Strana 1 z 2

[Navod] Zaistenie motora M21

Napísané: Utorok, 17. Novembra 2009, 00:12
od PetiE34
Takže tu je sľúbený návodík pre exterma a ostatnich ako a čo kam strčiť :lol: do M21

1. ručnú hore a neutral

2. nechať vychladnut motor

3. dať dole veko ventilov je to 12mm nie 13 !(ja som tak po porvikrat odondial kazdu jednu šrubu)

4. klúčom 22mm nastavyť motor na hornú úvrať tak aby vačky na 1. valci ukazovali do hora obr.1 az podom dať dole dekel z rorvodu

5. do otvoru pod snimačom otačok v ktorom je taky stuplik vložiť zaiťovaci tŕň ktorý sme dopredu vyrobyli z 12mm trubky ktoru sme prevrtaly 9mm vrtákom obr.2 trubku treba smirglovat dovtedy kým nesadne, ta diera je velmi presna ,vrtak treba tiež vopred vyskušať aký pasuje presne a az tak prevrtať trubku

6. keď je zaistená kluka do kolesa čerpadla by sa mal dať zasunúť 10mm vrtak ide asi 5cm hlboko, pozor treba sa uistiť že koniec vrtáku sadol do dieri za kolesom čerpadla a nie niekde vedla ,

7. keď je všetko za aretované možeme skontrolovať vačku priloženim uholníka ku švorcu na vačke a dosadacej ploche veka , ked ma niekto niekde znamosť može dať vyrobyt je to 42mm štvorec z dvoch strán presne zabrúseny a približne v osi vačky je ta plocha na dosadnutie

8.pri výmene remena treba odšrubovat remenicu 4 šrubky a tlmič vybracii , remenica je jednoduche ale tlmic vybracii je uz iný oriešok ,ja som povoloval: 22prstencovy kluč (vydlicovy sa roztvory a preskoci) + 1merotva rura , zaradid 5ku jden napumpuje brzdu a drží a druhy povolí(je to opačný závyt) pri povoleni tlmica nesmie byt zaistena kluka

9.pri napinani rozvodoveho remeňa zaistime motor hore uvedeným sposobom povolíme koleso vačky zaistime ju pripravkom napneme remeň a vačku utiahneme, vačka sa nesmie povolit priliš lebo pri napinani vzprieči koleso, uhonikom je to tašie lebo sa treba hrat kým po utiahnuti nebude všetko sedieť

10.motor odistime parkrat pretočme a zopakujeme kroky 5,6 a 7 a ked mame to štastie že všetko sedi možeme štartovat, prv len skusit trošku pretočit zo štarterom a ked všecko OK može sa na ostro.

11.nastavyť prdvstrek (natom sa este pracuje)

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Utorok, 17. Novembra 2009, 00:23
od PetiE34
keď niekto najde niečo čo som zrobyl zle alebo čo treba robyť ináč nech to sem hodí zaujma ma každa maličkosť

dufam že navodik sa podaril dobre a pomože, mohli by byť viac foto ale po krk od oleja človek neako nema chuť zabyjat čas s fotením

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Streda, 18. Novembra 2009, 00:34
od xtreme
nenormalne ti dakujem.. =D> [-o< este podotazka.. veko ventilov.. je kryt hlavy valcov, ci? :oops:

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Streda, 18. Novembra 2009, 12:09
od PetiE34
ano jeto kryt hlavy valcov mozno mam tam neake ine nazvy niektorich suciastok ako: tlmic vybracii to je ta velka remenica co pohana alternator a v.pumpu je to vpodstate dvojhmotny zotrvacnik ktory vyrovnava kmyty klukoveho hriadela, a coja viem comu vsetkemu som dal este take svojske nazvy :mrgreen:

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Streda, 18. Novembra 2009, 19:15
od xtreme
PetiE34 napísal:
ano jeto kryt hlavy valcov mozno mam tam neake ine nazvy niektorich suciastok ako: tlmic vybracii to je ta velka remenica co pohana alternator a v.pumpu je to vpodstate dvojhmotny zotrvacnik ktory vyrovnava kmyty klukoveho hriadela, a coja viem comu vsetkemu som dal este take svojske nazvy :mrgreen:

nevadi, ja zas nepoznam tie odborne nazvy, tak sa radsej spytam.. dakujem

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Utorok, 1. Decembra 2009, 19:57
od xtreme
len podotknem k bodu 4.. ta znacka by mala byt na remenici ak sa nemylim.. dlho som ju hladal.. aaa nemate este niekto fotku vahadiel, v akom maju byt stave ked je piest na 1. valci v dolnej uvrati?
idem to robit aj ja, ale ja si len poznacim rysky na remen a vymenim si to tak, ze odpocitam si zuby na novom remeni.. ked to mam dobre teraz nastavene, tak to bude potom stejne.. ale aj tak sa to chcem naucit..
dnes som skusal zaaretovat cerpadlo a dat remenicu na znacku, ako je na prvom obrazku a zistil som ze ta dierka na zotrvaku co je na zaaretovanie kluky je 2cm pod tou dierkou.. to znamena zle nastavene rozvody?

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Streda, 2. Decembra 2009, 20:56
od PetiE34
Nie rozvod je nastaveni dobre, hlavne je zaaretovat kluku, cerpadlo mam aj ja posunute, cerpadlo zaistujes zato ze ked das dole remen ono je vovnutri napnute a skoci do zadu(zistil som minuli vikend) ked davas hore novy remen by malo byt vsetko zaistene a ked spanujes len kluka a povolene koleso vačky . Potom vacku nastaviš a pritiahneš kolecko vačky. A najdoležtejšie je nastavit predvstrek !!! Aj pri vymene remena.

Je to tažke vysvetlovat cez prispevky nesom dobry učiteľ, a lepšie raz vidieť ako 100krat pocut

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Streda, 2. Decembra 2009, 22:37
od xtreme
PetiE34 napísal:
Nie rozvod je nastaveni dobre, hlavne je zaaretovat kluku, cerpadlo mam aj ja posunute, cerpadlo zaistujes zato ze ked das dole remen ono je vovnutri napnute a skoci do zadu(zistil som minuli vikend) ked davas hore novy remen by malo byt vsetko zaistene a ked spanujes len kluka a povolene koleso vačky . Potom vacku nastaviš a pritiahneš kolecko vačky. A najdoležtejšie je nastavit predvstrek !!! Aj pri vymene remena.

Je to tažke vysvetlovat cez prispevky nesom dobry učiteľ, a lepšie raz vidieť ako 100krat pocut

ako nastavujes predvstrek?
nie, dobre ti to ide, len ja sa radsej dva krat spytam ako to raz dodrbat :)

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 20:14
od xtreme
kazdy spomina pri nastavovani vačky nejaku kocku.. co tym myslia? :-k

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Štvrtok, 3. Decembra 2009, 21:11
od PetiE34
posrat možeš len jedine jedno , ked sa stretne ventil s piestom da sa tomu jednoducho zabranit rucne pretocis aj viackrat motor predtým než otočiš klučom , ked sa nestretnu tak v najhoršiom pripade nenastartujes , a z vyfuku obrovsky dym a smrad , :lol: :lol: :lol: už sa mi podarilo :lol: :lol: :lol:

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Piatok, 4. Decembra 2009, 09:35
od luky2208
xtreme napísal:
ako nastavujes predvstrek?
nie, dobre ti to ide, len ja sa radsej dva krat spytam ako to raz dodrbat :)

Ak ti chyba pri nastavení rozvodu volačo na čerpadle tak to nevadí. lebo predvstrek nastavyš tak že pohneš cele čerpadlo,ale samozrejme nesmieš to mať posunuté o zub dopredu alebo dozadu lebo to už nedokažeš doladiť. Predvstrek nastavuješ tak že do stredovej diery medzi trubky vložiš indykator a nastavyš presnu hodnotu.
Kocka na vačke je miesto kam ma byť vložený pripravok. Je to miesto na vačke ktoré je vybrusene do tvaru kocky a nachadza sa medzi kolečkom rozvodu a prvým hrotom vačky na prvom valci. :wink:
PS:nastavenie predvstreku najdeš v navodoch v teme vymena čerpadla na TDSku :-$

Re: zaistenie motora M21

Napísané: Utorok, 5. Januára 2010, 01:24
od xtreme
luky2208 napísal:
Ak ti chyba pri nastavení rozvodu volačo na čerpadle tak to nevadí. lebo predvstrek nastavyš tak že pohneš cele čerpadlo,ale samozrejme nesmieš to mať posunuté o zub dopredu alebo dozadu lebo to už nedokažeš doladiť. Predvstrek nastavuješ tak že do stredovej diery medzi trubky vložiš indykator a nastavyš presnu hodnotu.
Kocka na vačke je miesto kam ma byť vložený pripravok. Je to miesto na vačke ktoré je vybrusene do tvaru kocky a nachadza sa medzi kolečkom rozvodu a prvým hrotom vačky na prvom valci. :wink:
PS:nastavenie predvstreku najdeš v navodoch v teme vymena čerpadla na TDSku :-$

dakujem luky, uz som nasiel tu kocku, aj ten pripravok sme sa pokusili zostrojit, dufam ze to dobre dopadne.. to nastavenie predvstreku si kuknem, este raz diki moc chalani. =D>

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Napísané: Nedeľa, 17. Júla 2011, 10:53
od modriblesk
skvely navod.
ja by som potreboval vediet 2 veci:

1. ci sa da tento navod uplatnit aj na "M51"

2. ten zaistovaci trn z bodu 5. potrebuje byt zvnutra prevrtany? ak tam strcim iba gulatinu 12mm nesadne na miesto?


vopred dakujem vsetkym za odpovede a informacie.

:bmwball:

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Napísané: Nedeľa, 17. Júla 2011, 11:13
od ViktorDDD
na M51 sú tu 2 podobné témy, zaistenie reťazí TDS a vybratie čerpadla, tam sa dozvieš všetko potrebné

Re: [Navod] Zaistenie motora M21

Napísané: Nedeľa, 17. Júla 2011, 11:38
od modriblesk
ViktorDDD napísal:
na M51 sú tu 2 podobné témy, zaistenie reťazí TDS a vybratie čerpadla, tam sa dozvieš všetko potrebné

velice pekne dakujem.
nedarilo sa mi vymysliet spravne slova pre hladanie.
:bmwball: