Strana 1 z 2

325i e36 - zla zmes, zle pali.... ? +benzin v sani

Napísané: Pondelok, 28. Júla 2008, 01:25
od porter
Zdravim,
mal som dlhodobejsi problem, ze z casu na cas zle drzal volnobeh, hlavne ak bol uz zahriaty a cerstvo nastarovany. Niekedy sa tak rozhupal s otackami az zkapal. Ale nerobilo to vzdy. Teraz sa vsak stalo to, ze do 2000-2500 otacok motor nenormalne striela do vyfuku a z vyfuku je citit benzin. Vo vyssich otackach nie je citit nejaky rozdiel, tam sa zda byt ok. Tlaky sa merali, boli dobre, sviecky su OK, cievky aj vstreky som meral - OK, skusal som aj druhu (100% funkcnu) vahu vzduchu - nepomohlo. Dnes som dal dolu sanie, nasiel som odpojeny podtlak na regulator tlaku paliva... vypadnuta hadicka. Ale to si nemyslim ze je ono. Totiz ked odpojim baterku na nejaky cas a potom pripojim, tak to prestane robit na par startov a potom zasa striela....naco sa mam este zamerat ? moze to byt aj samotnou radiacou jednotkou ? Diagnostiku na carsoft uz mam pripravenu, chyba mi uz len PCMCIA adapter, takze to este nemozem otestovat. Labmda sondu mam pripravenu novu. Ale mozem nejak otestovat ci spravne funguje volnobezny ventil? Uz ma potom viac nic nenapada :cry:

auto: e30 320i s motorom M50B25 (z e36 325i 1992)
problem: motor - striela do vyfuku (2000-2500ot/min - vyssie otacky su uz OK)
stav: XX km, neklepe, olej nezere, tlaky vo vlacoch ok (podpaleny ventil teda snad nie je)
odskusane: vaha vzduchu, sviecky, cievky, vstreky
otazka: naco sa este zamerat ? ako otestovat volnobezny ventil?

Napísané: Pondelok, 28. Júla 2008, 17:00
od porter
nikto neporadi ako mozem otestovat ten volnobezny ventil?

Napísané: Pondelok, 28. Júla 2008, 20:42
od Oldman
Lambda sonda, diagnostika

Napísané: Pondelok, 28. Júla 2008, 23:10
od porter
Oldman napísal:
Lambda sonda, diagnostika

diagnostika je jasna (nemam este redukciu) a lambda pojde hned nova. mam ju pripravenu. len som chcel vediet ked uz mam dole sanie, ako odskusam napr. volnobezny ventil (cely som ho vycitil, bol vnutri dost zaneseny), pripadne nejake dalsie napady.

Napísané: Streda, 13. Augusta 2008, 16:02
od porter
-sanie pretesnene, aj hadice k volnobeznemu ventilu
-lambda vymenena
-diagnostika - v RJ vobec ziadny chybovy kod
-teplotne cidlo motora nove

premeral som hodnoty cidla na vacke, na kluke, aj polohy skrtiacej, napajenie cievok a hodnoty cievok, to iste aj vstrekovacov.... vsetko sedi s hodnotami uvedenymi v Autodata.
Ked som dal teraz dole skrtiacu klapku zistil som ze je v sani pri skrtiacej normalne benzin (nechapem ako sa tam vzal). Po odpojeni podtlakovej hadicky regulatora tlaku paliva sa to zlepsilo, na volnobehu uz tolko nestriela do vyfuku.
Auto stale v nizkych otackach a s vacsim plynom striela do vyfuku, cca od 2500-3000ot sa to zacne stracat a ide viac menej normalne.
Poradte co mam este spravit ? Uz zacinam byt bezradny

[-o<

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 12:43
od porter
nikto mi nevie poradit.... idem zatlacit auto do Vahu, pojde mi niekto pomoct ? 8-[

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 12:57
od alfi666
treba sa zamysliet, ze preco moze ist vela benzinu:
1, ECU ma zle vstupne signaly, pripadne je sama pokazena...
2, zle vstreky(pustaju viac),
3, nespravny tlak paliva(mozno vacsi)

Ked hovoris, ze to funguje po odpojeni baterie na chvilu, tak by som celkom tipoval aj na tu ECU :roll: ... moze sa tam daco prehriat a uz to potom blbne...

