Strana 1 z 2
chiptuning
Napísané: Nedeľa, 17. Februára 2008, 17:50
od bmw118d
Zdravím,
je nejaké riziko pre motor, konkrétne bmw 118d, ak si dám urobiť špičkovej firme chiptuning?? Povedali mi, že riziko nie je žiadne, zo 122 koní na 150 mi to dokážu urobiť čisto cez počítač, bez akehokolvek mechanického zásahu do motora. Cena 8000-9000,- Sk. Len som si nie istý, či turbo sa nejak po čase nezničí rýchlejšie po chiptuningu. Nechcem urobiť blbosť...teším sa na vaše rady...
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2008, 16:55
od lajooriginal
ja osobne by som si to tam nedal
Napísané: Pondelok, 18. Februára 2008, 17:50
od Pežot
V skratke pri "čiptuningu" dochádza k prepísaniu programu RJ za efektívnejší, resp. ten upravia vstrek paliva a tak podobne. Lenže ak to zoberieš do servisu BMW tak sa môže stať, že odmietnu servisovať ak ti diagnostikou zistia zmenu v RJ. Radšej by som volil prídavnú RJ, ktorá nijako nezasahuje do normálnej a dá sa bez akéhokoľvek problém po 5 minútach práce uložiť do šuflíka v garáži (samozrejme je aj drahšia ako tzv. čiptuning). Dáva sa za RJ k ceste k motoru takže efekt je rovnaký ale ostáva ti záruka, ptž. zásah do auta nebol

Volil by som variantu prídavnej riadiacej jednotky.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 09:52
od mmracing
Pezot co to tu pleties ??? :-)
vidim ze s tym mas velmi "bohate" skusenosti...
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 10:32
od popo
mmracing napísal:Pezot co to tu pleties ??? :-)
vidim ze s tym mas velmi "bohate" skusenosti...
Marečku z toho si nič nerob

Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 11:19
od mimka
súhlasím s lajom, riziko je pri týchto zásahoch vždy.
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 14:20
od Helldiver
Ja by som zas urcite netuzingoval ziaden pridavny powerbox, ktory falsuje hodnoty z vahy vzduchu/map senzoru/cidla teploty motora ale dal si to normalne cipnut (co som aj spravil), ale tak dobre, no:)))).
Napísané: Sobota, 3. Januára 2009, 18:14
od mmracing
mne sa strasne na vsetkych forach paci, ako vela ludi rozprava co je dobre a co nie,
pritom nemaju vobec ponatia o com pisu...a uz vobec nemaju ponatia o tom ako ich auto - motor funguje...
je to iba o tom , ze niekde "pri pive niekto povedal", ze to je zleee a basta :-)
6ot / nejak0 osobn0 sk[senosti
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 17:05
od gusto
Pežot - máš nejaké osobné skúsenosti? Pretože ja i kopec mojich známych áno a nezhodujú sa ani zďaleka s tým, čo tu píšeš. Tak píš nabudúce radšej na azet alebo tak nejak
Čo sa týka úpravy RJ, nie je v tom žiadny problém, len to treba zveriť odborníkom a nepozerať na ušetrených pár euro. Marek (MM Racing) robí všetky úpravy na brzde a zveril by som mu na tento účel akékoľvek auto (a teda som mu vlastne aj zveril :-)
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 17:40
od alfi666
Ja na celom nechapem len to, ze preco sa niekto boji znicenia turba

... jak keby to turbo stalo majetok
Keby aj vydrzalo o 20% menej nez za beznych okolnosti - SO WHAT?? ... predsa mas vyssi vykon a robi ti radost pri kazdom zoslapnuti pedalu
Samozrejme, ze opotrebovanie jednotlivych sucasti motora je rychlejsie ako pri seriovom vykone - predsa ani automobilky niesu sproste a tiez by vedeli spravit lepsiu mapu... ovsem oni musia prihliadat na mnoho aspektov(spotreba, emisie, zivotnost, atd)
Podla mna rovnica je jednoducha... z financneho hladiska je ciptuning najlacnejsim sposobom ako zvysit "kone pod kapotou", je najmenej invazivny a najlahsie aplikovatelny

