Strana 1 z 1

E36/318is Coupe - M42 Kolisanie otacok - VYRIESENE!

Napísané: Pondelok, 2. Decembra 2013, 19:38
od andhell
Viem, ze sa to tu v paru temach riesi, no nikde sa to zatial nevyriesilo :D a ja mam trosku specifickejsi problem.

Motor nastartuje v pohode, otacky 700 +- sem tam zakolisu nepatrne .. ci za studena ci za tepla ... pokial je na rovinke. Akonahle prichadzam domov (prudsi kopec) auto sa na volnobehu zacne dusit .. otacky padaju hlboko dole .. nasledne hore ... atd ... To iste sa samozrejme opakuje aj ked v tom kopci stojim .... Akonahle sa presuniem na rovinu .. vsetko ok. Este spomeniem, ze raz pri studenom starte auto prvych par chvil .. jemne prdelo do vyfuku .. aj sa triaslo .. no upravilo sa to samo a uz to nikdy znova neurobilo.

Re: E36 318is M42 Otacky

Napísané: Pondelok, 2. Decembra 2013, 19:47
od fafa111
žeby diera v saní? Ked nakloníš auto, tak sa ti tam niečo odchýli a už kolíšu otáčky. Skús ked si na rovine pohybat so sanim a hadicami.
Ono možno sa to vyriešilo, myslím tie témy. Ale ľudia, už ked je po probléme, kašľú dať riešenie na fórum. Hlavne že tu predtým škuvíňal a plakal.

Re: E36 318is M42 Otacky

Napísané: Pondelok, 2. Decembra 2013, 19:52
od andhell
Hehe, mna napadlo ako prve nieco s palivom ... koli tomu kopcu ... nic to .. cez weekend bude auto u dvorneho mechanika ... a podam report.

Re: E36 318is M42 Otacky

Napísané: Utorok, 3. Decembra 2013, 14:20
od Ronnie333
to iste som mal aj ja...máš niekde porušene sanie... http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-C ... ld_system/ Chýbalo mi tesnenie č11. Kupil som, nahodil a ide ako hodinky..:D popozeraj to všetko

Re: E36 318is M42 Otacky

Napísané: Piatok, 17. Júla 2015, 07:26
od andhell
Zdar chalani,

po naozaj dlhej dobe riesenia problemu s volnobehom, som to vcera KONECNE poriesil. Ako pisem v titulnom prispevku, volnobeh strajkoval a casom sa to zhorsovalo. Nezalezalo uz, ci stojim v kopci, alebo nie ... volnobeh bol nekludny ... a aj ked sa ako tak drzal, odrazu mu vedelo prdnut .. otacky sa rozleteli hore(mierne nad 1000) dole a niekedy aj motor skapal. Bolo to znacne neprijemne, kedze clovek nevedel kedy sa to stane. Tyzden som mohol chodit bez zdochnutia a zrazu po stlaceni spojky a dobrzdovani .. uz idem iba na kontrolkach. Tu treba podotknut, ze plynom sa otacky normalne dali udrzat - pri dobrzdovani som sa teda hral na profesionala a so stlacenou spojkou, brzdenim som este aj plynom umelo drzal otacky.

Dospelo to az sem



Samozrejme, bolo skontrolovane cele sanie - diera nikde. Skrtiaca klapka vycistena a nasledne kontrolovana - bez nanosu.
Vaha vzduchu odpajana, pripajana. Vymenil som volnobezny ventil - aj ked sa mi zdal ten co som tam mal v poriadku - stale nic.
S fonendoskopom sa hladala pricina piskania z videa. Nasledne mechanika napadlo za chodu motora otvorit olejove viko. Bol tam strasny podtlak a motor sa hned ustalil - piskanie zmizlo. A tak sa menil separator oleja.

Po vymene, plny ocakavania startujem ... piskanie je prec. .. odchadzam zo servisu a po paru km auto znova skapalo. Kedze jazdim denne do prace 5km tam a 5 spat ... a v podstate nikde inde ... dalo sa to prezit ...

Prisla zima a zapnutie vyhrevu zadneho skla bolo velkou chybou. Aj na ustalenom volnobehu, sa po stlaceni tlacitka auto rozkolisalo.
Alternator siel na repas - po vymene bolo stale citit zmenu chodu pri vyssom odbere, no uz to bolo ako tak vramci normy.

Auto skapinalo samozrejme dalej :D

Z precitanych for mi este stale vychadzalo vela moznosti, kde sa moze habadura ukryvat. Vsimol som si, ze sa pri svietiacom hladnom oku nadrze problem s volnobehom rapidne zhorsuje a teda podozrenie padlo na pumpu. Zaroven vsak spotreba lietala do vesmiru ... 3jka - 50km/h a ekonomer ukazoval 12 litrov.

Lambda. Objednana ... nahodena ... po probleme :D
Uz pri cuvani zo servisu som si vsimol zmeny. Auto zvyklo byt pri cuvani po stlaceni spojky velmi velmi nekludne a nespokojne ... s novou lambdou nic. Otacky fajn ... kludny chod ... vsetko ako ma byt. Spotreba je uz v norme .. auto podstatne ozilo najme od spodu .. a problem s volnobehom je prec.

Odsledujem este spravanie auta na hladnom oku ... no vidim to na vymenu pumpy tak ci onak - potom doplnim info.

Suma sumarum - problem s volnobehom som vyriesil postupnou vymenou

Volnobezneho ventilu
Separatora Oleja
Repasom Alternatora
Lambda sondy
(mozno pumpa v nadrzi)

Re: E36 318is M42 Otacky

Napísané: Utorok, 4. Augusta 2015, 23:32
od 2RBA
tieš mam podobny problem no je to ešte v norme auto zatial nezdochyna ale je to citit pri pohýnani takže dakujem velmi pekne si to rozpisal aspon viem ako postupovať :thumbup: