Strana 1 z 1

123d Comon-rail III. gen. twin turbo

Napísané: Utorok, 3. Júla 2007, 11:51
od bohus
Len som prekladal s urciteho clanku, mozno sa najde mala chybicka, sa ospr. dopredu :D

Comonrail 3. generacie s piezo strekovanim nafty s tlakom 2 000 barov

123d je dvojliter (1995ccm neviem preco dali 2,3 ale nevadi) 4val. disel, 400Nm toci uz od 2000ot/min do 4 400ot/min, biturbo bolo najpr v 5-kovom ako 6 valec, prvy krat sa teraz objavuje vo 4valci, zrychli 7s, a ma 204koni,
Nafta je vedena od piezo-injektora pod vysokym tlakom (2000bar) do spalov. priestoru.
Tento motor ma turboefekt bez casoveho zdrzania. Turbo-regulacna klapka distribuuje tok spalin k obom variabilnym turbinam. Obe maju rozdielnu velkost.
Ma o 17kg menej ako 120d predchadzajuci motor, co ma za nasledok este harmonickejsie rozlozenie hmotnosti na napravy. Uspora sa prejavila hlavne v hlinnikovej klukovej skrini, spajanu termicky spolu so sivou liatinov (valec). Hlava je novej konstrukcie hlavne kanale.
Neviem ci som to pochopil spravne ale zevraj pri nizsich otackach (pri rozbiehani) zapina male turbo a pri vyssich sa dostava velke turbo co umocnuje pocit v cloveku ze motor ma uz od nizkych otacek velmi dobry tah. Zevraj to robi dojem prudkeho narastu vykonu.
vraj to zere 5,2 uvadzaju sudruhovia v teste.

Napísané: Utorok, 3. Júla 2007, 11:55
od bohus
no neviem ako to bude s poruchovostou take biturbo to uz asi nebude 30 000,- :lol:

Napísané: Utorok, 3. Júla 2007, 13:00
od Trickym

Napísané: Utorok, 3. Júla 2007, 13:06
od kačo
to uz hej ....

:twisted: ... taku mrchu by som si vedel predstavit ... :twisted:
ale tej spotrebe moc newerim ... takych 6 - 6,5 je mozno realnejsich ... aj ked nechajme sa predvapit....

Napísané: Utorok, 3. Júla 2007, 13:49
od bohus
kačo napísal:
to uz hej ....

:twisted: ... taku mrchu by som si vedel predstavit ... :twisted:
ale tej spotrebe moc newerim ... takych 6 - 6,5 je mozno realnejsich ... aj ked nechajme sa predvapit....


no stare casy asi pominuly asi to spalov. je mozno dokonalejsie pri tej technologii no neviem, urcite tu spotrebu treba brat s miernou rezervou

Napísané: Streda, 22. Augusta 2007, 20:22
od BJS
Systém dvojturba bol popisovaný asi pred 2-3 rokmi v časopise BMW revue. Tam predstavovali 535 a princíp opisovali tak, že pri nižších otáčkach je spalinami poháňané to malé turbo a to poháňa to veľké. Preto ten záťah už od voľnobehu.