Neviem presne ako je to na E30, ale ECU pouziva na vstupne signaly vahu vzduchu, lambda sondu, senzor polohy kluky, a knock senzor ... ak je niektore z tychto zle, tak to teoreticky moze sposobovat, ze to dava vela paliva :roll:

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 13:46
od mosqo
podla podpisu to nebude motor z e30 ze? ma to vanos?

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 15:50
od porter
alfi666 napísal:
treba sa zamysliet, ze preco moze ist vela benzinu:
1, ECU ma zle vstupne signaly, pripadne je sama pokazena...
2, zle vstreky(pustaju viac),
3, nespravny tlak paliva(mozno vacsi)

Ked hovoris, ze to funguje po odpojeni baterie na chvilu, tak by som celkom tipoval aj na tu ECU :roll: ... moze sa tam daco prehriat a uz to potom blbne...

Neviem presne ako je to na E30, ale ECU pouziva na vstupne signaly vahu vzduchu, lambda sondu, senzor polohy kluky, a knock senzor ... ak je niektore z tychto zle, tak to teoreticky moze sposobovat, ze to dava vela paliva :roll:


je to motor z e36 M50B25.... vahu vzduchu som skusal druhu, 100% funkcnu a bolo to to iste. Vsetko ostatne som pomeral podla udajov z Autodata, teda cievky, vstreky, teplotne cidla (su nove), snimac polohy skrtiacej klapky, polohy vacky a aj kluky. Lambda sonda je nova. A knock sensor tento motor nema. A skusil som to aj s druhym cerpadlom paliva.
Dnes idem zmontovat vstreky a poslem ich na otestovanie do CR. Maju tam na letisku v Hradci Kralove Bosch masinku na ultrazvukove cistenie a testovanie vstrekov (prietok aj rozptyl) a vedia ich aj repasovat. Potom uz fakt ostava len ta ECU, problem je len ten, ze som inu doteraz nemal kde odskusat.
A teraz to robi stale, uz je jedno ci odpojim baterku alebo nie. Odpojil som podtlakovu hadicku z regulatoru tlaku paliva a na volnobehu to na chvilu prestalo robit, ale jak som pridal plyn, tak zas to iste. Tak to mozno len bola nahoda. Viete mi niekto vysvetlit ako presne ten regulator funguje a naco je na nom ten podtlak ? (chvilu som si totiz myslel, ze na nom praskla membrana a cez ten podtlak prepusta benzin do sania a preto je benzin aj hore v sani...ale robi to aj ked som ho odpojil)

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 15:53
od porter
mosqo napísal:
podla podpisu to nebude motor z e30 ze? ma to vanos?

nie, nie je z e30 :smile: je to motor z e36 M50B25 bez Vanosu (rv1992)

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 17:07
od mosqo
no mne toto robilo presne strielalo do vyfuku do 3000 uplna mrtvola ba naopak ked som pridal plyn este to spomalilo:) a po zohriati to skapinalo barz kedy dosiel som ku krizovatke stlacil spojku a skapalo atd... a bol problem v snimaci vacky ale take kolisanie otacok moze robit aj ked mas dieru pred lambdou ta ma potom nespravne udaje skus ju odpojit...

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 19:16
od porter
mosqo napísal:
no mne toto robilo presne strielalo do vyfuku do 3000 uplna mrtvola ba naopak ked som pridal plyn este to spomalilo:) a po zohriati to skapinalo barz kedy dosiel som ku krizovatke stlacil spojku a skapalo atd... a bol problem v snimaci vacky ale take kolisanie otacok moze robit aj ked mas dieru pred lambdou ta ma potom nespravne udaje skus ju odpojit...


hmm no odporove hodnoty cidlo malo spravne a v RJ nie je ziadny chybovy kod, ale ako zistit, ze pracuje naozaj spravne :( ? akosi ty prisiel na to, ze je zle, ci len si ho vymenil a bolo po probleme ?
inak vo vyfukovom urcite nie je diera, cele uz bolo dole a aj sa pozerali katy, ci nie su upchate

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 19:32
od mosqo
no prisla na to diagnostika :wink:

Napísané: Utorok, 9. Septembra 2008, 21:31
od porter
stastny to clovek :)

Napísané: Streda, 10. Septembra 2008, 09:05
od mosqo
a co ti brani? :smile: