novy diel.
12 umiestnite novy mechanizmus do spravnej polohy, budete vidiet na otvoroch na dverach ci ste v spravnej polohe
13/ priskutkujte mechanizmus skrutkou(je tam krizova hlava) k dveram
14/ dajte spat gumene testenie
15/ vlozte do bocneho montazneho otvoru vo dverach plochy skrutkovac a vyklopte mechanizmus do maximalnej hornej polohy
16/ zoberte klucku a vlozte ju vo zvislej polohe v mieste plastoveho bajonetu do otvoru v mechanizme, uplne zatlacte tak aby ste mohli kluckou otacat do vodorovnej polohy smerom k zamku, az po hornej polohy, po spojeni s mechanizmom maticu zatiahnite , ak mate utajovak s momentom tak 3.2 Nm
17/ zatlacte biely diel ( do hornej drazky) ako aj pologulaty diel do pozicie ako boli umiestnene, upozornujem vyvinte dostatocnu silu tak aby ste poculi "klip":-)
18/ skontrolujte klucku ked je vsetko v poriadku skontrolujte tesnenie pod zamok a vlozte zamok opatrne do otvoru vo dverach
19/ priskrutkujte zamok skrutkou M8 s imbusovou hlavou a ste hotovi
20/ priskrutkujte airbar a dajte spat tapacir, a ste komplet hotovi
Cas prace cca 1 hodina, cena noveho mechanizmu do 80 eur.
Co povazujem za velmi dolezite je pouzit skrutkovac pocas montaze noveho mechanizmu tak aby ste vysunuli mechanizmus co najviac von z otvoru, potom nebudete mat ziadny problem s dalsou montazou.
Pripajam este obrazkovy navod ktory som nasiel na nete: