Strana 1 z 1

Porovnanie E36-E46-E92

Napísané: Piatok, 18. Januára 2008, 23:23
od Peppo
Vzhladom na to ze isty cas som vlastnil vsetky tri auta naraz, mal som moznost porovnat posledne tri generacie trojkovych coupecok.
Bohuzial kazda bola s inym motorom - avsak - vzdy to bol benzin.

cize

E36 M3 3.0 seria 286koni - po uprave 315koni.

Nikdy som nemal rad stare auta, ktore sa ledva plazili po ceste, vrcali a dymili a zapachali. Toto auto v podstate skoro v nicom nieje vynimka.
Je to rocnik 1994, vrci, zapacha dymi, ale s tym rozdielom ze ide!!
a kto uz sedel v M3, pripadne videl video tak vie ze ide kurwa dobre.
Interier jednoduchy alebo skor klasicky. Nieje tam prehnane vela elektroniky - nema to ASC, DSC ani nic podobne,jedine ked tak ABS.
Po nastartovani na studeno v studenom pocasi ho treeba nechat trosku povrcat, lebo kvoli zmenemu saniu sa na studeno mierne poddusuje, staci vyckat 5 minut a ide. Zatah od spodu nieje velmi presvedcivy, jazdit pod 2000 otacok je pre to auto doslova tyranie. Od 3500 nastupuje mohutny rachot a od 5000 az do 7000 mam pocit ze sa chce rozpadnut ale taha neskutocne, akoby som v nom vsetky kone preebudili. Vzhladom na keramicku spojku a KW2 podvozok nieje auto pouzitelne kazdy den, chce to trosku cviku - ale ako vikendovka super.

E46 325ci

Nova generacia trojkoveho coupe prinasa mnohe zmeny. Tento model som mal s motorizaciou 2,5 benzin 192 - relativne najslabsie auto.
Ano pre niekoho mozno super silne, pre mna uz len slabe - lahko sa mi to hovori ked mam v dalsich dvoch auta cez 300 koni. E46 narasta co sa rozmerov tyka, aj vahy. zmena dizajnu - mierne gulatejsi tvar ale stale je poznat ze je to BMW radu 3. Pribudla vaha, pribudla aj elektronika - konktretne DSC - pravidelne som ho vypinal ale oproti E36 M3 je E46 ochudobnena o samosvor, co je dost citit na jazdych vlastnostiach - je to proste ine, nieje s tym uz tolko zabavy. V interieri su zmeny velke - palubovka sa pomaly ale isto uz nenaklana na vodica ako to bolo u E36. Pribudla digi klima. v E36 bolo sice dvojzonova ale manualna.
Ine pohodlnejsie sportove sedadla, maksie pedale. Proste auto skor civilne. Spotreba beznou jazdou mesto + nieco mimo mesta okolo 10,5 litra. Na M3 robim tak 15. Podvozok nieje z tych najmaksich, na 18" nastkach po Blave nic moc. Ale mozem povedat ze auto na kazdy den. Motoricky je uplne inde ako ostatne auta - takmer 200 koni je dost, cize ked nenatrafite na nespravneho supera tak sprint vacsinou konci vitazstvom ale niekedy ma prekvapila aj mala krabica ktoru som nevedel predbehnut.. napr. male nadupane LUPO. Opat najlepsie taha vo vysokych otackach a ma typicky sestvalcovy zvuk. Zhodnotenie: vyssia kvalita materialov v interieri, auto posobi trosku ako limuzina, viacej moznosti poruch motora (double vanos a podobne) a drobne chybicky krasy - tazko odhalitelne zavady, problemy s elektrikov a podobne.
samozrejme drahsie nahradne diely.


E92 335ic

Toto auto je maximalna evolucia v trojkovom coupe. Oznacenie 335ic je uplne matuce. u E46 325ci to znamenalo 3rada 2,5 motor coupe benzin.
335ic je trojliter bi-turbo benzin coupe - nepochopim prehodenie pismenok i a c - vyznam?? takisto to prehodili u starej a novej sedmicky - najprv to bolo iL a teraz je to Li.
Auto opat narastlo a pribralo. Posobim dojmom luxusnej limuziny ale aj draveho sportoveho auta. Tu dravost sposobuje M-packet, auto vyzera agresivne. Vzhlad karoserie posobi gulato, ale sem tam nejaka ostra hrana predsa len je. Vyzor zmenili aj vyfuky - nieje zdvojena koncovka ako u predoslych dvoch aut ale je nalavo a napravo jeden vyfuk aj s tlmicom. Interier opat zluxusnel. Sportove sedacky uz nevyzeraju az tak sportovo - ale ucel plnia velmi dobre. Pristrojovka uz nieje vobec natocena na vodica - zmenila tvar - nieje az taka gulata ako na E46 ale perfektne ladi s karoseriou - sem tam nejaka ostra hrana - zlom.
Pribudol velky monitor 16:9 na vrchu strednej konzoly, co ma dost prekvapilo - volant - je ovela hrubsi ako v predchadzajuci modeloch. Cele auto je az prehnate narvte elektronikou. Niekedy mam az pocit ze to auto za mna aj rozmysla. Dazdovy senzor, automaticke zapinanie svetiel podla viditelnost - asistent dialkovych, aktivny tempomat, ktory vie aj dost razantne zabrzdit ak sa blizite k autu. Vecne gonganie - check control - ze nemam pasy ( to uz mam odblokovane) ked nieje voda v ostrekovaci, proste vzdy si to auto nieco najde aby mohlo gongnut. Predosle dva modely mam s manualom tento ako jediny v automate. Na tento 6 stupnovy automat nemozem povedat ani jedno zle slovo, chcel by som vidiet jedneho z Vas ktory radi tak rychlo. V klasickom Dcku sa mu moc podradovat nechce ale ked stlacite pedal viacej tak podradi, klasicky kick-down vas vystreli strasnou silou 306 koni vpred. v DS rezime sa necha tocit az do omedzovaca - pri uvolneni plynu radi ovela skor ako pred cervenym. A potom klasicka sekvecia, ci uz na volant - tu mozno pouzit v hociktorom rezime alebo klasika pakov. Podvozok je tvrdi ako E46 - a to kvoli M-podvozku a 17" runflat - zabijak - uvidime co bude v lete na 18" runflat. Motor - toto som si nechaval naschval nakoniec.
Vykonom velmi podobny motoru M3 ktory ma taky isty vykon a obsah aj bez pouzitia turba - resp dvoch avsak toto auto ma neskutocnu linearnost a pruznost. Krutak 400nM je od 1300ot. az do tusim 6000 neviem presne klamal by som. To zapricinuje ze auto ma z diesla a benzinu len to najlepsie. VYnikajuci tah odspodu + tah velkej kubatury a to vsetko bez turbodiery. Reakcia na plyn je okamzita. a klasicky baworacky zvuk je pocut az vo vyssich otackach. v nizkych otackach je zvuk velmi podobny motoru V8 4.0 - prvy moj dojem bol ze tam je naozaj 4 liter. Pruznost motora je naozaj velka o com svedci aj fakt ze z 80 na 110km/h je 335ic rychlejsia ako E46 M3!
pikoska - spotreba mesto vacsia cast - -mimo mensia cast vychadza nieco okol 10,6 litra!!! Samozrejme ze jazdim podla potreby. Ak by som jazdil na spotrebu tak spravim v pohode 9,5 - na 306 konovom aute. Automat v klasickom Dcku radi niekde okolo 1800ot/m a bezne pri pomalej jazde ide v rozmedzi od 1000 do 1500 otacok.

Casom doplnim viac info - ak by mal niekto nejake otazky. piste, odpisem.

Napísané: Piatok, 18. Januára 2008, 23:30
od slamec
E36

aj keď je na tom najslabšie, ale na váhový výkon to nie je zlé.


a hlavne hzhľadovo je nej+

Napísané: Sobota, 19. Januára 2008, 10:08
od kačo
tak peppo, musim ta pochvalit, velmi pekna recenzia ... uz ti tu len chyba pre porovnanie daka e30 a je to komplet ;)

ale do hlasovania som dal bod pre e36, pri najmensom uz len pre to, ze je to eMko ;) ....

Napísané: Sobota, 19. Januára 2008, 10:31
od Diablo
E36- vzhlad plus ovládatelnost auta

Napísané: Sobota, 19. Januára 2008, 12:57
od Peppo
nieje to moc recenzia - skor dojmy pocity z jazdenia na uvedenych autach...

proste pisal som od srdca

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2008, 12:20
od little_psycho
ja som dal tiež hlas 36ke, M je jedinečné a nedá sa ničím nahradiť.

Aj ked to tvoje nové je fakt brutal. Zvuk jednoducho jedinečný.
Interier je ako v lietadle všetko elektronika čo ale ja moc nemusim. Ja mám rad klasiku a palubovku nahnutú na vodiča.

Takže totálny víťaz je e30 !!! :lol: :lol: :lol:

Napísané: Nedeľa, 20. Januára 2008, 12:28
od Mr.S
no teraz uz len e46 :D

Napísané: Utorok, 22. Januára 2008, 20:25
od Sauser
Keby som si teda mohol vybrat ja: 335i + samosvor + cip na 380 konikov :lol:
Dakujem, dakujem taknovat si budem aj sam :lol:

Napísané: Utorok, 22. Januára 2008, 22:13
od Marosqo
Ja ani jedno z ankety,mozno tak E36 Mko ,ale secke tieto 3 \:D/ ... E30 M3 , 635CSi a 3.0CSi

Napísané: Štvrtok, 24. Januára 2008, 09:19
od Lada Drifter
e30 m3 supuje
raz ak budem velky si take kupim s m5 mtorom dnu ale na take auto zarobit bude pre mna makacka ](*,)

Napísané: Piatok, 25. Januára 2008, 17:19
od snoo
mna zatial najviac ohurilo z tych troch e36, ale e46 som mal.. preto davam hlas e46 lebo mam s nou aj skusenosti..

Napísané: Sobota, 2. Februára 2008, 11:02
od Dusky
mal som E36, sice diesel a sedan a terz mam E46 ties diesel a sedan takze
motorovo to neporovnavam ale interier je o dost krajsi v tej E46..teda podla mna...
ale ta E92 je tazky STYLE :smile: hned by som ju bral :roll:
vzdy sa obzriel ked nieco take vidim :smile:

Napísané: Utorok, 15. Apríla 2008, 20:40
od k_michal
Pekne si to napisal, ja davam e36, v e46 sa citim stiesneny a e92 som neskusil 8)

Napísané: Utorok, 15. Apríla 2008, 21:40
od Mr.S
nieco odomna, nie su to vsetko Mka, ale su to vsetko coupe, je to pohlad subjektivny :smile:

E36 M3

+ pocit z jazdy
+ vykon na vahu
+ pomerne nizke naklady na prevadzku

- nevhodne ako DD (daily driver)
- prevodovka, nepresne radenie (mal som moznost sa vozit vo dvoch M3, v oboch to "skripalo")
- rezervy v podvozku

E46 325ci

+ najvhodnejsie auto na bezne pouzivanie
+ posed za volantom
+ lahko predvidatelne chovanie

- spotreba a celkove naklady

E92 330xd

+ x-drive
+ naklady na prevadzku (8.4/100)
+ ovladatelnost aj v kritickych situaciach (pri vypnutych el. stab. prog.)

- absolutne nevhodne na nase cesty s RF pneu
- posed za volantom (velmi vysoko)

Z4 M Coupe

+ posed za volantom
+ skvela ovladatelnost
+ podvozok

- vhodne ako 3. resp. 4. auto do rodiny
- malo priestoru pre posadku
- obmedzeny vyhlad do zadu