Strana 1 z 1
Termopaska na zvody prip. vyfuck
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 15:30
od M3driver
kedze je to tu mrtve nacneme tuto temu!
1. co si myslite o termopaske? je to investicia zbytocna alebo vyhodna? mam na mysli pomer vykon/cena
2. co tak paska aj na strednej casti vyfuku? ja mam momentalne stredny diel Supersprint z kategorie Race, bez KAT-ov a cele to dost rezonuje (cinkoce). po debate s par ludmi som sa dozvedel ze to je normalne a nejako som dospel k tomu ze to bude asi tym ze to je kvoli hmotnosti z nejakeho tenkostenneho materialu... no to je vlastne jedno. ide o to ci by to paska odstranila a ci by to malo prip. dalsi prinos...
thx
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 15:43
od Peppo
cinkoce to aj mne... ked vyberes KAT tak vzdy to cinkoce....
paskou to podla mna trosku otlmis.. nebude to take plechove
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 18:29
od Xader
ja mam seriove potrubie a kat. prec a necinkoce to

Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 21:26
od Diablo
páska na zvodoch, slúži na to, aby sa tak neohrieval vzduch v motorovom priestore. Kone to asi nepridá.
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 21:39
od Helldiver
Ono zasa, auta bezia lepsie ked je chladnejsi vzduch... Za velkych teplot ani na brzde neodmeras vykon aky ma motor papierovo mat... Najlepsie ked je chladnejsi a vlhky vzduch, to ste si urcite vsimli ze ked je pod mrakom a naprsane tak auto ide velmo dobre,aspon ja som to zatial vzdy spozoroval, naopak za extremnych horucav a v priehriatom vzduchu napriklad v kolone aut je motor taky nejaky "zleniveny" (cele toto je este vyraznejsie u turbomotorov)... Jasne ze este som nevidel tak pridrbany motor aby tahal vzduch rovno z motoroveho priestoru, vacsinou sa saje z masky za svetlami, ale aj v nasavacom trakte sa ten vzduch este trocha ohreje. Napriklad na mojom motore (M30B35) prechadza trubica sania asi 40-50cm nad svodmi, ak by som daval nejake tenkostenne ladene co vyzaruju viac tepla, tak urcite riesim omotavku termopaskou...
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 21:46
od Diablo
eMko to naštastie nemá tak riešené, mám pocit, že toto bol neduch iba pri tej
M30b35. Ja som to videl zatial iba na turbo motoroch.
Napísané: Utorok, 1. Júla 2008, 22:06
od daweed
Termopasku som riesil s chalanmi z AMA a dospeli sme asi ku takemuto zaveru.
KOnkretne na moju E46ku su zbytocne, nakolko tie zvody su enormne kratke a hned potom idu katy.
Ucel termopasok, je:
Odstranit salajuce teplo do motoroveho priestoru - je to fajn pocit, ale az take zazraky to nespravi, a uz vobec nie ak su take kratke zvody ako mam ja, takze treba zistit dlzku a povrch zvodov a podla toho ocakavat dake zmeny/efekty
Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...
Takze tolko z mojej strany. Kazdopadne tuto temu odporucam prekonzultovat s niekym, kto s tym ma skusenosti a realne to skusal, meral na brzde, meral teplotu nasavaneho vzduchu pred a po, atd...
Napísané: Streda, 2. Júla 2008, 08:04
od LuCKy
daweed napísal:...
Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...
...
Presne ako píše daweed, toto je primárny význam. Preto sa táto páska vyvinula a využíva v moto-športe. Tam sú zvody väčšinou ladené, takže sú aj dlhšie. Neviem o tom, či sa nejakým podobným spôsobom izoluje aj stredový tlmič...
LuCKy
Napísané: Streda, 2. Júla 2008, 08:28
od M3driver
daweed napísal:Druhy, hlavnejsi vyznam termopasky je, ze sa teplo plynov neuvolnuje cez zvody ale plyny si udrzuju svoju teplotu a ked su teplejsie tak prudia rychlejsie, takze cez omotane zvody lepsie preplachuje valce, ale to uz treba mat tusim aj stredovy tlmic izolovany, lebo ked ne, tak tam to ochladne a zas sa spomali...
jj, presne toto je dovod preco nad tym uvazujem. od zvodov mam uplne priechodny Supersprint, takze by to snad aj pomohlo. eMko ma ladene zvody, dost dlhe a predpokladam ze sa dost zohrievaju...
dik za komenty a potvrdenie mojej teorie, hh