Strana 1 z 2

E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 16:12
od MT-SPEEDY
Čas potrebný na inštaláciu: cca 2,5 hodiny
Budete potrebovať:
1. plastové prahy
2. vŕtačka (s vrtákmi rôznych priemerov)
3. zdvihák
4. zelené gumičky (na uchytenie prahov-auto) (24ks)
5. biele klipy (na uchytenie prahov-prah) (24ks)
6. malé čierne rozťahovacie klipy (4ks)
7. veľké čierne rozťahovacie klipy (14ks)
8. gumené tesnenia (2ks)
9. gumené kladivo (alebo kladivo a handru)
10. podpery pod auto (aby sme si boli istí, že nám auto NESPADNE na ruky)
Obrázok
V prvom rade, odporúčam, aby ste mali po ruke pomocníka, ktorý Vám pomôže. Za druhé, vyberte staré krytky na zdvihák.
Na prahy nacvaknite biele klipy.
Obrázok
Na každý klip na špičku naneste primerané množstvo farby.
Obrázok
Vezmite prah a priložte ho na auto tak, ako bude výsledná poloha. Klipy vám farbou označia miesta, kde treba navŕtať dierky.
Obrázok
Vezmite zelenú gumičku a pomaly zväčšujte dierku v prahu, kým gumička nepasuje presne. Výsledná dierka by mala mať priemer 8,5 až 9 mm.
Obrázok
Je dobré dierky ošetriť, aby nezačali pôvodné prahy hrdzavieť.
Obrázok
Keď majú všetky dierky správnu veľkosť, vložte do nich zelené gumičky a rukou ich dotlačte do prahov.
Obrázok
Je možné ich klepnúť gumeným kladivom, ale je lepšie, pokiaľ sa to dá rukou. Ak nemáte gumené kladivo, dajte cez gumičku handru a buchnite opatrne niekoľkokrát kladivom, kým nie je tak, ako má byť.
Vezmite gumené tesnenie, odstráňte pásku a prilepte ho na vrchnú časť prahu. Majte na pamäti, že po inštalácii by to malo vyzerať dobre, v každom prípade slúži toto tesnenie na ochranu pred vodou stekajúcou medzi prah a auto. Ďalej nacvaknite prahy. Malo by to ísť len zatlačením rukou.
Obrázok
Keď sú obe viditeľné strany auta hotové, vezmite zdvihák a zdvihnite jednu stranu auta.
Obrázok
Odporúčam podoprieť auto podperami. V každom prípade, mali by ste mať dostatok miesta medzi podlahou a autom, pretože sa tam potrebujete zmestiť s vŕtačkou.
Po zdvihnutí odmontujte zadné koleso. Pri zadnom kolese musíte navŕtať o dve dierky viac. Pri predných vŕtať nereba, takže zadné kolesá sú jediné, ktoré musia ísť z auta dole. Navŕtajte dierky na podblatníkoch. Dierky v podblatníkoch majú priemer 5 mm. Do dierok vložte malé čierne klipy a zatlačte stredy.
Obrázok
Teraz prichádza tá zábavná časť:
Pozrite sa pod auto. Uvidíte „reálne“ dierky v novom prahu, pod autom. Jediné, čo treba urobiť, je prevŕtať ich. To garantuje dierku v správnej pozícii a minimalizuje čas, strávený pod autom vo veľmi nekomfortnej polohe. Dierky majú priemer 6,5 až 7 mm. Založte veľké čierne rozťahovacie klipy a pomocou gumeného kladiva zatlačte stred.
Obrázok
Teraz môžete znovu nahodiť koleso a spustiť auto. Teraz už len zopakujte to isté na druhej strane.
Veľa šťastia.
Výsledok.
Obrázok
Na záver nejaká inšpirácia :wink:

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 16:53
od Mimo
=D> =D> paráda...
to mi je náhodička... plánoval som onedlho založiť topic ako namontovať M prahy bez šablony :lol: :lol:
takže ty si vrtal? niekto to len silikonom pripevňuje :-k

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 17:01
od BlackMW
ppci navod for dummies a dobry napad s tou farbof..
ja mam laminatove a tam nesu tje kolajnicky,
nagundzit tam silikon a zapret o stenu v garazi mi neprislo ako najrozumnejsje riesenie
tak zatial odpocuvaju v garazi..

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 19:12
od MT-SPEEDY
Mimo napísal:
=D> =D> paráda...
to mi je náhodička... plánoval som onedlho založiť topic ako namontovať M prahy bez šablony :lol: :lol:
takže ty si vrtal? niekto to len silikonom pripevňuje :-k

Ja som nevrtal, vrtat nechavam zo zasady kamaratov, aby bolo koho doje.at :wink: Lava strana nie je uplne super, tu este bude treba prerobit (navrtat vacsie dierky), ale inak je to ok 8)
BlackMW napísal:
ppci navod for dummies a dobry napad s tou farbof..
ja mam laminatove a tam nesu tje kolajnicky,
nagundzit tam silikon a zapret o stenu v garazi mi neprislo ako najrozumnejsje riesenie
tak zatial odpocuvaju v garazi..

Marosko, s tou farbou to inak neslo. Keby sme to mali rozmeriavat, tak sa zjancime a urcite to nebude trval len 2,5 hodky :wink: Tie laminaty to su este tie odo mna?

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 19:17
od balino
no chlapci je to velmi pekna praca ale my mame znizene afta a neviem co vydrzia tie drzaky...ja som musel lepit a poriadne a som rad lebo obrubniky su moji kamarati :lol:

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 19:19
od MT-SPEEDY
balino napísal:
no chlapci je to velmi pekna praca ale my mame znizene afta a neviem co vydrzia tie drzaky...ja som musel lepit a poriadne a som rad lebo obrubniky su moji kamarati :lol:

Na kazdej strane ich je 12, tak hadam cosi udrzia :wink:

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Utorok, 28. Apríla 2009, 20:06
od Mimo
:D noo tak to ja asi dám aj kolíky aj nejaký silikon :-k pre istotu... občas šuchnem spodok, nechcel by som to stratiť 8-[

speedy, to tesnenie prahov je vidno zvonku? či je tiež nalakované?

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 29. Apríla 2009, 10:48
od jararak
tesnenie je cierna guma avsak je pod hranou prahu cize nieje ho vidno pokial pri tom nemas oci asi na 5 centy.

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 29. Apríla 2009, 17:41
od MT-SPEEDY
Mimo napísal:
speedy, to tesnenie prahov je vidno zvonku? či je tiež nalakované?

Ja som kupil prahy uz s nalepenymi tesneniami, su lakovane...

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 29. Apríla 2009, 20:08
od Mimo
8) dikes, to som potreboval vedieť. musím pozrieť v akom stave sú tie moje tesnenia :-"

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 6. Mája 2009, 21:18
od Majo320
ta sablona stoji v BMW asi 100sk a myslim ze je to s nou o dost jednoduchsie :D
Mimo neboj ak mas origo prahy tak tie drziaky spolu so skrutkami ti to v pohode udrzia nemusis tam davat ziadny silikon
mam otestovane :D
A ta tesniaca guma ma urcite vytrcat von z prahov

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 6. Mája 2009, 21:23
od Mimo
:D noo v ETK je 10€/kus čo už nie je málo :-" ale ani vela no :-k nemá niekto požičať? :lol:
jj guma trčí aj na mojich, len neviem či ju mám lakovať alebo nie :roll: na tvojom čiernom to je asi jedno :lol: na mojom relatívne tiež, až tak to vidieť nebude, ale na striebornej ano, preto som sa pýtal či to lakoval

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Streda, 6. Mája 2009, 21:41
od Majo320
ja ich mam ak chces ale niektore dierky sa mi trosku vylamali

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Pondelok, 11. Mája 2009, 18:02
od Mimo
hoši, ten lak na tom tesnení nebude praskať? či záleží od laku? 8-[ nebude s tým problém? :-k M pakeťáci ako to máte origo? :-"
btw tie touringy na M contour kolesách a aj na šnicer kolesách nemajú tie praky Mkové však? :-k

Re: E36 - Inštalácia M3 (M-tech) prahov bez použitia šablóny

Napísané: Pondelok, 11. Mája 2009, 20:00
od compact
Mimo napísal:
hoši, ten lak na tom tesnení nebude praskať? či záleží od laku? 8-[ nebude s tým problém? :-k M pakeťáci ako to máte origo? :-"
btw tie touringy na M contour kolesách a aj na šnicer kolesách nemajú tie praky Mkové však? :-k


origo je tá guma čierna, nieje nalakovaná vo farbe
no ale na mojom už stratila funkciu lepiacu, môžem dodat foto ak by si chcel