Strana 1 z 1
double vanos pred smrtou. alebo uz po?
Napísané: Nedeľa, 20. Júla 2008, 19:36
od killian
Zrejme to vyzera tak, ze mi odchadza double vanos na M52TU

Obcas za studena rapoce ako vylagrovany diesel a tiez sa hybu volnobezne otacky.
Ked nastartujem uplne studeny motor - volnobezne otacky cca 1100-1200, vsetko je ok, zvuk motora ako ma byt, aj ked pridam plyn. Po chvili ako otacky padnu kusok pod 1000 zacne kazdych 20 sekund kmitat rucicka smerom nadol a motor sa vzdy trochu pridusi. Ked v tomto stave pridam plyn, ozyva sa z motora rapkanie, ako keby rezonancia nejakych plechov
Ked zohrejem motor a rucicka je uz v strede, vtedy sa nijake rapotanie neozyva a volnobeh je stalych 700 otacok
Nejake citanie na tuto temu:
http://bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e39/7494631-2.html
Takze otazka je, co s tym? mal uz niekto podobny problem? Existuje nejaka opravna sada, predava to niekto aj na Slovensku? Posledna moznost je origo BMW diel, zrejme robi problem tento (podla mojich info cca 15 000 Sk):
Napísané: Pondelok, 21. Júla 2008, 06:34
od LuCKy
JJ, VANOS. Pozri sa
sem, predávajú opravné sady, cena okolo $400. Osobné skúsenosti nemám.
LuCKy
Napísané: Pondelok, 21. Júla 2008, 08:07
od M3driver
myslim ze v cechach niekto robil vanos-y. nespomeniem si teraz kto, ale ak pohladas urcite najdes. skus pohladat na ceskom fore alebo rovno kontaktuj Speedy-ho (ceskeho). jemu to robili tusim
Napísané: Pondelok, 21. Júla 2008, 10:39
od killian
Dakujem zatial za rady, ako prve vymenim solenoid, ktory zopina vanos (diel c.2) Podla americkych for to sice nezlepsi rapkanie, ale je to diel, ktory sa najcastejsie kazi a dost vela ludi si pochvalovalo, ze auto ide v nizkych otackach ako nove. Proti rapkaniu ako prve odporucali hustejsi olej
Napísané: Pondelok, 21. Júla 2008, 10:46
od Mimo
no mne rapká tiež trošku, mám len single vanos ale bál som sa. vladky mi ale hovoril,že to mi klepkajú dvihátka ventilov. tiež poradil hustejší olej. tak onedlho budem dávať 10W-40
Napísané: Pondelok, 21. Júla 2008, 15:36
od killian
Mimo napísal:no mne rapká tiež trošku, mám len single vanos ale bál som sa. vladky mi ale hovoril,že to mi klepkajú dvihátka ventilov. tiež poradil hustejší olej. tak onedlho budem dávať 10W-40
cital som aj take nazory, ze vanos moze byt na 100% funkcny (co sa tyka vykonu/spotreby) a pritom rapka, cize je to "len kozmeticka" chyba a netreba to riesit pokial to nie je prilis silne.
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2008, 15:09
od Jannci
Dnes som zistil, ze aj mne rapka VANOS. Pojdem neskor pozriet olej, ci ho je dost. Minule tiez trosku rapkal a bolo malo oleja, takze uvidim. Ked nie, tak aj ja presedlam na 10W40
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2008, 15:43
od killian
Jannci napísal:Dnes som zistil, ze aj mne rapka VANOS. Pojdem neskor pozriet olej, ci ho je dost. Minule tiez trosku rapkal a bolo malo oleja, takze uvidim. Ked nie, tak aj ja presedlam na 10W40
otazka je, ci to pomoze. Mne rapka LEN za studena, vtedy ked je olej viskoznejsi. Za tepla, ked je olej redsi, to nerapka.
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2008, 15:55
od BMino
10W-40 mam teraz, a ked stava sa mi, ze ked sa povozim tak mi zacnu cvakat zdvihatka, takze idem naliat 10W-60, ten by som skor doporucoval
Napísané: Sobota, 2. Augusta 2008, 16:37
od killian
BMino napísal:10W-40 mam teraz, a ked stava sa mi, ze ked sa povozim tak mi zacnu cvakat zdvihatka, takze idem naliat 10W-60, ten by som skor doporucoval
Ale tebe cvakaju zdvihatka len za prevadzkovej teploty motora, nie? potom by malo vyznam prejst z 40 na 60. Ak mam problem pri studenom motore, tak by mohlo pomoct zvysit to prve cislo, napr z 5 na 10,15. Len spekulacie
