Strana 1 z 2

M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Piatok, 2. Augusta 2013, 19:00
od gomez89
Cafte chalani.

Potreboval by som poradit od Vas, co to uz robili, ze ako presne sa dava dole hlava z 323i?
Z generalkoval som uz X hlav, demontoval taktiez X hlav, ale nikdy som nedaval dole hlavu z motora, co ma retazovy rozvod, preto by som potreboval nejake rady, popr. typy, ako nato, naco si davat pozor, ako sa aretuju rozvody, ci musia ist dole komplet prsia, ktore vsetky tesnenia sa budu musiet este menit okrem tesn. pod hlavou, veka ventilov, zvodov, sania....

Dovod demontaze? Mam podozrenie, ze prepustaju simeringy na ventiloch a pre tych, co sa do toho aspon trocha rozumeju, vedia velmi dobre, ake negativum to obnasa- hlavne nadmerna spotreba oleja, dymivost, atd...

Pri jednom raze sa zrovna hlava ked je dole, v podstate je to aj nutnost a pekne sa zabrusia ventily, premyje komplet cela hlava, dekarbonizuje.

Ale spat k teme, bol by som velmi rad, ak by sa nasiel nejaky video-foto navod, alebo nejaky link, kde sa nieco take uz robilo.. Nemam momentalne predstavu, ako sa dava dole retaz z ozub. kolesa, ci sa to da nejako obist, ze sa koleso odpoji aj s retazou s vacky, ,ci treba vybrat hydrosponer, alebo ho stlacit, blabla, no netusim.. :mrgreen:

Vopred velka vdaka za rady! :wink:

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Sobota, 3. Augusta 2013, 18:46
od JOKO020

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Sobota, 3. Augusta 2013, 19:29
od Rottwa
vidim ze si mi uz pisal PM na zaklade mojho pribehu pribehy-nasich-aut/novy-pribeh-veeeeeela-fotiek-na-zaciatok-t81508.html

Navrhujem to riesit tu, nech to sluzi aj ostatnym. AK by si potreboval nieco vediet alebo s niecim pomoct pis tu. Ja som to zmakol za 2 dni (ale 3 dni som cakal na hlavu).

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Nedeľa, 4. Augusta 2013, 17:28
od gomez89
Takto sa Vas spytam, este ako by som to zacal riesit. Moze byt nadmerna spotreba oleja sposobena aj niecim inym, ako uz opotrebovanymi simeringami ventilov? Podla Vas?
Samozrejme, motor je prezrety, odnikadial olej netecie, nic neprepusta, vsetko je pekne suche!

Ono totizto ide o to, ze po kupe auta som vymenil dve znacne opotrebovane a predrate hadice.
1. od voditka olejovej mierky
2. od sacieho kolena co je za airboxom, nieco, ako obtok vzduchu.

Ale kazdopadne mi to aj tak nedava logiku, ze by po ich vymene by sa to malo nejako narusit.
Myslim si, ze po ich vymene, motor prestal sat falosny vzduch mimo airboxu a ta hadica od mierky oleja, nieco ako odvetravacka ked viete, alebo tusim, ze ona konci do odlucovaca oleja zmenila nejako tlaky a sa zdvihla spotreba oleja... Netusim fakt, ale najskor mi to dava logiku tak, ze simeringy ventilov su uz v tahu. Pri 265 tis. km je to aj dost realne si myslim.

Mal som uz totizto take pripady, ked motor zral olej a boli K.O. simeringy...

Zaujima ma ale aj Vas nazor na vec.

JOKO- uplne tvojmu popisu nerozumiem. Co mam hladat v Google-i? :mrgreen:

ROTTWA- Potrebujem hlavne vediet, ako dam dole retaz z ozub. kolesa ako som pisal, alebo ci to ide dole takym figlom, ze dam dole retaz spolu s ozub. kolesom vacky, len potom si myslim, ze sponer natiahne retaz- naspanuje ju a koliesko spat nezalozim uz....

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Nedeľa, 4. Augusta 2013, 17:38
od Rottwa
Podla mna to budu simeringy. Robil som to priblizne v rovnakych km ako mas ty. Este mozes skusit vymenit separator oleja, ci sa to zmeni. Ale ak hlavne po dlhom stati citis a vidis modry dym a olej ubuda, vies na com si.

