Strana 1 z 2

318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 15:22
od ferdy91
Zdravim.
Chcel by som sa trosku popytat ohladne motora m42 318is.Problem nasledovny teraz ako zacalo chladnejsie pocasie auto pekne nastartujem vsetko ok hned ako nastartujem otacky trosicku skocia na 1000 potom 700 az sa to zrovna povecme tak 2sekundy.No akonahle pridam tak medzi 1500 az 2000ot ma to taky strasny zvuk ako to vo videu no nie az tak ale dost podobny tomu.Ked bolo teplejsie pocasie auto stalo vonku zahada ze to vobec nerobilo.Taktiez kym vydava tento zvuk a je studene ma mozno tak 70% vykonu akonahle ho necham 5 min zohriat auto ma plny vykon a nic nehrkoce.Motor ma cca 210 000 cize na retaz to moc nevidim.Som tesne pred vymenou oleja ci to nemoze byt nahodou aj to inak s motorom problem nemam,mozno len sem tam ked ho poriadne vytocim do cerveneho pola samozrejme teple si trosicku scucne oleja nabehal som nejakych 4000 km a dolial asi pol litra ale malokedy chodim ako dochodca.Cize v skratke pripravit sa na vymenu hydrospanovaka ci jak sa vola?Nechcem aby sa mi motor rozispal koli nejakej blbosticke za 30e.Popripade niekto s tym uz mal podobny problem?

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 17:03
od dethXtreme
:shock: :shock: :shock: ty voole...a ked sa to ohreje je to ok? nevynechava ti nejaky valec,alebo co? alebo nemas daku dieru na zvodoch?...riadny traktor mas z toho

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 17:32
od popo3d
skus pomerat tlaky vo valcoch :!: kamarat mal podobny problem a jeden valec nemal skoro vobec tlaky

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 21:45
od kiwic
Ty mas v e30 motor z e36 M42 (ine sanie) ? Nehrkoce tak DISA klapka co prepina dlhe a kratke sanie??

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 21:55
od ferdy91
Video co som dal neni konkretne moje ale je to na 99% to iste.Neviem ci mam motor z e30tky ci 36tky niekto tam robil prestavbu lebo v TP mam 318i ale to je teraz jedno.Studene robi to co je na videu teple ide krasne ziaden ani tuk ni nic minule som s nim siel 190 takze o tlakoch sa snad diskutovat nebudeme snad.Je to ozaj zvlastne lebo ked bolo vonku povecme tak 20 stupnov tak vobec ani pri startovani nehrkotalo je to typicky zvuk retazi ale ked sa ohreje ziaden problem uz ma to dlhsie serie predsa len chcem mat auto vporiadku.Niekde na anglickom fore som cital ze robilo toto iste vymenili ten hydrospanovak a bol pokoj ze vraj bol vytahany nuz ci to je tak ci neni neviem ako vravim za tepla ide vsetko aj na 110% za studena na 70% prvych 5 min potom uz je OK.Diera v sani pravdepodobne neni ak zapcham vahu motor hned zdochne.Este pozriem sviecky ale zvuk je najviac pocut od prs kde je rozvod.

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Utorok, 19. Novembra 2013, 22:25
od dethXtreme
a fakt by to nemohla byt dierka vo vyfuku? ze ked je zima, tak sa trosku zvacsi a ked sa motor ohreje a kov sa roztiahne sa upcha?

prestane to zrazu, alebo sa to postupne straca? a po akom case sa to strati?

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Streda, 20. Novembra 2013, 05:21
od ferdy91
Dierka vo vyfuku trosicku je ale nic extremne jeden mechanik mi povedal ze to je uplne normalne ze trva kym natlaci olej ale mne sa to normalne nezda prestane to zrazu nastartujem vycuvam auto von trochu pokecam tych 5 min pridam a uz je to prec len ked nastartujem a idem po meste s tym ma to zvuk ako sijaci stroj alebo traktor ozaj zvlastne sanim to urcite neni a vyfukom podla mna tiez nie ale co to je potom? ](*,)

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Streda, 20. Novembra 2013, 17:15
od Jamall
Je to ISo v podání M42b18 do e36 ho montovali do 94, poté ho nahradili novější konstrukcí M44b19 taktéž ISo

Ho*no do těch 4válců vidím, teprve se o nich něco učím, ale zkontroluj si, zda máš dobře zatažené svíčky

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Streda, 20. Novembra 2013, 19:01
od ferdy91
Skontrolujem aj sviecky ale keby boli povolene robilo by to aj za tepla a po 5 min slape ako hodinky.

