Oprava vahy vzduchu E30,E34,E32..
Napísané: Štvrtok, 22. Októbra 2009, 13:08
Vaha vzduchu byva docela casty problem, auto si nedrzi dobre otacky a pri jazde nizkych otackach trha. Je to tym ze vaha nedava RJ spravne udaje.
Tento postup plati pre stare typy vah ktore sa pouzivali pri motoroch M20, M30 a podobnych.
Vaha vzduchu je v podstate komora cez ktoru ide vzduch do sania, je tam klapka ktora sa vdaka prudiacemu vzduchu otvara. Cim viac vzduchu preteka tym viac sa otvori. Nasledne sa tento pohyb prevadza na bezec (vid foto) ktory beha po odporovej drahe a vytvara delic napatia. Do vahy ide napatie 5V z RJ a podla toho v akej polohe je bezec na odporovej drahe take napatie ide naspat do RJ. Nic nie je vecne a vynimkou nie je ani odporova draha. Casom sa vybeha a ked sa predere uplne tak nedava na vystupe ziadne napatie a RJ nevie co ma robit.
Postup je nasledovny, vyberieme vahu z auta, odstranime kryt pod ktorym sa nachadza odporova draha. Kryt je zalepeny silikonom ten treba odstranit a srobovakom vypacit kryt. Je tam vidno ako bezec behal po drahe. Mozme na vyvody 4 a 2 pripojit ohmmeter a pomaly pohybovat bezcom a zistit v akom stave je draha.. Mne hodnoty skakali 28ohm 50, 200, zase 28 a pod.. Draha je siroka par mm cize ak sa posunie a bezec bude behat po nevydratej casti malo by byt vsetko ok :). Dalsi postup je povolit srouby ktore su vyznacene na obrazku a celu odporovu drahu posunut v smere sipok. Nasledne sroby dotiahnut, odstranit zvysky silikonu ktory drzal kryt, naniest novy, zalepit, poskladat, namontovat, nastartovat :)
Postup by mal byt zrozumitelny z obrazkov
Tento postup plati pre stare typy vah ktore sa pouzivali pri motoroch M20, M30 a podobnych.
Vaha vzduchu je v podstate komora cez ktoru ide vzduch do sania, je tam klapka ktora sa vdaka prudiacemu vzduchu otvara. Cim viac vzduchu preteka tym viac sa otvori. Nasledne sa tento pohyb prevadza na bezec (vid foto) ktory beha po odporovej drahe a vytvara delic napatia. Do vahy ide napatie 5V z RJ a podla toho v akej polohe je bezec na odporovej drahe take napatie ide naspat do RJ. Nic nie je vecne a vynimkou nie je ani odporova draha. Casom sa vybeha a ked sa predere uplne tak nedava na vystupe ziadne napatie a RJ nevie co ma robit.
Postup je nasledovny, vyberieme vahu z auta, odstranime kryt pod ktorym sa nachadza odporova draha. Kryt je zalepeny silikonom ten treba odstranit a srobovakom vypacit kryt. Je tam vidno ako bezec behal po drahe. Mozme na vyvody 4 a 2 pripojit ohmmeter a pomaly pohybovat bezcom a zistit v akom stave je draha.. Mne hodnoty skakali 28ohm 50, 200, zase 28 a pod.. Draha je siroka par mm cize ak sa posunie a bezec bude behat po nevydratej casti malo by byt vsetko ok :). Dalsi postup je povolit srouby ktore su vyznacene na obrazku a celu odporovu drahu posunut v smere sipok. Nasledne sroby dotiahnut, odstranit zvysky silikonu ktory drzal kryt, naniest novy, zalepit, poskladat, namontovat, nastartovat :)
Postup by mal byt zrozumitelny z obrazkov