... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

reklamne predmety bmwklub.sk
 
MoMo22
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 30.5.2013
Auto: BMW e36 325tds
Kraj: Nitriansky

Blow off ventil ,dump

Streda, 5. Marca 2014, 23:30

zdravím všetkých , možno blbá otázka ale podla mna to je jedno ...... Blow off ventil na dieslové auto nemožem dať taký čo píšu že to je na benzín??? ..... akože chápem niesom debil že nafta je nafta a benzín je benzín ale princíp je rovnaký no nie? fungovať by to malo aj tak ..... ak nie vie niekto prečo??? ..... a ešte že aký je rozdiel medzi blow a dump ventil :?:
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: Blow off ventil ,dump

Štvrtok, 6. Marca 2014, 00:31

 
Užívateľov profilový obrázok
BouBou
Príspevky: 738
Registrovaný: 29.11.2008
Auto: 318i E30 Turbo M10
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Blow off ventil ,dump

Štvrtok, 6. Marca 2014, 15:30

Blow of ventil samotny taky aky ho pozna vela tuzerov, je len prijebana nahrada za origo benzinovy dump ,,,pretoze ked motor nasaje vzduch cez vahu potom ho turbo stlaci, a pri ubrati plynu ked sa zavre klapka by nahly pretlak sposobil ze turbo surge, cize sa zadrhne turbo , nicilo by sa a straca aj otacky preto je tam prave ten dump valve,,,ktory odpusti tlak naspet za vahu vzduchu ale pred turbo,

,,,blow of ventil je debilina pokial mame vahu vzduchu pred turbom ,,,lebo odpusta vzduch mimo systemu motora do atmosfery ta het ,,,, nasaje vzduch ,vaha ho zmera, a potom ho odfukne kedesi do pice do vzduchu a sposobi to to ze nalozis pustis plyn aneutral a motor sa prechlasta,,,,,,a ,,,kedze DIESLE NEMAJU SKRTIACU KLAPKU TEDA ASPON STARSIE tak je tam ten ventil len skodny, pretoze to chyta falosny vzduch a atd, plus zle odvetrava motor kvoli tomu,,,,,,

ja mam sice blow off ventil ale ja mam vahu mechanicku v tlakovej casti rovno pred klapkou jej tlak neuskodi kedze nema ziadne tavne droty a keramicke dosticky, takze mmne to galibu neroby ale poznam vela ludi ktorym to nevadi, lebo hlavne ze urobi pfff a motor sa chlasce karbonuje, nehovoriac o tom ze ked to takto zdechne motor, tak porad turbo s plnych jeb sa zastavi a loziska daju like na FB za to,,,

cize

Blow off pre turbobenziny ktore maju vahu vzduchu pred klapkou alebo pre megasquirt atd a motory ktorych rj system neobsahuje vahu pred turbom,alebo vobec
Dump , pre seriove turbobenziny ,,,tam je aj od vzroby na kazdom,,, pekne vrati vzduch za vahu motor sa hned krasne bere nechyta falos nic,,
a na diezel len s efektu ale skor neco dojebes ako pomozes, pretoze ked tam nebude, tak stlaceny vzduch pri ubrati plynu lepsie dochladi valce, plus pridas a hned tam mas odozvu

NA diesli akurat ten blow off sposoby vacsiu turbodieru a mensiu zivotnost motora tak prosim ,preco ta sprostost tolka ?
///..Kto nezažil nepochopí..///
E36 320i Coupe - Lagunengrun metalic
[size=150]E30 318i Coupe - M10 Turbo
Obrázok
 
MoMo22
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 30.5.2013
Auto: BMW e36 325tds
Kraj: Nitriansky

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 09:07

dakujem za vysvetlenie BouBou :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Dendo
Príspevky: 1300
Registrovaný: 18.5.2011
Auto: E30 325i
Kraj: Bratislavský

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 09:42

Suhlasim boubou, len jedna vec sa mi na tom nezda a to :
,,,blow of ventil je debilina pokial mame vahu vzduchu pred turbom ,,,lebo odpusta vzduch mimo systemu motora do atmosfery ta het ,,,, nasaje vzduch ,vaha ho zmera, a potom ho odfukne kedesi do pice do vzduchu a sposobi to to ze nalozis pustis plyn aneutral a motor sa prechlasta


Urcite sa prechlasta? ved ked pustis plyn tak na klapke zopne spinac a vstreky su pocas padania otacok aj tak vypnute tak je jedno kam sa ten vzduch ktory prejde vahou vyfukne. Aspon podla mna :) . Ale uz davnejsie som toto dakde cital, o umiestnovani ventilu pred/ za vahu, a pisal tam niekto ze ked sa da ventil za vahu tak to bude slahat plamienky z vyfuku koli tomu, mal som to tak a ziadne plamene sa nekonali :-k.

Aby bolo jasne, nerypem, len sa normalne pytam lebo ma to sameho zaujima :wink:
Dorifto, repairo, dorifto. The way of the sideways samurai!
E30 M52B25DET
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 09:58

váha meria prietok vzduchu v danom momente a podľa toho upravuje RJ množstvo paliva, keď pustíš plyn zavrieš klapku tak ten vzduch je tam zbytočný, vstreky sú odstavené, pri následnom pridaní plynu začne znova dávať palivo podľa aktuálneho prietoku vzduchu cez váhu a nepočíta s nejakým tým nahromadeným vzduchom
rozdiel je podľa mňa skôr v tom, že oem BOV prepúšťa ten nahromadený vzduch späť do sania pred turbo a tým je jeho zvuk utlmený lebo to neuniká von a týmpádom nesyčí, nepíska, aftermarket BOV zas robí tie F&F zvuky, avšak aj pri autách čo sú turbo od výroby môže pri zvýšení plniaceho tlaku origo BOV prepúšťať pri plnom booste lebo pružinka v nej nie je stavaná na taký tlak, a vtedy neni moc na výber len otvorené BOV

inak k téme pre autora, BOV na diesli bude fungovať tak že pri ubratí plynu dostane signál že sa má otvoriť a vypustí nejaký ten vzduch zo sania, ale nemá to žiaden úžitok, robí to len také krátke zasyčanie, je tam len kvôli zvuku, čiže čistá kolotočarina, navyše keď to vypustí nejaký ten vzduch zo sania tak môže predĺžiť turbodieru
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 10:50

Jebni si sisku na sanie, a bude to robit podobne zvuky aj bez toho ventilu.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 11:49

:thumbup: raz som sa povozil na tdsku bez filtra zvuk to bol parádny
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
MoMo22
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 30.5.2013
Auto: BMW e36 325tds
Kraj: Nitriansky

Re: Blow off ventil ,dump

Piatok, 7. Marca 2014, 20:16

ja som na mojom dal preč filter a tiež to bol paradny zvuk :D :D ..... a váha neváha ja ju nemám :D
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Blow off ventil ,dump

Pondelok, 10. Marca 2014, 08:31

to že nemáš váhu nič nemení na tom že máš diesel :wink:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
MoMo22
Autor témy
Príspevky: 80
Registrovaný: 30.5.2013
Auto: BMW e36 325tds
Kraj: Nitriansky

Re: Blow off ventil ,dump

Utorok, 11. Marca 2014, 21:55

ja viem že nič nemení :) len spomínali váhu vzduchu že ked sa dá blow tam a tam vieš? :)
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Blow off ventil ,dump

Utorok, 11. Marca 2014, 22:13

a keď si to prečítaš ešte raz a poriadne tak pochopíš že to platí u turbobenzínov, a že prečo to neplatí u dieselov, a tiež že prečo je na tvoj diesel to BOV absolútna kktina
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných