Výmena automatu za manual e36
Napísané: Sobota, 14. Júna 2008, 13:47
Navod ako nahradit automat za manual, snád sa to bude niekomu hodit.
Potrebujeme:
- manualnu prevodovku s držiakom a konektorom na spatecku+pomocny spojkovy valcek a samozrejme hadicky k pedálom.
- kardan + nove stredove ložisko
- pri niektorých modeloch aj diferák (vid prilohu)
- zotrvacnik + dlhsie sroby 12x50/1.5-10ks tvrdost 12.9 (nepodcenovať !!! - odletia, mám odskušane)
- lamelu
- pritlkacnik
- spojkove ložisko
- vodiace ložisko osky prevodovky 32x15x10 zz
- pedále so spojkovým valcekom + hadicka k nádržke na bzdovu kvap.
- spinač na pedále na brzdove svetlo
- radiacu páku s celým upinaním na kasnu + manžeta
Nieje to nič tažke vsetko ide krasne hladko, len treba mat vsetky potrebne veci.
Elektrika:
Zo svorkovnice co ide k páke od automatu odstrihni mordí so žltou ciarou a zelený s bielov čiarov tie napoj na konektor od spatečky.
Dalej zelený so sivou čiarov a hnedý s ciernou spojit a funguje startovanie ale nefunguje tempomat, pre tích co ho nemaju to riesit nemusia ale a tí čo ho maju treba dat na spojku spinač (taky ako je brzdovy). Ten treba napojit na tie kable zelený so sivou čiarov a hnedý s ciernou (čo ste spojili pred chvilou :)) rozpojit, predlzit k pedalom a napojit na ten spojkovy spinač. Bude startovat, ked bude stlacena spojka, inak nie.
Male rady:
- ložiska kupovat v ložiskovom obchode, stoja tam ovela menej ako v autotechne, kvalitne a dobre su FAG.
- prva hadica co vedie z pomocneho valceka od prevodovky sa dá nahradit za brzdovu z felicie. Origo bmw stoji 1790,-sk a feliciova 98,-sk
- ked budes kupovat diely over si (podla cisla dielu) ci ti to pasuje napr. na http://www.realoem.com
Cele sa to dá zvladnut za pár hodin len musi vsetko pasovat. Mne to trvalo 4dni ale vela veci som nemal alebo to nebolo z toho modelu co som potreboval.
Postupne ak ma nieco napadne tak sem dopisem ak vas nieco zaujimalo staci napisat rád. Dufam že to je zrozumitelne napisane.
Komplet návod si myslim že netreba pisat vsetko zvládne priemerny mechanik alebo kutil.
Edit: Po potulkach som nahodou nasiel nieco aj s foto tak to sem hodil.
http://e36-tech.com/DIY/5speedswap.htm
Potrebujeme:
- manualnu prevodovku s držiakom a konektorom na spatecku+pomocny spojkovy valcek a samozrejme hadicky k pedálom.
- kardan + nove stredove ložisko
- pri niektorých modeloch aj diferák (vid prilohu)
- zotrvacnik + dlhsie sroby 12x50/1.5-10ks tvrdost 12.9 (nepodcenovať !!! - odletia, mám odskušane)
- lamelu
- pritlkacnik
- spojkove ložisko
- vodiace ložisko osky prevodovky 32x15x10 zz
- pedále so spojkovým valcekom + hadicka k nádržke na bzdovu kvap.
- spinač na pedále na brzdove svetlo
- radiacu páku s celým upinaním na kasnu + manžeta
Nieje to nič tažke vsetko ide krasne hladko, len treba mat vsetky potrebne veci.
Elektrika:
Zo svorkovnice co ide k páke od automatu odstrihni mordí so žltou ciarou a zelený s bielov čiarov tie napoj na konektor od spatečky.
Dalej zelený so sivou čiarov a hnedý s ciernou spojit a funguje startovanie ale nefunguje tempomat, pre tích co ho nemaju to riesit nemusia ale a tí čo ho maju treba dat na spojku spinač (taky ako je brzdovy). Ten treba napojit na tie kable zelený so sivou čiarov a hnedý s ciernou (čo ste spojili pred chvilou :)) rozpojit, predlzit k pedalom a napojit na ten spojkovy spinač. Bude startovat, ked bude stlacena spojka, inak nie.
Male rady:
- ložiska kupovat v ložiskovom obchode, stoja tam ovela menej ako v autotechne, kvalitne a dobre su FAG.
- prva hadica co vedie z pomocneho valceka od prevodovky sa dá nahradit za brzdovu z felicie. Origo bmw stoji 1790,-sk a feliciova 98,-sk
- ked budes kupovat diely over si (podla cisla dielu) ci ti to pasuje napr. na http://www.realoem.com
Cele sa to dá zvladnut za pár hodin len musi vsetko pasovat. Mne to trvalo 4dni ale vela veci som nemal alebo to nebolo z toho modelu co som potreboval.
Postupne ak ma nieco napadne tak sem dopisem ak vas nieco zaujimalo staci napisat rád. Dufam že to je zrozumitelne napisane.
Komplet návod si myslim že netreba pisat vsetko zvládne priemerny mechanik alebo kutil.
Edit: Po potulkach som nahodou nasiel nieco aj s foto tak to sem hodil.
http://e36-tech.com/DIY/5speedswap.htm