Vyznam ma len pri turbo motoroch (ci uz benzin alebo diesel), pretoze pri atmosferach je rozdiel maly
No a mmracing kedze je z odboru, tak by nam otom mohol povedat viac

Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 20:42
od kamelot
otec ma chipnuty 1.8T benzin, zo 150k ma daco nad 180... neviem ako to je s krutakom, auto je chipnute uz cca. 3-4 roky a neboli ziadne problemy s turbom a vlastne s nicim co by mohol sposobit chiptuning. Ale rozdiel vo vykone bolo citit uz pri beznej jazde

Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 20:47
od mmracing
Alfi, v podstate mas pravdu ale aj tak v niekolkych castiach nesuhlasim.
1. znizenie zivotnosti - ja osobne mam napriklad skusenost s niekolko autami, konkretne 2 kusy 3.0d (177k a 204k) jeden ma teraz 210k a druhy 265k
ten starsi ma teraz 236tis a ten silnejsi ma teraz 260tis - na oboch su seriove turba, a ako sa niekto obava - seriova hlava (lebo vraj potom praska hlava) atd.
je pravda ze na tom starsom bol pri 210tis robeny repas automatickej prevodovky (za to prve miesto s Range Roverom na Babe do kopca to vsak mozno stalo :-))))
dalsie auto - 90k golf ktory mal 130k a ked som ho predaval mal najazdenych 380tis a za cely cas som menil iba antivibracny prstenec na visco spojke....
takze zivotnost zalezi od toho ako sa kto sprava k autu, je to to iste ako k cloveku ( ked si blbec - nikto sa s tebou nekamarati...ani ten motor)
2. urcite ma velky vyznam uprava aj na atmosferickom motore,
a to vravim preto lebo my naozaj mame s tytmo vela vela dobrych skusenosti ale urcite ako velmi malo tunerskych firiem siroko daleko
(nechcem nikoho podcenovat no na zaklade skusenosti za tie roky co sa tomu venujem - ak chces upravit diesel to nieje az taky problem, naucia ta to v ktorej kolvek firme ktora robi support - ale benzinove auto uz nieje o tom ze sa nieco naucis a to tam zapises - je to o tom ze najprv musis naozaj vediet ako motor funguje aku ma efektivitu, co znamena homogenne a nehomogenne spalovanie atd - preto sa tomu vsetci brania
priklad dobrej prace je 1.2 80k fiat po uprave 108k
alebo nas aktualny showcar 1.4TSI s kompresorom aj turbom 140k teraz 230k :-)
alebo S3 2.0TSFI 265k (o jednej podobnej teraz pisali v AT ako o raketoplane Discovery:-))) po uprave 225k a 450Nm
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 20:52
od alfi666
mmracing napísal:priklad dobrej prace je 1.2 80k fiat po uprave 108k alebo nas aktualny showcar 1.4TSI s kompresorom aj turbom 140k teraz 230k :-)
Suhlasim

avsak na oboch autach ste urcite nerobili len cisty ciptuning, ale pomenili sa tam aj ine zasadne veci
Ako sa iste vies, na atmosferickom benzine obycajnym ciptuningom tazko dosiahnes viac ako 8% zvysenie vykonu

cize pri 100 konovom aute to bude 108 koni... a to si vacsina ludi ani nevsimne

Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 20:57
od mmracing
alfi666 napísal:Suhlasim

avsak na oboch autach ste urcite nerobili len cisty ciptuning, ale pomenili sa tam aj ine zasadne veci

Ako sa iste vies, na atmosferickom benzine obycajnym ciptuningom tazko dosiahnes viac ako 8% zvysenie vykonu

cize pri 100 konovom aute to bude 108 koni... a to si vacsina ludi ani nevsimne

no opatovne s tebou nesuhlasim - lebo ja si nikdy nedovolim povedat narast v percentach - kazdy motor je specificky a ma inu efektivitu, preto na niektorej 1.6 vieme upravit vykon o 15k a na niektorej o 25k co je zasadny rozdiel
Napísané: Streda, 7. Januára 2009, 21:05
od mmracing
no a este samozrejme zalezi o toho na aky benzin motor nastavujes...