Strana 1 z 1
E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Pondelok, 28. Júla 2014, 21:49
od Slayer
Zdravím, mám auto BMW E36 318i M43B18 85kw a mám takýto problém: keď mám motor studený, auto drží voľnobeh normálne (cca 900 otáčok), avšak tak dosť nepravidelne, trasie sa celé auto a aj na motore alebo na konci výfuku je počuť, že motor proste nejde tak ako má... po pár minútach mi voľnobeh stúpne na cca 1000 otáčok... chod motoru sa zlepší, už ide ako keby hladšie a ani sa už nič netrasie... avšak po chvíli si zas sám od seba voľnobeh pridá na 1100 cca.. a takto to stále ide, až dokedy motor nezohrejem či už jazdou alebo na mieste na prevádzkovú teplotu.. vtedy drží voľnobeh na 1200-1300, čo je už dosť.. čím to môže byť spôsobené? dnes som rozobral separátor oleja, bol dosť špinavý, aj hadica, čo išla k tomu a bol na nej aj dátum výroby a neverili by ste, od výroby to nikto nemenil

toto môže podľa mňa robiť to, že za studena nemá pravidelný chod, objednal som nový, keď ho tam dám, uvidím, čo to spraví...avšak čo môže spôsobovať to zvyšovanie voľnobehu? lambdu som mal pred tým zlú, vyhadzovalo mi to aj na diagnostike, dal som druhú (nie novú) a je to to isté... voľnobežný ventil som vyčistil a tak isto aj škrtiaciu klapku.. hadice mám všetky prekontrolované, falošný vzduch to neťahá nikde... vtedy by sa podľa mňa otáčky znižovali, nie zvyšovali.. môže to byť podľa vás váha vzduchu? za odpovede ďakujem
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Utorok, 29. Júla 2014, 17:20
od Slayer
nikto nič?????
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Štvrtok, 31. Júla 2014, 11:33
od Mi_t_is
Ja si myslim ze vaha nie.. ta by skor sposobovala kolisanie a dusenie za jazdy... na diagnostike co naslo?? Lambfa je teda nova hovoris hej?
Neviem aky tam jr volnobezny ventil aale ide o to aby sa vokne hybal... teda tak hrkal.. a po zahrkani ma ostat polootvoreny.. pozri tiez jeho odpor.. uz neviem aky to bol ale vygooglis to ako "idle control valve resistance"
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Štvrtok, 31. Júla 2014, 14:55
od Slayer
na diagnostike našlo lambdu, tú som dal druhú. a predvčerom som rozobral komplet celé sanie a všetko som prečistil, pretesnil, prekontroloval... ten voľnobežný ventil išiel ťažko, ale keď som ho prečistil, išiel už ľahko, ako vravíš hrkal, keď som s ním zatriasol.. dal som aj nový separátor oleja a ako som vravel, to trasenie na studena sa už odstránilo, už treba len odstrániť len ten vysoký voľnobeh.. pozeral som snímač polohy škrtiacej klapky, šróby, ktoré ho držia boli trochu postŕhané (hlavičky), takže to už pravdepodobne niekto pred tým rozoberal a neposkladal správne... skúšal som ho zapojiť a aj odpojiť, nič sa nezmenilo ani v chode motora ani v ničom, takže pravdepodobne je zlý ten, už som objednal nový, zajtra mi príde, tka potom sem napíšem, či to pomohlo.. zatiaľ jazdím bez neho :)
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Piatok, 1. Augusta 2014, 12:43
od Slayer
no takže nový snímač polohy škrtiacej klapky nahodený, avšak bez zmeny.. zmenilo sa jedine to, že motor lepšie reaguje na to, kedy pridám plyn, inak voľnobeh drží stále na 1200.. neviem si už fakt rady.. aj som skúšal otvoriť viečko na olej a strašne mi ho vcucne naspäť, je to podľa vás normálne? nejak sa mi to nezdá, lebo sme to skúšali aj na kamarátovej audine A6 a tam, keď sme dali dole viečko, absolútne nič sa nestalo, vôbec mu ho neťahalo naspäť, ale mne ho cucá ako vysávač...
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Piatok, 1. Augusta 2014, 16:16
od SurrendeR
viecko ma cucat dnu = sanie je v poriadku ..
ak das viecko dole, mal by ti kolisat volnobeh alebo robit blbosti..
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Piatok, 1. Augusta 2014, 16:54
od Slayer
ešte ma napadla dnes jedna vec: keď som čistil škrtiacu klapku, bola naschvál trochu pootvorená, je tam taký šróbik malý, ktorým sa to dá nastaviť, ja som ju úplne zavrel, lebo podľa mňa je to blbosť, aby bola pootvorená, tým pádom by si RJ jednotka stále myslela, že mám trochu pridaný plyn.... to by mohlo vysvetľovať ten vysoký voľnobeh pred tým, než som to rozobral.. ale keď som to dal dokopy tak, že už je úplne zavretá, rozdiel neni žiadny... vidím už len jednu možnosť a to tú, ísť na diagnostiku a dať nastaviť základne nastavenia, lebo podľa mňa si RJ už zvykla na to, že bol stále "pridaný plyn", preto sa podľa toho aj teraz správa.. alebo si časom osvojí nové nastavenia a polohu klapky?
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Piatok, 1. Augusta 2014, 21:31
od dethXtreme
ked odpojis baterku na dlhsiu dobu mali by sa vymazat udaje o jazde a udaje z cidiel...(default mapa) ale neviem na ako dlho treba odpojit
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Piatok, 1. Augusta 2014, 22:15
od Slayer
to neni pravda, z RJ sa chyby nevymažú a môžeš mať odpojenú baterku aj rok... jediná cesta, ako ich vymazať, je cez počítač, inak nie..
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2014, 05:00
od johnyfly1
dethXtreme to myslel v tom ze sa vymazu adaptivne data ci ako sa to vola....chyby samozrejme ostanu :)
Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2014, 09:50
od Slayer
ok, tak vie mi niekto poradiť, ako resetnúť škrtiacu klapku doma bez diagnostiky? čítal som viacero článkov o o tom, v každom sa píše niečo iné, tak som z toho jeleň

Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2014, 17:23
od Slayer
PROBLÉM VYRIEŠENÝskúšal som odpojiť voľnobežný ventil počas naštartovaného motora a nič to s motorom nespravilo, žiadna zmena chodu ani nič... takže hneď som vedel, kde hľadať príčinu... riadne som ho prečistil a popozeral káble k nemu a našiel som jeden odtrhnutý... takže som zobral pajkovačku a pekne som ho pripajkoval... po naštartovaní ma čakalo príjemné prekvapenie - voľnobeh konečne drží na cca 800-900 otáčok

je síce trochu nepravidelný, ale to je si myslím normálne, keďže RJ sa učí nové mapy..
Prejavy závady: nepravidelný voľnobeh, čím bol motor teplejší, tým bol voľnobeh vyšší (za studena cca 900, za minútu 1000, potom 1100 atď.. pri prevádzkovej teplote bol voľnobeh 1200-1300... inak čo sa týka výkonu motoru, žiadny problém, žiadne strieľanie do výfuku ani nič podobné
Výsledky z diagnostiky: lambda sonda a voľnobežný ventil
Vymenené veci: lambda sonda, separátor oleja, snímač polohy škrtiacej klapky, sviečky, vyčistená váha vzduchu, vyčistená škrtiaca klapka, vyčistený voľnobežný ventil, vyčistené a pretesnené komplet celé sanie + všetky hadice, nový palivový filter, pripajkovaný odtrhnutý kábel
to je asi tak všetko... ďakujem všetkým, ktorý sa mi snažili nejak pomôcť... ak má niekto nejaké otázky, pýtajte sa, rád odpoviem..

Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2014, 18:11
od Mi_t_is
Tak predsa som tipoval dobre

ale nebol to ventil ale konektor k nemu

Re: E36 vysoký voľnobeh za tepla
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2014, 18:37
od Slayer
hlavná príčina bol ten konektor, ale určite sa pod to podpísali aj iné veci... škrtiaca bola špinavá, aj ten voľnobežný ventil + veci, ktoré som písal takže teraz, keď už je všetko pekne čisté, auto šlape ako hodinky
