e36: Oprava ventilátora klímy a odpora - DIY
Napísané: Piatok, 13. Augusta 2010, 12:04
Pred asi 3-4 týždnami som si opravil ventilátor aj odpor čo reguluje otáčky ventilátora. Nechcel som sem hned dávat návod pokým to nemám preskusane, ale aj po dlhšom čase môžem povedat, že to funguje.
Zacal som s tým že som rozmontoval ventilátor, bol zablendovaný strojom, takže som musel tie cvoky odbrusiť karboshkou. Otvoril som ho a hned som videl chybu, odlepené 2 magnety. Chytil som epoxydove dvojzložkove lepidlo a na to iste miesto som to nalepil ako to bolo a pritiahol malou zvierkou, musi to byt presne lebo je tam len velmi malá vola. Prefukal, precistil kontakty ako su uhliky, skontrolovatl a ked to vytvrdlo nahodil naspäť.
Rozbrusene cvoky som nahradil zvarmi. Velkým šrobovákom som poprehýnal kryt aby sedel presne a nikde nezadrhavat. Ako som spominal je tam velmi mala vôla. Vyskusal na nabijačke - isiel
. Odporučam nabijačku oproti baterke, lebo ak som to napojil na baterku, tie otáčky boli fakt brutálne, ledva som ho držal. Na nabijačke to ide pomalsie.
Dalej som sa pustil do toho odpora, skusal som to nejako nahradit, nejakým odporovým drôtom ale bolo to dost komplikovane, takže si hovorim najkor este vyskusam opravit ten stary odpor, aj tak už na nom nemam čo pokazit. Odcvakol som som kontakty pri koreni a na vyvrtal som dieru 8mm kolko islo, narazil som na nieco kurva tvrde, ani za svet sa cez to dostat hociakým vrtákom. Bol tam nejaky kov. Vyvrtal som aj z druhej strany a len tak som napojil z jednej aj druhej strany kable a vyskusal - islo to
Vyskusal som na priamo a to boli hned ine točny, tak som vedel že to reguluje. Odblankoval som kable na dlhsie zakrutil a dreveným kolikom ich tam pricvikol z oboch stran. Zalepil silikonom a prelepil páskou. nahodil a vsetko funguje. Po zapnutí klimi sa asi po 20s roztoči ventilator na malu rýchlost a nevyhodí poistku, konečne
Ak sa to niekomu bude zdat trochu moc amaterske a že do BMW treba dávat len original diely a že ak chcem BMW musim mat hned aj na drahy servis, tak si to nechajte pre seba. Myslim že tento navod si najde svojich priaznivcov a vyskusaju to, ved aj tak neni čo pokazit
Z takychto robôt mám ja osobne naväčšiu radost, este väčšiu ako by tam mal byt originál.
Potom dajte vediet ako ste dopadli.
Tu su aj fotky:
Zacal som s tým že som rozmontoval ventilátor, bol zablendovaný strojom, takže som musel tie cvoky odbrusiť karboshkou. Otvoril som ho a hned som videl chybu, odlepené 2 magnety. Chytil som epoxydove dvojzložkove lepidlo a na to iste miesto som to nalepil ako to bolo a pritiahol malou zvierkou, musi to byt presne lebo je tam len velmi malá vola. Prefukal, precistil kontakty ako su uhliky, skontrolovatl a ked to vytvrdlo nahodil naspäť.
Rozbrusene cvoky som nahradil zvarmi. Velkým šrobovákom som poprehýnal kryt aby sedel presne a nikde nezadrhavat. Ako som spominal je tam velmi mala vôla. Vyskusal na nabijačke - isiel

Dalej som sa pustil do toho odpora, skusal som to nejako nahradit, nejakým odporovým drôtom ale bolo to dost komplikovane, takže si hovorim najkor este vyskusam opravit ten stary odpor, aj tak už na nom nemam čo pokazit. Odcvakol som som kontakty pri koreni a na vyvrtal som dieru 8mm kolko islo, narazil som na nieco kurva tvrde, ani za svet sa cez to dostat hociakým vrtákom. Bol tam nejaky kov. Vyvrtal som aj z druhej strany a len tak som napojil z jednej aj druhej strany kable a vyskusal - islo to


Ak sa to niekomu bude zdat trochu moc amaterske a že do BMW treba dávat len original diely a že ak chcem BMW musim mat hned aj na drahy servis, tak si to nechajte pre seba. Myslim že tento navod si najde svojich priaznivcov a vyskusaju to, ved aj tak neni čo pokazit

Z takychto robôt mám ja osobne naväčšiu radost, este väčšiu ako by tam mal byt originál.
Potom dajte vediet ako ste dopadli.

Tu su aj fotky: