... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, Kraken, johnyfly1

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Piatok, 2. Augusta 2013, 19:00

Cafte chalani.

Potreboval by som poradit od Vas, co to uz robili, ze ako presne sa dava dole hlava z 323i?
Z generalkoval som uz X hlav, demontoval taktiez X hlav, ale nikdy som nedaval dole hlavu z motora, co ma retazovy rozvod, preto by som potreboval nejake rady, popr. typy, ako nato, naco si davat pozor, ako sa aretuju rozvody, ci musia ist dole komplet prsia, ktore vsetky tesnenia sa budu musiet este menit okrem tesn. pod hlavou, veka ventilov, zvodov, sania....

Dovod demontaze? Mam podozrenie, ze prepustaju simeringy na ventiloch a pre tych, co sa do toho aspon trocha rozumeju, vedia velmi dobre, ake negativum to obnasa- hlavne nadmerna spotreba oleja, dymivost, atd...

Pri jednom raze sa zrovna hlava ked je dole, v podstate je to aj nutnost a pekne sa zabrusia ventily, premyje komplet cela hlava, dekarbonizuje.

Ale spat k teme, bol by som velmi rad, ak by sa nasiel nejaky video-foto navod, alebo nejaky link, kde sa nieco take uz robilo.. Nemam momentalne predstavu, ako sa dava dole retaz z ozub. kolesa, ci sa to da nejako obist, ze sa koleso odpoji aj s retazou s vacky, ,ci treba vybrat hydrosponer, alebo ho stlacit, blabla, no netusim.. :mrgreen:

Vopred velka vdaka za rady! :wink:
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
JOKO020
Príspevky: 749
Registrovaný: 16.2.2008
Auto: E61 525d
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Nitra

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Sobota, 3. Augusta 2013, 18:46

ex:
E46 330CD Mpak
BMW e36 320i coupe //M Paket 18"
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Sobota, 3. Augusta 2013, 19:29

vidim ze si mi uz pisal PM na zaklade mojho pribehu pribehy-nasich-aut/novy-pribeh-veeeeeela-fotiek-na-zaciatok-t81508.html

Navrhujem to riesit tu, nech to sluzi aj ostatnym. AK by si potreboval nieco vediet alebo s niecim pomoct pis tu. Ja som to zmakol za 2 dni (ale 3 dni som cakal na hlavu).
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Nedeľa, 4. Augusta 2013, 17:28

Takto sa Vas spytam, este ako by som to zacal riesit. Moze byt nadmerna spotreba oleja sposobena aj niecim inym, ako uz opotrebovanymi simeringami ventilov? Podla Vas?
Samozrejme, motor je prezrety, odnikadial olej netecie, nic neprepusta, vsetko je pekne suche!

Ono totizto ide o to, ze po kupe auta som vymenil dve znacne opotrebovane a predrate hadice.
1. od voditka olejovej mierky
2. od sacieho kolena co je za airboxom, nieco, ako obtok vzduchu.

Ale kazdopadne mi to aj tak nedava logiku, ze by po ich vymene by sa to malo nejako narusit.
Myslim si, ze po ich vymene, motor prestal sat falosny vzduch mimo airboxu a ta hadica od mierky oleja, nieco ako odvetravacka ked viete, alebo tusim, ze ona konci do odlucovaca oleja zmenila nejako tlaky a sa zdvihla spotreba oleja... Netusim fakt, ale najskor mi to dava logiku tak, ze simeringy ventilov su uz v tahu. Pri 265 tis. km je to aj dost realne si myslim.

Mal som uz totizto take pripady, ked motor zral olej a boli K.O. simeringy...

Zaujima ma ale aj Vas nazor na vec.

JOKO- uplne tvojmu popisu nerozumiem. Co mam hladat v Google-i? :mrgreen:

ROTTWA- Potrebujem hlavne vediet, ako dam dole retaz z ozub. kolesa ako som pisal, alebo ci to ide dole takym figlom, ze dam dole retaz spolu s ozub. kolesom vacky, len potom si myslim, ze sponer natiahne retaz- naspanuje ju a koliesko spat nezalozim uz....
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Nedeľa, 4. Augusta 2013, 17:38

Podla mna to budu simeringy. Robil som to priblizne v rovnakych km ako mas ty. Este mozes skusit vymenit separator oleja, ci sa to zmeni. Ale ak hlavne po dlhom stati citis a vidis modry dym a olej ubuda, vies na com si.

Co sa tyka rozoberania, ja som dal naprv dole retaz spolu s Vanosom (zatlac zhora na ten spanovak) a potom pekne retaz dole aj s kolesom. Hlavne si to vsetko zaisti, nech sa ti to nepohne a sam uvidis, ze naspat to pojde v pohode (trosku si ponadavas a urcite sa ti bodne sikovny pomocnik).

Ked pozeram ten link hore, mam pocit ze som pouzil presne ten isty navod.
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Nedeľa, 4. Augusta 2013, 18:05

yoyo, podymkuje si fialka, hlavne ak mu dupnem na krk z krizovatky, v podstate som to tak aj zistil, s kamosom sme brali jednu Audi do servisu a siel za mnou. Vtedy ma upozornil, ze akosi dymi, neriesil som to nejako, ale v stredu som presiel s autom asi 50km, hovorim si, reku pozrem na olej a jak som vytiahol mierku, odpadol som!

Patricne si prestudujem tie navody a ked nieco nasetrim 8) , bude nutne sa do toho pustit.

btw. ako zistim, ze je separator oleja po smrti?
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Nedeľa, 4. Augusta 2013, 21:02

Zhod skritacu klapku a kukni kolko oleja je v sani. Pokial je tam viditelny olej, tak to nebudu gufera ale separator (v najhorsom pripade piestne kruzky).
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:26

darklord napísal:
Zhod skritacu klapku a kukni kolko oleja je v sani. Pokial je tam viditelny olej, tak to nebudu gufera ale separator (v najhorsom pripade piestne kruzky).


No ten olej ak mam byt uprimny som si vsimol pri vymene spojky, cca 3 tyzdne do zadu. Mal som dole sanie, menil som aj tesnenie sania. Je tam toho dost.

Bol by som rad, keby to bol len ten separator. Ale od koho zozeniem funkcny druhy :?: :?: :?:
Predpokladam, ze mas na mysli diel c 2. ?

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... separator/
Naposledy upravil/-a gomez89 v Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:47, upravené celkom 1 krát.
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:46

z TEMPUS Bavarie do 100,- eur, ak nemas uz nove, objednaj aj diely 1, 3 a 6.
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:52

Menil som hadice c.6 na prvom obr.
a c.14 na druhom obr.
Prílohy
OTE2X3A=.png
OTE2X3A=.png (22.25 KiB) 1380 zobrazení
MTY5OTA5X3A=.png
MTY5OTA5X3A=.png (58.16 KiB) 1380 zobrazení
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 11:59

diel c. 1 menil este Jaro, ale diel c. 3 nemam meneny. 100€ novy? kks! #-o 8) A co povies nato, ak by som tam dal nahradu, trebars od Meyle?
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
Rottwa
Príspevky: 1458
Registrovaný: 19.8.2010
Kraj: Zahraničie

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 12:04

Osobne si myslim, ze by to nemal byt problem. V zahranici ho dokonca nahradzuju klasickym externym kontajnerom (klasika odvetravanie kluky).
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 12:12

Ono te vsetko rovnake, len vyrobca nie je "BMW", ale Meyle, alebo Hans Pries ak poznas to, inak povedane Topran. Viem to zohnat podstatne lacnejsie ako origo diel, len treba nato cakat asi tyzden, mozno viac. Teraz som to zistoval.
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
tomas_za
Príspevky: 251
Registrovaný: 10.6.2011
Auto: E92 335i 480hp
Kraj: Žilinský

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Pondelok, 5. Augusta 2013, 22:34

no tatto tema mi celkom sadne dnes fakt super den nejaky kokot co mal auto predomnou menil hadice z chladica do motora pricom sa jedna dotykala casti motora kde je olej.filter a prskla tam a zacala asi aj tiect zistil som ked sa auto zacalo varit snad som si to vsimol vcas auto som hned odstavil a nechal ochladit diery zalepene na ryachlo lepiacov a odvzdusnena chladiac sustava po porade tunerom_bn dakujem palo za cas a ochotu.auto potom uz v pohode doslo domov ale zda sa mi ze tropska asi tlakuje tu poskodenu hadicu zajtra prehodim z 2 litra a uvidim co to bude robit ale ak pojde dole hlava tak pojdu rovno uz aj nove zdvihatka a premyslam aj nad semeringami ked to bude dole a aj vanos ja len dufam ze ta hlava bude ok pretoze uz konecne dohodujem prehodenie motorov do 2litra 2.8i a opacne nakolko uz 2 super mechanici mi cuvli od prehodenia :-)
Bmw e92 335xi
Bmw e92 335i
Ex bmw e61 535d
Ex bmw e36 328i samosvor coupe
ex e36 318i tour
ex e30 320i
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: M52 B25 Hlava valcov, pomoc pri demonte

Utorok, 6. Augusta 2013, 09:01

Nad simeringami nerozmyslaj, ale ich hned aj vymen, az tak vela nestoja!
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných