[DIY] Montaz parkovacich senzorov E46
Napísané: Streda, 6. Mája 2015, 19:07
Ziadny navod v slovencine a vseobecne dobry navod na E46 som na nete nevidel, preto robim tento. Neberiem na seba zodpovednost za neodbornu manipulaciu. Uplatnit tento navod mozete priblizne na vacsinu bavorakov od e30 az po e90, samozrejme s drobnymi zmenami. Montoval som to do E46 Touring, nakolko mam cierne skla a parkujem len cuvanim, v noci v meste je to sranda. Konkretne auto bolo BMW 318d E46 rv.2004 (facelift). Nikdy nespoliehajte iba na parkovacie senzory a kamery, su tu iba na vypomoc!
Predpokladam na zaciatku DIY, ze vies svoje auto rozobrat a nemas problem mu vytiahnut vsetky tapaciry.
Potreboval som kupit:
Tu je moja odbalena krabica s parkovacimi senzormi, 4x senzor, 1x buzzer (dalej bzučo), 1x privodny kabel, 1x rozvodna krabicka, 2x samolepiaca paska a 1x vrtak do naraznika.

1) Najskor som vytiahol listu bez otvorov pre parkovacie senzory - stacilo ju zvnutra podpacit a vytiahnut na silu. Potom som si nachystal OEM listu s otvormi pre senzory. Podotykam, ze pre vacsinu sedanov alebo M-Packet je nutne dat dole cely zadny naraznik a s prilozenym vrtakom do neho spravit diery, miesta su vyrobcom vyznacene na narazniku. Dalsi postup je ten isty.

2) Nasiel som si gumovu blanku za baterkou v kufri (cerveny kruzok na obrazku) a vytiahol som ju von zo spodu auta spod naraznika (vid foto kde priblizne). O skrabanci sa nevyjadrujem teraz, vysvetlenie nizsie.


3) Prerazil som ju nozom, pretiahol som kable senzorov cez listu a vsunul ich okolo stlpikov na narazniku dovnutra prave cez tuto blanku (toto je trochu osemetna robota)

4) Vyviedol som si kable pri baterke, odstranil okolne tapaciry a odstranil plastovy support kde je aj svetlo v kufri - idu tade kable k parkovaciemu svetlu (reverse light), ktore sa aktivuje pri zaradeni spiatocky

5) Nasiel som si nad baterkou v stlpiku zvazok kablov zalepeny ciernou paskou a tam oznaceny odstavajuci kabel (povytiahol som ho kvoli pripojeniu sa na neho) zlto-modrej farby (na nete som sa na anglickych forach docital vsetko len nie toto, europske auta mali zlto-modry kabel). Na neho som napichol + (u mna cerveny) kablik a - (cierny) som hodil na - baterky kam pripajam aj subwoofer, staci ho ukostrit kdekolvek v aute.

6) Nakoniec ked som mal kabelaz porobenu som pouzil samolepiace pasky dodane ku krabici a uchytil rozvodnu krabicku za tapacirom nad baterkou a tam aj schoval vsetky kable. Bzuca som vytiahol von aby som ho pocul az dopredu.

A nakoniec, takto to cele vyzera uz po upratani ale bzuco pojde niekam inam, lebo ani po druhom prelepeni tam svina nechce drzat.

Dufam ze vam tento navod pomohol, ak nie - blbe
Poprosim hate si nechajte robil som ten navod len aby som pomohol podobnym E46 fanatikom alebo komukolvek kto nema PDC a vie aky pomocnik to dokaze byt. PS nie som zly sofer, parkujem s lahkostou a bez problemu, ale presedlat z hatchbacku do combi bola vyzva a ako vidite na zadnom narazniku uz ma postarsia buchta v auparku v PN stihla poskriabat, nerad by som poskriabal aj sam.
Predpokladam na zaciatku DIY, ze vies svoje auto rozobrat a nemas problem mu vytiahnut vsetky tapaciry.
Potreboval som kupit:
- Parkovacie senzory z ebay-u (skoro akekolvek, do 30€ zozeniete najlacnejsie)
- Listu spodneho naraznika E46 touring/sedan z bazosa (od 10€ do 30€ zalezi od predajcu)
Tu je moja odbalena krabica s parkovacimi senzormi, 4x senzor, 1x buzzer (dalej bzučo), 1x privodny kabel, 1x rozvodna krabicka, 2x samolepiaca paska a 1x vrtak do naraznika.

1) Najskor som vytiahol listu bez otvorov pre parkovacie senzory - stacilo ju zvnutra podpacit a vytiahnut na silu. Potom som si nachystal OEM listu s otvormi pre senzory. Podotykam, ze pre vacsinu sedanov alebo M-Packet je nutne dat dole cely zadny naraznik a s prilozenym vrtakom do neho spravit diery, miesta su vyrobcom vyznacene na narazniku. Dalsi postup je ten isty.

2) Nasiel som si gumovu blanku za baterkou v kufri (cerveny kruzok na obrazku) a vytiahol som ju von zo spodu auta spod naraznika (vid foto kde priblizne). O skrabanci sa nevyjadrujem teraz, vysvetlenie nizsie.


3) Prerazil som ju nozom, pretiahol som kable senzorov cez listu a vsunul ich okolo stlpikov na narazniku dovnutra prave cez tuto blanku (toto je trochu osemetna robota)

4) Vyviedol som si kable pri baterke, odstranil okolne tapaciry a odstranil plastovy support kde je aj svetlo v kufri - idu tade kable k parkovaciemu svetlu (reverse light), ktore sa aktivuje pri zaradeni spiatocky

5) Nasiel som si nad baterkou v stlpiku zvazok kablov zalepeny ciernou paskou a tam oznaceny odstavajuci kabel (povytiahol som ho kvoli pripojeniu sa na neho) zlto-modrej farby (na nete som sa na anglickych forach docital vsetko len nie toto, europske auta mali zlto-modry kabel). Na neho som napichol + (u mna cerveny) kablik a - (cierny) som hodil na - baterky kam pripajam aj subwoofer, staci ho ukostrit kdekolvek v aute.

6) Nakoniec ked som mal kabelaz porobenu som pouzil samolepiace pasky dodane ku krabici a uchytil rozvodnu krabicku za tapacirom nad baterkou a tam aj schoval vsetky kable. Bzuca som vytiahol von aby som ho pocul az dopredu.

A nakoniec, takto to cele vyzera uz po upratani ale bzuco pojde niekam inam, lebo ani po druhom prelepeni tam svina nechce drzat.

Dufam ze vam tento navod pomohol, ak nie - blbe
