Výmena oleja v automate e34, e36 5.st
Napísané: Nedeľa, 24. Februára 2008, 14:42
Tento postup platí pre prevodovku A5s310z.
Potrebujeme:
- asi 10L oleja ATF TQ-DIII (dexron 3), komu ako vytečie. 250-300,-sk/L
- olejový filter (v elite asi 1000.- sk aj s tesnením
- plničku, alebo nejaku pumpičku (je tam blbý pristup)
- gola sadu 8,10, imbusaky, torx (cisla neviem)
Zohrej auto aby bola prevodovka teplá. Najprv odsrobuj kontrolno-nalievací srob č.4 (z obrázku 1.) a potom výpustny šrob z č. 9 (z obrazku 2), nechaj vytiect vsetok olej, zasrobuj naspät výpustny a plničkou natlač tolko oleja aby vytekalo. Nastartuj zarad D na 10 sekund, R na 10 sekund, daj do P a znova vypni. Dolej kolko treba aby vytekalo a aj vytieklo (je chyba ked tam je málo ale aj vela oleja). Chod to prevetrat aby zaradilo vsetky stupne a plnenie zopakovať este raz.
Pred 3. plnením rozobrať aj vanu, vymen filter, očisti magnetky (su prilepene vo vani, vyutieraj aj vanu, vymen tesnenie a zlož, (nezabudni dat naspät magnetky, ja som ich zabudol musel som rozoberať este raz
).
Pamätaj že olej ked je studený sa stiahne a ked je horuci sa rozpína, preto dodržuj pri nalievaní strednu teplotu asi 30-50 stupnov C!
Hladina oleja sa kontroluje za chodu motora, volic na polohe ,,P,,
Malo by vytiect 3.5 oleja ale mohlo tam byt predtým malo alebo vytecie viac. Preto su tie litre iba orientačne. Treba to robit na 3x lebo je tam nejakých 10-12L a stáva sa z toho oleja stale menej znecistený koncentrát, takže pre bohadších kludne aj 4x vymenit, pre chudobnejších 2x a po nejakom čase zopakovať.
Po dvoch rokoch zopakovať alebo po 30 000 - 40 000km
Info mám z Bmw klubu CZ (Mirahejny, Fugo) este raz díky.
Potrebujeme:
- asi 10L oleja ATF TQ-DIII (dexron 3), komu ako vytečie. 250-300,-sk/L
- olejový filter (v elite asi 1000.- sk aj s tesnením
- plničku, alebo nejaku pumpičku (je tam blbý pristup)
- gola sadu 8,10, imbusaky, torx (cisla neviem)
Zohrej auto aby bola prevodovka teplá. Najprv odsrobuj kontrolno-nalievací srob č.4 (z obrázku 1.) a potom výpustny šrob z č. 9 (z obrazku 2), nechaj vytiect vsetok olej, zasrobuj naspät výpustny a plničkou natlač tolko oleja aby vytekalo. Nastartuj zarad D na 10 sekund, R na 10 sekund, daj do P a znova vypni. Dolej kolko treba aby vytekalo a aj vytieklo (je chyba ked tam je málo ale aj vela oleja). Chod to prevetrat aby zaradilo vsetky stupne a plnenie zopakovať este raz.
Pred 3. plnením rozobrať aj vanu, vymen filter, očisti magnetky (su prilepene vo vani, vyutieraj aj vanu, vymen tesnenie a zlož, (nezabudni dat naspät magnetky, ja som ich zabudol musel som rozoberať este raz

Pamätaj že olej ked je studený sa stiahne a ked je horuci sa rozpína, preto dodržuj pri nalievaní strednu teplotu asi 30-50 stupnov C!
Hladina oleja sa kontroluje za chodu motora, volic na polohe ,,P,,
Malo by vytiect 3.5 oleja ale mohlo tam byt predtým malo alebo vytecie viac. Preto su tie litre iba orientačne. Treba to robit na 3x lebo je tam nejakých 10-12L a stáva sa z toho oleja stale menej znecistený koncentrát, takže pre bohadších kludne aj 4x vymenit, pre chudobnejších 2x a po nejakom čase zopakovať.
Po dvoch rokoch zopakovať alebo po 30 000 - 40 000km
Info mám z Bmw klubu CZ (Mirahejny, Fugo) este raz díky.