Strana 1 z 1
Volant sa ťažšie otáča
Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 07:24
od marosss
Čaute, dá sa nejako nastaviť sila potrebná na točenie volantu na E46 320D,predfc.? Na niektorých autách sa to vraj dá od lahučkého točenia malíčkom po tuhšie. Zdá sa mi po presadnutí do iných áut, že im ide volant lahšie.Neviem či je problém so servom,olej neuniká.Gumy mám široké 225, tak myslím,že šírkou gúm to nebude.Tyčky,čapy,ramená mám na pred 2 mesiacmi menené
Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 07:56
od profor
Ja som sa na toto presne pýtal v bavarii a povedali mi že nie že je to pevne dané mechanickým prevodom...
Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 08:32
od alfi666
E46 to maju vsetky podla mna takto

omnoho viac tam citit cestu a chovanie auta ako u hocijakeho ineho auta

... takmer vo vsetkych inych servom vybavenych aut, co som siel bolo to riadenie lahsie.... myslim vsak, ze je to len sila zvyku

Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:07
od Mimo

no aj ja som počul že bavoráky majú všeobecne také ťažké riadenie. Zaujímavé je riešenie čo tu písal v príbehoch helldiver: servotronic riadenie - regulacia ucinku posilovaca podla rychlosti auta, nie otacok motora.. to by relatívne mohlo pomôcť. neviem či to už má rozbehané

Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:22
od Helldiver
Ale to netreba nejako rozbehavat mimo, bola to normalna priplatkova vybava do mojho auta, plug&play zapojis (Prevodka riadenia + servotronic RJ, kabelaz je uz komplet pripravena a natahana od vyroby), netreba nic bastlit. Akurat do E36 sa to ako do nizsej rady doobjednat nedalo, do E46 neviem, snad uz ano... Momentalne jazdim s odpojenou RJ servotronicu (takze riadenie konstantne tuhe) lebo nemcur mi poslal nejaku nacatu a odpalil sa jeden tranzistor na nej, takze zhanam novu, ale ked to fungovalo tak to bolo moc fajn, tocit volantom si mohol jednym prstom pri parkovani a cim si isiel rychlejsie tym to viac tuhlo, na dialnici pri vyssich rychlostiach prakticky bez posilovaca, takze super cit v riadeni a stabilita.
EDIT: Co som teraz pozrel ETKcko pre 99' 320d, tak tam tiez ziaden servotronic ako option nebol, takze pre trojky tadeto asi cesta nevedie...
Potom uz jedine nejak upravit tlak v servosysteme (ina pumpa, ventil...) ked niekomu nevyhovuje tuhsie riadenie.
Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:41
od Mimo

nj spomínal si že tu nemáš plne funkčné ešte, preto som písal že neviem či to máš rozbehané

Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 09:50
od alfi666
Neviem ako to ma riesene BMW, ale na Peugeote som mal variabilny posilovac... a ten fungoval presne tak ako Hell pise... cim vyssia rychlost, tym nizsi ucinok....
Ale tam servopumpa nebola napojena na motor tusim, ale mala zvlast elektromotor

... takze nebolo problem regulovat tlak pumpy... vyhoda toho riesenia je aj to, ze pri normalnej jazde, ked servo nepotrebujes, ti servopumpa zbytocne neubera vykon

Napísané: Pondelok, 29. Septembra 2008, 14:47
od profor
Tak isto aj na VW je to, samostatné čerpadlo čerpajúce na základe natočenia volantu inak nie (okrem režimu pre telesne postihnutých kde pumpa funguje stále).
Výhody, lepšia ovládateľnosť, znižujúci sa účinok na základe rýchlosti (kódovaním upravitelný priebeh).
Nevýhody, odchádzanie snímačov na tyči riadenia, na mieste spotreba prúdu pri plnom rajde cca 40A
Re: Volant sa ťažšie otáča
Napísané: Streda, 29. Augusta 2012, 19:59
od MajkoKNM
Zdravim, hadam nemusim zakladat novu temu na to aby mi niekto povedal, ze kolko litrov naplne ide do posilovaca riadenia?

A staci tam naliat aj nejaky lacny olej nie? a este aka specifikacia oleja tam ide

M50B20
Re: Volant sa ťažšie otáča
Napísané: Piatok, 31. Augusta 2012, 13:16
od MajkoKNM
nikto nevie?
Re: Volant sa ťažšie otáča
Napísané: Piatok, 31. Augusta 2012, 13:38
od vreco
myslím,že to máš napísané na viečku nádobky pre posilovač a to "ATF only".
ja som dával Dextron III
Re: Volant sa ťažšie otáča
Napísané: Piatok, 31. Augusta 2012, 17:01
od MajkoKNM
dik.. a kolko si tam nalialal prosim ta?