Strana 1 z 1

Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Nedeľa, 16. Júna 2013, 15:14
od juryjury
Ahojte, mam nasledujuci problem. Mam e36 328i Coupe. Posledne tri tyzdne bolo auto v servise - nahadzovali sme powerflexy, tuhsie stabilizatory a hlavne samosvor z M3.

Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .

Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.

Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.

Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.

Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.

Nejake rady? Co s tym?

Dakujem!

P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Nedeľa, 16. Júna 2013, 15:56
od dethXtreme
no vzhladom na to ze si mal rozobratu znacnu cast pohonneho ustrojenstva to moze byt tym ze si diely este poriadne nesadli...
ja som menil celu zadnu napravu za druhu (kus za kus) + spojku a kym si diely nesadli, vydavalo to vela divnych zvukov, ale postupne to prestavalo...no a co sa tyka oleja...tie rozne nalepky urcite budu mat nejaky dovod, takze tym, ze si tam dal olej iny ako si mal dat si to podla mna mohol odpalit...asi ako ked das inu viskozitu oleja do motora...mozu sa tam urobit hrudky a zrazeniny, alebo sa poodliepa bordel zo skrine a zacne hucas...ale je to len moj laicky odhad

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Pondelok, 17. Júna 2013, 14:42
od juryjury
Dakujem, skusim pozriet ten olej, ked bude auto najblizsie na zdvihaku... Chvalabohu ho tam nejde az tak vela... Nevies mi nahodou poradit, ten farebny stitok je lahko zbadatelny, alebo to treba hladat, brusit, cistit, aby ho bolo vidno? :) Dakujem!

A hadam ta prevodovka este nie je odpalena, dokopy som s nou nabehal asi 100 - 150 km... Diferak uz veru stichol, uz chrasti iba ta prevodovka. Pritom kebyze mi zapchas usi, tak poviem, ze je vsetko v najlepsom poriadku. Radi dobre, netrasie, necuka, vsetko ide tak, ako ma byt... Len viac kuri a huci.

Kazdopadne teda dakujem za radu! :)

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Pondelok, 17. Júna 2013, 23:13
od Flasho
Na 100% si dal do prevodovky zlý olej a môžeš sa pripravovať nato najhoršie, čím skôr si pozri aký máš štítok a vymeň olej a dúfaj v tom, že ti to ešte tvoju prevodovku zachráni, ale o tom pochybujem, už som riešil takých expertov, ktorým poradili olej a dali ho tam bez toho, aby si to zistili alebo pozreli, aký im tam ide. Držím palce a dúfam ju ešte zachrániš, ale aj tak si jej už zobral dosť zo života, kedže už len to prehrievanie hovorí o dosť. Prevodovky na ATF olej majú inakšie mazanie a uloženie ako tie na normálny prevodový, takže tak.

ŽLTÝ štítok má MTF-LT-2 a tam ide Castrol Syntrans B 75W, ale 90% má v prevodovke
ATF teda ORANŽOVÝ štítok (musíš to len pozrieť inač to nezistíš) je na ňom aj napísaný druh oleja, farebný je len preto, aby sa dal rozpoznať aj keď nieje čitateľný.



juryjury napísal:
Ahojte, mam nasledujuci problem. Mam e36 328i Coupe. Posledne tri tyzdne bolo auto v servise - nahadzovali sme powerflexy, tuhsie stabilizatory a hlavne samosvor z M3.

Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .

Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.

Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.

Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.

Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.

Nejake rady? Co s tym?

Dakujem!

P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Štvrtok, 20. Júna 2013, 12:46
od juryjury
Flasho napísal:
Na 100% si dal do prevodovky zlý olej a môžeš sa pripravovať nato najhoršie, čím skôr si pozri aký máš štítok a vymeň olej a dúfaj v tom, že ti to ešte tvoju prevodovku zachráni, ale o tom pochybujem, už som riešil takých expertov, ktorým poradili olej a dali ho tam bez toho, aby si to zistili alebo pozreli, aký im tam ide. Držím palce a dúfam ju ešte zachrániš, ale aj tak si jej už zobral dosť zo života, kedže už len to prehrievanie hovorí o dosť. Prevodovky na ATF olej majú inakšie mazanie a uloženie ako tie na normálny prevodový, takže tak.

ŽLTÝ štítok má MTF-LT-2 a tam ide Castrol Syntrans B 75W, ale 90% má v prevodovke
ATF teda ORANŽOVÝ štítok (musíš to len pozrieť inač to nezistíš) je na ňom aj napísaný druh oleja, farebný je len preto, aby sa dal rozpoznať aj keď nieje čitateľný.




To zase pozor, v aute bol cerveny ATF olej (ten je vzdy cerveny, nie?) a cerveny ATF sme tam aj naliali... Preto sa skor pytam, ze ci aj medzi tymi ATF olejmi je nejaky rozdiel...

Ale jasne, pre istotu pojdem s autom na zdvihak a pozriem sa na to. Tiez mi nevie napadnut, ze co ine by to mohlo takto zrazu byt, logicky sme v prevodovke menili iba olej, takze to je jedine, co moze byt zle... Ale ako spominam, menili sme cerveny za cerveny. Dufam ze prevodovka to vydrzi. Zase tak vela som s autom nejazdil.

Re: Hluk/klepot prevodovky?

Napísané: Štvrtok, 20. Júna 2013, 15:18
od NOROV
juryjury napísal:
Dakujem, skusim pozriet ten olej, ked bude auto najblizsie na zdvihaku... Chvalabohu ho tam nejde az tak vela... Nevies mi nahodou poradit, ten farebny stitok je lahko zbadatelny, alebo to treba hladat, brusit, cistit, aby ho bolo vidno? :) Dakujem!


Štítok nájdeš nad nalievacím otvorom viď foto: