Prvé auto BMW e87 118d rady od skúsenejších
Napísané: Nedeľa, 22. Decembra 2019, 21:42
Ahojte klubáci,
Brat mi daroval jeho BMW e87 118d 90kw m47 motor , mal ho sám krátko a všetky autá mal benzínové. Dostal prácu v USA tak mi ho nechal.
Po BMW e87 som pokukoval už od 15tich a za 2 týždne, ktoré ho mám je to super autíčko, pre mňa ako začiatočníka úplne skvelé. Riešim akurát pár vecí a v okolí nemám nikoho, kto by mi vedel odpovedať / poradiť.
1. Riešim problém so spotrebou, teda neviem či je reálne vysoká, alebo primeraná, ale po meste na kratšie presuny okolo 4-5km sa dostávam na spotrebu okolo 10l ( podľa tankovania aj trocha nad než BC ) , mimo mesta na 150km ( asi 8 obcí, kopce ) sa dostávam na 9l, takže mimo je spotreba úplne super. Viem, že diesel na kratšie štarty trpí a motor sa zrejme nezohreje. Neviem teda či tá spotreba po meste je normálna, alebo nie. Tlak v pneu som tiež kontroloval a sú na 2.2 bar predok a 2.4 bar zadok pri 205/55/16 podľa štítku na dverách
Radím stále pri 2200ot. , využívam premávku a dojazd k červenej,nejazdím plyn-brzda, snažím sa hneď zaradiť trojku, kde pri 50-60 motor točí od 1700 po 2200ot. ( Štvorka už klesá na 1500 a auto veľmi neochotne vibruje ) , brat mi kázal jazdiť stále v zlatom strede otáčok a počúvať motor a ochotu zrýchľovať ) a užívať si auto , aby nebolo zbytočne dusené. Celkovo sa snažím jazdiť pomalšie na rozumnú spotrebu. V kopci a pri stúpaní sa snažím jazdiť nad 2000ot-2500ot.
Jedinú inú skúsenosť mám s kamarátovou SX4 1.9 JTD 4x4 90kw , na nej som za mesiac a 6000km mal po meste zhruba 7.5l-8l a mimo 6l. Pokiaľ je motor studený nevytáčam ho nad 2100ot. celkovo nad 2500ot. som sa dostal len pri predbiehaní.
V tejto súvislosti som riešil termostaty ako prvé , auto bolo na diagnostike u servisáka, ktorého mi odporúčali vlastníci bmw, na dvore snáď všetky autá od 1 série po 6 BMW. Nenašiel však žiaden problém až na to, že jeden vsterek okolo seba jemne dávkuje naftu, ale vraj to mám nechať tak. Termostat vtedy ukázal teplotu 87c za 10km čo som k nemu prišiel, dal som mu vymeniť separátor oleja za ten bez údržby ( febi ) a predné brzdy komplet ( ATE ) a snímače ( TRW ) po týždni si chcem skontrolovať tú teplotu na tom BC, ale nejak to nefunguje. Auto inak kúri pekné teplo už po 2-3km.
https://youtu.be/OYTQJmWDqqs
Držím teda do tlačidlo na reset intervalu km, naskočí vin, sčítam 5 číslic posledných a držím pokiaľ sa nedostanem do ponuky menu , prejdem do 19 s lock ON zadám tam kód a čakám. Hodí ma to do menu, kde stláčam páčku po menu 07, no lock je stále ON a nič v tom menu nefunguje, stále ma to vráti na začiatok 😒
Pozeral som snáď 10 videí a neviem nájsť , kde robím chybu.
2. Vec je zvuk motora po štarte, od kedy som dal vymeniť ten separátor sa raz za čas ( hlavne po kratších štartoch ) ozve divný zvuk. Tuna je foto starého dielu + krabica nového
https://ibb.co/fQcW3s7
https://ibb.co/C7dkdQc
https://ibb.co/nQF0mFC
- klasický zvuk
https://youtu.be/ze3rVcvx6MU
https://youtu.be/cvqTWxoksW4
- zvláštny zvuk
https://youtu.be/07jvWjDsBd8
- zvuk motora zvonku kde je to počuť tak pol na pol
https://youtu.be/KP98gJJ2uEE
3. Pri štarte motora po tom čo auto dlhšie stálo a je mokro/hmla/ dážď sa ozýva takýto zvuk , zmizne sám asi pod 10-15 sekundách . Neviem či je to normálne, alebo je potrebná výmena nejakého rozvodu.
https://youtu.be/A1CuVuk8pyU
4. Menila sa ručná brzda komplet
Išla tam malá krabička s čelusťami brembo + niečo takéto od ate ( https://www.autokelly.cz/Product/AT-669702/11964070 ) , ate krycie plechy ( staré boli zhnité ) , ATE kotúče zadné + dosky ATE. Raz som sa pomýlil pri štarte z parkoviska a nechal brzdu zatiahnutú a pustil spojku s jemným plynom. V brzde niečo puklo a odvtedy drží ledva na kopci v predposlednom zube, inak až celkom hore. Dal som to už 2x skontrolovať a nejako dotiahnuť a vraj je všetko v poriadku, akurát lanko nechali staré, všetko je vraj namontované správne .
5. Auto na emisnej prešlo bez problému, ale technik mal problém natočiť otáčky potrebné pre uloženie merania. Podarilo sa asi na siedmi krát, pôvodný majiteľ vraj auto čipoval, keďže ho pozná a vraj ho mám resetovať na originál. Môže s týmto súvisieť spotreba ?
Inak s autom som veľmi spokojný má krásny ťah aj manévrovateľnosť.
Niečo k technickému stavu auta má 280.000km ( preverené cez overenie kilometrov.sk ) pôvodné turbo, na diagnostike a kontrole mi bolo povedané v dvoch rozdielnych servisoch, že technicky je auto v poriadku. Menil som čerstvý olej mobil 1 5w30 3000 xe , palivový filter. Vzduchový som nemenil, keďže karbónový bol nový tak som myslel, že aj vzduchový nebude špinavý.
Chcem dať ešte vymeniť olej v prevodovke manuálnej, chladiacu kvapalinu a olej serva a nastriekať farbou brzdiče. Poprípade by ma zaujímalo čo by sa ešte malo vymeniť. Dostal som ešte odporúčanie na Koki servis na východe , ale majú všetko plné do marca :/
Viem, že celá diskusia je dlhá ako životopis a možno sa to ani nikomu nechce prečítať , za každú radu však budem vďační. . Každopádne plánujem kúpiť nálepku bmwklubu a po ceste Prešov - KE a stredné Slovensko blikám BMW 😉
Brat mi daroval jeho BMW e87 118d 90kw m47 motor , mal ho sám krátko a všetky autá mal benzínové. Dostal prácu v USA tak mi ho nechal.
Po BMW e87 som pokukoval už od 15tich a za 2 týždne, ktoré ho mám je to super autíčko, pre mňa ako začiatočníka úplne skvelé. Riešim akurát pár vecí a v okolí nemám nikoho, kto by mi vedel odpovedať / poradiť.
1. Riešim problém so spotrebou, teda neviem či je reálne vysoká, alebo primeraná, ale po meste na kratšie presuny okolo 4-5km sa dostávam na spotrebu okolo 10l ( podľa tankovania aj trocha nad než BC ) , mimo mesta na 150km ( asi 8 obcí, kopce ) sa dostávam na 9l, takže mimo je spotreba úplne super. Viem, že diesel na kratšie štarty trpí a motor sa zrejme nezohreje. Neviem teda či tá spotreba po meste je normálna, alebo nie. Tlak v pneu som tiež kontroloval a sú na 2.2 bar predok a 2.4 bar zadok pri 205/55/16 podľa štítku na dverách
Radím stále pri 2200ot. , využívam premávku a dojazd k červenej,nejazdím plyn-brzda, snažím sa hneď zaradiť trojku, kde pri 50-60 motor točí od 1700 po 2200ot. ( Štvorka už klesá na 1500 a auto veľmi neochotne vibruje ) , brat mi kázal jazdiť stále v zlatom strede otáčok a počúvať motor a ochotu zrýchľovať ) a užívať si auto , aby nebolo zbytočne dusené. Celkovo sa snažím jazdiť pomalšie na rozumnú spotrebu. V kopci a pri stúpaní sa snažím jazdiť nad 2000ot-2500ot.
Jedinú inú skúsenosť mám s kamarátovou SX4 1.9 JTD 4x4 90kw , na nej som za mesiac a 6000km mal po meste zhruba 7.5l-8l a mimo 6l. Pokiaľ je motor studený nevytáčam ho nad 2100ot. celkovo nad 2500ot. som sa dostal len pri predbiehaní.
V tejto súvislosti som riešil termostaty ako prvé , auto bolo na diagnostike u servisáka, ktorého mi odporúčali vlastníci bmw, na dvore snáď všetky autá od 1 série po 6 BMW. Nenašiel však žiaden problém až na to, že jeden vsterek okolo seba jemne dávkuje naftu, ale vraj to mám nechať tak. Termostat vtedy ukázal teplotu 87c za 10km čo som k nemu prišiel, dal som mu vymeniť separátor oleja za ten bez údržby ( febi ) a predné brzdy komplet ( ATE ) a snímače ( TRW ) po týždni si chcem skontrolovať tú teplotu na tom BC, ale nejak to nefunguje. Auto inak kúri pekné teplo už po 2-3km.
https://youtu.be/OYTQJmWDqqs
Držím teda do tlačidlo na reset intervalu km, naskočí vin, sčítam 5 číslic posledných a držím pokiaľ sa nedostanem do ponuky menu , prejdem do 19 s lock ON zadám tam kód a čakám. Hodí ma to do menu, kde stláčam páčku po menu 07, no lock je stále ON a nič v tom menu nefunguje, stále ma to vráti na začiatok 😒
Pozeral som snáď 10 videí a neviem nájsť , kde robím chybu.
2. Vec je zvuk motora po štarte, od kedy som dal vymeniť ten separátor sa raz za čas ( hlavne po kratších štartoch ) ozve divný zvuk. Tuna je foto starého dielu + krabica nového
https://ibb.co/fQcW3s7
https://ibb.co/C7dkdQc
https://ibb.co/nQF0mFC
- klasický zvuk
https://youtu.be/ze3rVcvx6MU
https://youtu.be/cvqTWxoksW4
- zvláštny zvuk
https://youtu.be/07jvWjDsBd8
- zvuk motora zvonku kde je to počuť tak pol na pol
https://youtu.be/KP98gJJ2uEE
3. Pri štarte motora po tom čo auto dlhšie stálo a je mokro/hmla/ dážď sa ozýva takýto zvuk , zmizne sám asi pod 10-15 sekundách . Neviem či je to normálne, alebo je potrebná výmena nejakého rozvodu.
https://youtu.be/A1CuVuk8pyU
4. Menila sa ručná brzda komplet
Išla tam malá krabička s čelusťami brembo + niečo takéto od ate ( https://www.autokelly.cz/Product/AT-669702/11964070 ) , ate krycie plechy ( staré boli zhnité ) , ATE kotúče zadné + dosky ATE. Raz som sa pomýlil pri štarte z parkoviska a nechal brzdu zatiahnutú a pustil spojku s jemným plynom. V brzde niečo puklo a odvtedy drží ledva na kopci v predposlednom zube, inak až celkom hore. Dal som to už 2x skontrolovať a nejako dotiahnuť a vraj je všetko v poriadku, akurát lanko nechali staré, všetko je vraj namontované správne .
5. Auto na emisnej prešlo bez problému, ale technik mal problém natočiť otáčky potrebné pre uloženie merania. Podarilo sa asi na siedmi krát, pôvodný majiteľ vraj auto čipoval, keďže ho pozná a vraj ho mám resetovať na originál. Môže s týmto súvisieť spotreba ?
Inak s autom som veľmi spokojný má krásny ťah aj manévrovateľnosť.
Niečo k technickému stavu auta má 280.000km ( preverené cez overenie kilometrov.sk ) pôvodné turbo, na diagnostike a kontrole mi bolo povedané v dvoch rozdielnych servisoch, že technicky je auto v poriadku. Menil som čerstvý olej mobil 1 5w30 3000 xe , palivový filter. Vzduchový som nemenil, keďže karbónový bol nový tak som myslel, že aj vzduchový nebude špinavý.
Chcem dať ešte vymeniť olej v prevodovke manuálnej, chladiacu kvapalinu a olej serva a nastriekať farbou brzdiče. Poprípade by ma zaujímalo čo by sa ešte malo vymeniť. Dostal som ešte odporúčanie na Koki servis na východe , ale majú všetko plné do marca :/
Viem, že celá diskusia je dlhá ako životopis a možno sa to ani nikomu nechce prečítať , za každú radu však budem vďační. . Každopádne plánujem kúpiť nálepku bmwklubu a po ceste Prešov - KE a stredné Slovensko blikám BMW 😉