[Navod] Zaistenie motora M21
Napísané: Utorok, 17. Novembra 2009, 00:12
Takže tu je sľúbený návodík pre exterma a ostatnich ako a čo kam strčiť
do M21
1. ručnú hore a neutral
2. nechať vychladnut motor
3. dať dole veko ventilov je to 12mm nie 13 !(ja som tak po porvikrat odondial kazdu jednu šrubu)
4. klúčom 22mm nastavyť motor na hornú úvrať tak aby vačky na 1. valci ukazovali do hora obr.1 az podom dať dole dekel z rorvodu
5. do otvoru pod snimačom otačok v ktorom je taky stuplik vložiť zaiťovaci tŕň ktorý sme dopredu vyrobyli z 12mm trubky ktoru sme prevrtaly 9mm vrtákom obr.2 trubku treba smirglovat dovtedy kým nesadne, ta diera je velmi presna ,vrtak treba tiež vopred vyskušať aký pasuje presne a az tak prevrtať trubku
6. keď je zaistená kluka do kolesa čerpadla by sa mal dať zasunúť 10mm vrtak ide asi 5cm hlboko, pozor treba sa uistiť že koniec vrtáku sadol do dieri za kolesom čerpadla a nie niekde vedla ,
7. keď je všetko za aretované možeme skontrolovať vačku priloženim uholníka ku švorcu na vačke a dosadacej ploche veka , ked ma niekto niekde znamosť može dať vyrobyt je to 42mm štvorec z dvoch strán presne zabrúseny a približne v osi vačky je ta plocha na dosadnutie
8.pri výmene remena treba odšrubovat remenicu 4 šrubky a tlmič vybracii , remenica je jednoduche ale tlmic vybracii je uz iný oriešok ,ja som povoloval: 22prstencovy kluč (vydlicovy sa roztvory a preskoci) + 1merotva rura , zaradid 5ku jden napumpuje brzdu a drží a druhy povolí(je to opačný závyt) pri povoleni tlmica nesmie byt zaistena kluka
9.pri napinani rozvodoveho remeňa zaistime motor hore uvedeným sposobom povolíme koleso vačky zaistime ju pripravkom napneme remeň a vačku utiahneme, vačka sa nesmie povolit priliš lebo pri napinani vzprieči koleso, uhonikom je to tašie lebo sa treba hrat kým po utiahnuti nebude všetko sedieť
10.motor odistime parkrat pretočme a zopakujeme kroky 5,6 a 7 a ked mame to štastie že všetko sedi možeme štartovat, prv len skusit trošku pretočit zo štarterom a ked všecko OK može sa na ostro.
11.nastavyť prdvstrek (natom sa este pracuje)

1. ručnú hore a neutral
2. nechať vychladnut motor
3. dať dole veko ventilov je to 12mm nie 13 !(ja som tak po porvikrat odondial kazdu jednu šrubu)
4. klúčom 22mm nastavyť motor na hornú úvrať tak aby vačky na 1. valci ukazovali do hora obr.1 az podom dať dole dekel z rorvodu
5. do otvoru pod snimačom otačok v ktorom je taky stuplik vložiť zaiťovaci tŕň ktorý sme dopredu vyrobyli z 12mm trubky ktoru sme prevrtaly 9mm vrtákom obr.2 trubku treba smirglovat dovtedy kým nesadne, ta diera je velmi presna ,vrtak treba tiež vopred vyskušať aký pasuje presne a az tak prevrtať trubku
6. keď je zaistená kluka do kolesa čerpadla by sa mal dať zasunúť 10mm vrtak ide asi 5cm hlboko, pozor treba sa uistiť že koniec vrtáku sadol do dieri za kolesom čerpadla a nie niekde vedla ,
7. keď je všetko za aretované možeme skontrolovať vačku priloženim uholníka ku švorcu na vačke a dosadacej ploche veka , ked ma niekto niekde znamosť može dať vyrobyt je to 42mm štvorec z dvoch strán presne zabrúseny a približne v osi vačky je ta plocha na dosadnutie
8.pri výmene remena treba odšrubovat remenicu 4 šrubky a tlmič vybracii , remenica je jednoduche ale tlmic vybracii je uz iný oriešok ,ja som povoloval: 22prstencovy kluč (vydlicovy sa roztvory a preskoci) + 1merotva rura , zaradid 5ku jden napumpuje brzdu a drží a druhy povolí(je to opačný závyt) pri povoleni tlmica nesmie byt zaistena kluka
9.pri napinani rozvodoveho remeňa zaistime motor hore uvedeným sposobom povolíme koleso vačky zaistime ju pripravkom napneme remeň a vačku utiahneme, vačka sa nesmie povolit priliš lebo pri napinani vzprieči koleso, uhonikom je to tašie lebo sa treba hrat kým po utiahnuti nebude všetko sedieť
10.motor odistime parkrat pretočme a zopakujeme kroky 5,6 a 7 a ked mame to štastie že všetko sedi možeme štartovat, prv len skusit trošku pretočit zo štarterom a ked všecko OK može sa na ostro.
11.nastavyť prdvstrek (natom sa este pracuje)