Co sa tyka rozoberania, ja som dal naprv dole retaz spolu s Vanosom (zatlac zhora na ten spanovak) a potom pekne retaz dole aj s kolesom. Hlavne si to vsetko zaisti, nech sa ti to nepohne a sam uvidis, ze naspat to pojde v pohode (trosku si ponadavas a urcite sa ti bodne sikovny pomocnik).

Ked pozeram ten link hore, mam pocit ze som pouzil presne ten isty navod.

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Nedeľa, 4. Augusta 2013, 18:05
od gomez89
yoyo, podymkuje si fialka, hlavne ak mu dupnem na krk z krizovatky, v podstate som to tak aj zistil, s kamosom sme brali jednu Audi do servisu a siel za mnou. Vtedy ma upozornil, ze akosi dymi, neriesil som to nejako, ale v stredu som presiel s autom asi 50km, hovorim si, reku pozrem na olej a jak som vytiahol mierku, odpadol som!

Patricne si prestudujem tie navody a ked nieco nasetrim 8) , bude nutne sa do toho pustit.

btw. ako zistim, ze je separator oleja po smrti?

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Nedeľa, 4. Augusta 2013, 21:02
od darklord
Zhod skritacu klapku a kukni kolko oleja je v sani. Pokial je tam viditelny olej, tak to nebudu gufera ale separator (v najhorsom pripade piestne kruzky).

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:26
od gomez89
darklord napísal:
Zhod skritacu klapku a kukni kolko oleja je v sani. Pokial je tam viditelny olej, tak to nebudu gufera ale separator (v najhorsom pripade piestne kruzky).


No ten olej ak mam byt uprimny som si vsimol pri vymene spojky, cca 3 tyzdne do zadu. Mal som dole sanie, menil som aj tesnenie sania. Je tam toho dost.

Bol by som rad, keby to bol len ten separator. Ale od koho zozeniem funkcny druhy :?: :?: :?:
Predpokladam, ze mas na mysli diel c 2. ?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... separator/

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:46
od Rottwa
z TEMPUS Bavarie do 100,- eur, ak nemas uz nove, objednaj aj diely 1, 3 a 6.

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:52
od gomez89
Menil som hadice c.6 na prvom obr.
a c.14 na druhom obr.

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:59
od gomez89
diel c. 1 menil este Jaro, ale diel c. 3 nemam meneny. 100€ novy? kks! #-o 8) A co povies nato, ak by som tam dal nahradu, trebars od Meyle?

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 12:04
od Rottwa
Osobne si myslim, ze by to nemal byt problem. V zahranici ho dokonca nahradzuju klasickym externym kontajnerom (klasika odvetravanie kluky).

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 12:12
od gomez89
Ono te vsetko rovnake, len vyrobca nie je "BMW", ale Meyle, alebo Hans Pries ak poznas to, inak povedane Topran. Viem to zohnat podstatne lacnejsie ako origo diel, len treba nato cakat asi tyzden, mozno viac. Teraz som to zistoval.

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Pondelok, 5. Augusta 2013, 22:34
od tomas_za
no tatto tema mi celkom sadne dnes fakt super den nejaky kokot co mal auto predomnou menil hadice z chladica do motora pricom sa jedna dotykala casti motora kde je olej.filter a prskla tam a zacala asi aj tiect zistil som ked sa auto zacalo varit snad som si to vsimol vcas auto som hned odstavil a nechal ochladit diery zalepene na ryachlo lepiacov a odvzdusnena chladiac sustava po porade tunerom_bn dakujem palo za cas a ochotu.auto potom uz v pohode doslo domov ale zda sa mi ze tropska asi tlakuje tu poskodenu hadicu zajtra prehodim z 2 litra a uvidim co to bude robit ale ak pojde dole hlava tak pojdu rovno uz aj nove zdvihatka a premyslam aj nad semeringami ked to bude dole a aj vanos ja len dufam ze ta hlava bude ok pretoze uz konecne dohodujem prehodenie motorov do 2litra 2.8i a opacne nakolko uz 2 super mechanici mi cuvli od prehodenia :-)

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Napísané: Utorok, 6. Augusta 2013, 09:01
od gomez89
Nad simeringami nerozmyslaj, ale ich hned aj vymen, az tak vela nestoja!