E36 316i : Vynechávanie valcov po naštartovaní
Napísané: Pondelok, 3. Februára 2014, 17:45
Vynechávanie valcov po štarte.
Prednedávnom som sa potýkal s takýmto problémom. Po naštartovaní cca pol minúty vynechávali 1-2 valce, kedy ako a z času načas naskočili všetky valce. Po prvom pridaní plynu bežal motor normálne, aj výkon mal štandardný.
Hľadal som možné riešenia, rady či skúsenosti týkajúcich sa poruchy tohto druhu na stránkach tohto fóra. Našiel som jedinú radu: DIAGNOSTIKA, ovšem to ma napadlo aj samého. Diagnostický prístroj však nenašiel žiadnu závadu.
Nasledovala postupná výmena sviečok, zap.káblov… a tesne pred tým ako by som vymenil indukčnú cievku som spozoroval, že hadice chladiacej sústavy sú (pri zohriatom motore) natlakované takmer do prasknutia. Zašiel som s tým k servisákovi a hneď mu bolo všetko jasné. Diagnóza: odišlo tesnenie hlavy valcov. Proste kompresia z valcov cez poškodené tesnenie prechádzalo do chladiacej sústavy a tam vznikal vysoký tlak. Po výmene tesnenia ,oleja a chlad.kvapaliny je konečne všetko ako má byť. Zaujímavé bolo, že voda nepretekala do oleja ako to býva pri odídenom tesnení hlavy, dostávala sa však ku sviečkam a tie po naštartovaní nezapaľovali zmes.
Rozhodol som sa dať sem na fórum popis problému s diagnózou a s riešením, keby mal niekto podobný problém, aby mal radu k dispozícii
Prednedávnom som sa potýkal s takýmto problémom. Po naštartovaní cca pol minúty vynechávali 1-2 valce, kedy ako a z času načas naskočili všetky valce. Po prvom pridaní plynu bežal motor normálne, aj výkon mal štandardný.
Hľadal som možné riešenia, rady či skúsenosti týkajúcich sa poruchy tohto druhu na stránkach tohto fóra. Našiel som jedinú radu: DIAGNOSTIKA, ovšem to ma napadlo aj samého. Diagnostický prístroj však nenašiel žiadnu závadu.
Nasledovala postupná výmena sviečok, zap.káblov… a tesne pred tým ako by som vymenil indukčnú cievku som spozoroval, že hadice chladiacej sústavy sú (pri zohriatom motore) natlakované takmer do prasknutia. Zašiel som s tým k servisákovi a hneď mu bolo všetko jasné. Diagnóza: odišlo tesnenie hlavy valcov. Proste kompresia z valcov cez poškodené tesnenie prechádzalo do chladiacej sústavy a tam vznikal vysoký tlak. Po výmene tesnenia ,oleja a chlad.kvapaliny je konečne všetko ako má byť. Zaujímavé bolo, že voda nepretekala do oleja ako to býva pri odídenom tesnení hlavy, dostávala sa však ku sviečkam a tie po naštartovaní nezapaľovali zmes.
Rozhodol som sa dať sem na fórum popis problému s diagnózou a s riešením, keby mal niekto podobný problém, aby mal radu k dispozícii