Pondelok, 8. Septembra 2008, 22:04
Ahoj, mam E30, kupe, 318i, M10 vstrekovanie, rv 1986.
Doteraz som menil brzdy predne (dosticky a kotuce). Otcovi sa nepacilo ze je volny alternator (podla mna je ok) ale on s nim nasilu kyval. Zistil som ze alternator je trochu na sikmo a klinovy remen nejde uplne rovno,lebo je miernucko "skruteny", ale doteraz to nebol vobec problem. Snazili sme sa povolit sroby co alternator drzia, ale neuspeli sme (ani s povolenim, nemali sme vhodne naradie a cas) tak sme to dotiahli a nechali tak. Den na to som siel do mesta, a hned po starte na studenom motore mi na prvej krizovate spadol volnobeh na 200 otacok, skoro zdochol, ale potom vybehol a tak som drzal trosku plyn aby bolo aspon 1000. Ked som siel z mesta po 2 hodinach, tak uz elektrika neblbla, otacky a volnobeh aj na studenom ok. Ale ked som pridal tak od 2500-3000 otacok hore sa ozyval bzucivy zvuk, ako ked by niekde na nejakom plechu bol povoleny srob a triasol by sa. Ked som otvoril motor tak ten zvuk je podstatne horsi, proste tak skripavo-bzucivo znie motor v otackach. Je to spojene priamo s otackami, s vyradenou rychlostou alebo na volnobehu nic nepocut, pocut to aj ked "brzdim" motorom z kopca (ked klesa do tych 3000ot, pod to nie). Este by to mohla byt podla zvuku aj nejaka tycka, ako kardan, neviem ci to nejde z prevodovky pod autom alebo z motora, ale dost sa toho bojim. Budem vdacny za kazdu radu.
Ak treba lepsi popis mozem skusit nahrat ten zvuk... neviem.
Mohol by to byt aj alternator, lebo s nim otec hybal, a mozno relevantna vec je, ze odkedy som auto kupil (2tyzdne), vzdy ked som otocil klucikom a nastartoval, tak na volnobehu stale svietila kontrolka ze nedobija, az ked som pridal plyn zhasla, baterka ma minimalne 4 roky. (ked uz to citate, nemate niekto repas alternator? keby bolo treba:)
Pojdem s tym za mechanikom (kludne doporucte som z Martina, nasiel som kontakt na pana Kelemena zo Ziliny) len aby som aspon usetril cas ak niekto viete. Diky moc.