E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny
Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 16:12
Čas potrebný na inštaláciu: cca 2,5 hodiny
Budete potrebovať:
1. plastové prahy
2. vŕtačka (s vrtákmi rôznych priemerov)
3. zdvihák
4. zelené gumičky (na uchytenie prahov-auto) (24ks)
5. biele klipy (na uchytenie prahov-prah) (24ks)
6. malé čierne rozťahovacie klipy (4ks)
7. veľké čierne rozťahovacie klipy (14ks)
8. gumené tesnenia (2ks)
9. gumené kladivo (alebo kladivo a handru)
10. podpery pod auto (aby sme si boli istí, že nám auto NESPADNE na ruky)

V prvom rade, odporúčam, aby ste mali po ruke pomocníka, ktorý Vám pomôže. Za druhé, vyberte staré krytky na zdvihák.
Na prahy nacvaknite biele klipy.

Na každý klip na špičku naneste primerané množstvo farby.

Vezmite prah a priložte ho na auto tak, ako bude výsledná poloha. Klipy vám farbou označia miesta, kde treba navŕtať dierky.

Vezmite zelenú gumičku a pomaly zväčšujte dierku v prahu, kým gumička nepasuje presne. Výsledná dierka by mala mať priemer 8,5 až 9 mm.

Je dobré dierky ošetriť, aby nezačali pôvodné prahy hrdzavieť.

Keď majú všetky dierky správnu veľkosť, vložte do nich zelené gumičky a rukou ich dotlačte do prahov.

Je možné ich klepnúť gumeným kladivom, ale je lepšie, pokiaľ sa to dá rukou. Ak nemáte gumené kladivo, dajte cez gumičku handru a buchnite opatrne niekoľkokrát kladivom, kým nie je tak, ako má byť.
Vezmite gumené tesnenie, odstráňte pásku a prilepte ho na vrchnú časť prahu. Majte na pamäti, že po inštalácii by to malo vyzerať dobre, v každom prípade slúži toto tesnenie na ochranu pred vodou stekajúcou medzi prah a auto. Ďalej nacvaknite prahy. Malo by to ísť len zatlačením rukou.

Keď sú obe viditeľné strany auta hotové, vezmite zdvihák a zdvihnite jednu stranu auta.

Odporúčam podoprieť auto podperami. V každom prípade, mali by ste mať dostatok miesta medzi podlahou a autom, pretože sa tam potrebujete zmestiť s vŕtačkou.
Po zdvihnutí odmontujte zadné koleso. Pri zadnom kolese musíte navŕtať o dve dierky viac. Pri predných vŕtať nereba, takže zadné kolesá sú jediné, ktoré musia ísť z auta dole. Navŕtajte dierky na podblatníkoch. Dierky v podblatníkoch majú priemer 5 mm. Do dierok vložte malé čierne klipy a zatlačte stredy.

Teraz prichádza tá zábavná časť:
Pozrite sa pod auto. Uvidíte „reálne“ dierky v novom prahu, pod autom. Jediné, čo treba urobiť, je prevŕtať ich. To garantuje dierku v správnej pozícii a minimalizuje čas, strávený pod autom vo veľmi nekomfortnej polohe. Dierky majú priemer 6,5 až 7 mm. Založte veľké čierne rozťahovacie klipy a pomocou gumeného kladiva zatlačte stred.

Teraz môžete znovu nahodiť koleso a spustiť auto. Teraz už len zopakujte to isté na druhej strane.
Veľa šťastia.
Výsledok.

Na záver nejaká inšpirácia
Budete potrebovať:
1. plastové prahy
2. vŕtačka (s vrtákmi rôznych priemerov)
3. zdvihák
4. zelené gumičky (na uchytenie prahov-auto) (24ks)
5. biele klipy (na uchytenie prahov-prah) (24ks)
6. malé čierne rozťahovacie klipy (4ks)
7. veľké čierne rozťahovacie klipy (14ks)
8. gumené tesnenia (2ks)
9. gumené kladivo (alebo kladivo a handru)
10. podpery pod auto (aby sme si boli istí, že nám auto NESPADNE na ruky)

V prvom rade, odporúčam, aby ste mali po ruke pomocníka, ktorý Vám pomôže. Za druhé, vyberte staré krytky na zdvihák.
Na prahy nacvaknite biele klipy.

Na každý klip na špičku naneste primerané množstvo farby.

Vezmite prah a priložte ho na auto tak, ako bude výsledná poloha. Klipy vám farbou označia miesta, kde treba navŕtať dierky.

Vezmite zelenú gumičku a pomaly zväčšujte dierku v prahu, kým gumička nepasuje presne. Výsledná dierka by mala mať priemer 8,5 až 9 mm.

Je dobré dierky ošetriť, aby nezačali pôvodné prahy hrdzavieť.

Keď majú všetky dierky správnu veľkosť, vložte do nich zelené gumičky a rukou ich dotlačte do prahov.

Je možné ich klepnúť gumeným kladivom, ale je lepšie, pokiaľ sa to dá rukou. Ak nemáte gumené kladivo, dajte cez gumičku handru a buchnite opatrne niekoľkokrát kladivom, kým nie je tak, ako má byť.
Vezmite gumené tesnenie, odstráňte pásku a prilepte ho na vrchnú časť prahu. Majte na pamäti, že po inštalácii by to malo vyzerať dobre, v každom prípade slúži toto tesnenie na ochranu pred vodou stekajúcou medzi prah a auto. Ďalej nacvaknite prahy. Malo by to ísť len zatlačením rukou.

Keď sú obe viditeľné strany auta hotové, vezmite zdvihák a zdvihnite jednu stranu auta.

Odporúčam podoprieť auto podperami. V každom prípade, mali by ste mať dostatok miesta medzi podlahou a autom, pretože sa tam potrebujete zmestiť s vŕtačkou.
Po zdvihnutí odmontujte zadné koleso. Pri zadnom kolese musíte navŕtať o dve dierky viac. Pri predných vŕtať nereba, takže zadné kolesá sú jediné, ktoré musia ísť z auta dole. Navŕtajte dierky na podblatníkoch. Dierky v podblatníkoch majú priemer 5 mm. Do dierok vložte malé čierne klipy a zatlačte stredy.

Teraz prichádza tá zábavná časť:
Pozrite sa pod auto. Uvidíte „reálne“ dierky v novom prahu, pod autom. Jediné, čo treba urobiť, je prevŕtať ich. To garantuje dierku v správnej pozícii a minimalizuje čas, strávený pod autom vo veľmi nekomfortnej polohe. Dierky majú priemer 6,5 až 7 mm. Založte veľké čierne rozťahovacie klipy a pomocou gumeného kladiva zatlačte stred.

Teraz môžete znovu nahodiť koleso a spustiť auto. Teraz už len zopakujte to isté na druhej strane.
Veľa šťastia.
Výsledok.

Na záver nejaká inšpirácia
