[DIY] e38, e39, e53 Oprava pixelov v budíkoch
Napísané: Pondelok, 31. Decembra 2012, 19:03
Niekedy som tému na opravu pixelov už určite čítal, tá však bola nevyriešená a nie som si istý, či to bolo tu na fóre. Teraz som ju hľadal a nenašiel. Takže ak som ju náhodou prehliadol, poprosím admina o spojenie.
1. Objednáme si tento display, ktorý má už na sebe pripravený nový flex kábel. Ja som skúšal objednávať aj čisto len tie flex káble, ale kontakty na nich nesedeli úplne presne a nevrátili sa mi všetky pixely. Od iného výrobcu by to možno bolo OK, ale načo znova riskovať, keď finančný rozdiel nie je príliš veľký. V balíku je všetko potrebné náradie (okrem šrobovákov samozrejme) na výmenu displaya. Na pájkovačke je nutné vymeniť vidlicu do zástrčiky za našu normálnu a nasadiť gumený pásik na hrot.
2. Vyberieme budíky z auta. Postup som nefotil, to musí každý zvládnuť sám, inak ďalej ani nemusí čítať.
3. Zaobstaráme si 4ks niečoho tenkého a tvrdého na zaistenie západiek a vsunieme ich tam. Ja som nastrihal neplatnú EU kartu poistenca.
4. Od spodu trochu vylupneme kryt a postupne pokračujeme pootočením tých dzindzíkov a ťahaním krytu von. Treba trpezlivosť, alebo vymyslieť nejaký zlepšovák.
5. Z vrchnej strany povolíme všetky torxové šróbiky.
6. Z už použitej neplatnej karty nastriháme akurát široké pásiky, ktoré stlačia západky a vytlačíme dosku von z krytu. Dole to treba trochu podpáčiť.
7. Asi najhoršia vec je vybrať ručičky. S niečim tenkým zachytíme tú tyčku, aby sme nevytrhli strunku. Ja som použil nožnice. Z druhej strany tenkým šrobovákom vypáčime ručičky. Musí sa vyťahovať ručička od tyčky a nie celá tyčka! Odporúčam začať s teplotou, alebo nádržou, kde pohyb nie je taký častý a teda by nám nevadilo prípadné poškodenie pružinky na vracanie ručičky.
8. Podpáčime a dáme dole čierny plech nad displayom, povolíme všetky šróby a vytiahneme preč ten biely plast.
9. Odtrhneme starý kábel a poriadne vyčistíme kontakty.
10. Priložíme nový flex kábel aj s displayom, pričom dáme veľký pozor na presnosť kontaktov a spájkovačkou ho z vrchu nahrejeme, čím sa prilepí. Takto postupne prejdeme celý kábel, až kým nebude všade pekne držať.
11. Nezložené budíky zoberieme do auta vyskúšať a ak je všetko OK, spätným postupom ich zložíme. Ak nie, tak skúsiť ešte prihriať kábel. Mne to s týmto kitom išlo na prvý krát všetky pixely.
Tak, kto si trúfa môže už aj objednávať a majstrovať. Oprava ma stála 40€, za prvé nepresné káble mi peniaze vrátili. Balík mi prišiel asi za 3 pracovné týždne. Používanie tohto návodu je samozrejme u každého na vlastné riziko. Pixely na obrázkoch vidieť slabšie, pretože som tam ešte nemal dané žiarovky na podsvietenie.
1. Objednáme si tento display, ktorý má už na sebe pripravený nový flex kábel. Ja som skúšal objednávať aj čisto len tie flex káble, ale kontakty na nich nesedeli úplne presne a nevrátili sa mi všetky pixely. Od iného výrobcu by to možno bolo OK, ale načo znova riskovať, keď finančný rozdiel nie je príliš veľký. V balíku je všetko potrebné náradie (okrem šrobovákov samozrejme) na výmenu displaya. Na pájkovačke je nutné vymeniť vidlicu do zástrčiky za našu normálnu a nasadiť gumený pásik na hrot.
2. Vyberieme budíky z auta. Postup som nefotil, to musí každý zvládnuť sám, inak ďalej ani nemusí čítať.
3. Zaobstaráme si 4ks niečoho tenkého a tvrdého na zaistenie západiek a vsunieme ich tam. Ja som nastrihal neplatnú EU kartu poistenca.
4. Od spodu trochu vylupneme kryt a postupne pokračujeme pootočením tých dzindzíkov a ťahaním krytu von. Treba trpezlivosť, alebo vymyslieť nejaký zlepšovák.
5. Z vrchnej strany povolíme všetky torxové šróbiky.
6. Z už použitej neplatnej karty nastriháme akurát široké pásiky, ktoré stlačia západky a vytlačíme dosku von z krytu. Dole to treba trochu podpáčiť.
7. Asi najhoršia vec je vybrať ručičky. S niečim tenkým zachytíme tú tyčku, aby sme nevytrhli strunku. Ja som použil nožnice. Z druhej strany tenkým šrobovákom vypáčime ručičky. Musí sa vyťahovať ručička od tyčky a nie celá tyčka! Odporúčam začať s teplotou, alebo nádržou, kde pohyb nie je taký častý a teda by nám nevadilo prípadné poškodenie pružinky na vracanie ručičky.
8. Podpáčime a dáme dole čierny plech nad displayom, povolíme všetky šróby a vytiahneme preč ten biely plast.
9. Odtrhneme starý kábel a poriadne vyčistíme kontakty.
10. Priložíme nový flex kábel aj s displayom, pričom dáme veľký pozor na presnosť kontaktov a spájkovačkou ho z vrchu nahrejeme, čím sa prilepí. Takto postupne prejdeme celý kábel, až kým nebude všade pekne držať.
11. Nezložené budíky zoberieme do auta vyskúšať a ak je všetko OK, spätným postupom ich zložíme. Ak nie, tak skúsiť ešte prihriať kábel. Mne to s týmto kitom išlo na prvý krát všetky pixely.
Tak, kto si trúfa môže už aj objednávať a majstrovať. Oprava ma stála 40€, za prvé nepresné káble mi peniaze vrátili. Balík mi prišiel asi za 3 pracovné týždne. Používanie tohto návodu je samozrejme u každého na vlastné riziko. Pixely na obrázkoch vidieť slabšie, pretože som tam ešte nemal dané žiarovky na podsvietenie.