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Streda, 20. Novembra 2013, 22:02
od Jamall
taky jsem nad tím přemýšlel, ale pak mě ještě napadla tepelná roztažnost. Nicméně povolená svíčka dělá velmi totožní randál. Pak podle zvuku bych už jenom typoval opravdu něco v rozvodech, ale u této varianty si říkám, že čerpadlo tlačí a bere olej pořád stejně, leda že by olej po zahřátí více tekl a lépe plnil napínák řetězu. Pak mě ještě napadl volnoběžní ventil, ale ten by dělal stejný bordel i po zahřátí, alespoň na semaforu. No a konec koncům koník. Když se koník odporoučí, tak to taky takhle klape, ale to by klapalo i u zahřátého. No a ještě cívka. Když je KO nebo neplní správně svoji práci, tak občas "trká" ale to spíš v záběru a je to znát hlavně na výkonu...že najednou "umře" a nechce se mu

Tak jsem začal od nejlevnějšího/nejjednoduššího. Poté bych zkusil napínák

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 09:26
od maiki
tiez ma napadol vyfuk, teraz som to riesil, sice na R6 ale princip asi bude rovnaky...
robil som nejake upravy na vyfuku a dal som to na auto bez tesneni, po ranu za studena motor ocividne stracal, padali mierne otacky , proste mu chybali tlaky..

este taka otazka, za predpokladu ze vyfuk je ok, a nemas nikde dieru (maybe zvody)
aky tam mas olej??
alebo robi ti toto iste ked odpojis vahu vzduchu?

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 12:05
od Jamall
co máte všichni s tou váhou vzduchu? Ad je dobrá nebo špatná. Když ji odpojíš za chodu nebo u vypnutého motoru. Motor poběží dále. ŘJ má nějaké instrukce, když nedostane hodnotu od váhy vzduchu, má nadřazení příkaz plnit válce množstvím které je dané jako optimální pro dobrý chod. Dovedeš si představit co by se stalo, kdyby na dálnici v rychlosti 200km/h ty chcípl motor? A mnoho obdobných situací?

Váha je citelná v spodních otáčkách. Zátah není úplně ideální, ale jinak motor běží jak má, můžeš s tím jezdit léta a nebudeš o tom vědět

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 14:33
od ferdy91
Takto vahu som odkusal hned odpojil som motor takmer zdochol zmenil sa chod radikalne ale drzal akonahle som opat pripojil vahu motor mal opat kludny zvuk cize vahu typijem na 99% dobru.Olej je tesne pred vymenou neviem ci by to nerobilo nahodou to,avsak par mechanikov mi povedalo ze za studena to moze byt normalne kedze motor neni novy a trosku trva kym natlaci olej aj spanovak a este taka otazka ked vyberem spanovak zda sa mi ze to ide aj zboku ako zistim ci je zly ci dobry?S vyfukom to je tak ze mam malinku dierku povecme 1x2mm ale az za katom tak ci tak keby to bolo vyfukom robilo by to aj za tepla.Mojim sedlackym rozumom si myslim ze pokym sa neohreje olej a nenatlaci dobre spanovak preto to tak hrkoce keby som tak vedel len od niekoho si pozicat ten spanovak na 5 min bol by som jasny ale kupim nieco a bude to robit to iste to mi je skoda menit.

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 18:41
od Jamall
Můžeš použít starší, ale než ho vyndáš, tak si zaaretuj kliku kolíkem zvenčí. Olej to může být, někdy dochází k dřívějšímu opotřebování. Zhruba po 8000km už má dost. Kolik máš na něj najeto? Jaký styl jízdy?

Re: 318IS Studeny motor

Napísané: Štvrtok, 21. Novembra 2013, 19:25
od ferdy91
Podla paliciek na pristrojovke mam este zelene ale uz sa blizi k oranzovemu cize pomaly bude aj vymena asi ked som auto kupil tak uz bol tento olej v nom ako na nom jazdil druhy vobec netusim.Ja jazdim tak ze vacsinou tj 70% idem ako clovek nad 3500ot ani nechodim.Zvysok samozrejme ked je zohriaty aj ku cervenemu polu ked ma chce nahanat nejake TDi tak sa urcite nedam :mrgreen: :mrgreen: