Hluk/klepot prevodovky?
Napísané: Nedeľa, 16. Júna 2013, 15:14
Ahojte, mam nasledujuci problem. Mam e36 328i Coupe. Posledne tri tyzdne bolo auto v servise - nahadzovali sme powerflexy, tuhsie stabilizatory a hlavne samosvor z M3.
Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .
Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.
Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.
Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.
Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.
Nejake rady? Co s tym?
Dakujem!
P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)
Popri tom sme vymenili vsetky dolezite naplne - motor, chladiaca kvapalina, prevodovka, diferak. No a zrazu, z cista jasna, mi zacala prevodovka vydavat cudne zvuky. Ked tocite na zdvihaku kardanom, znie to presne takto http://www.youtube.com/watch?v=itbphQOsg2o .
Za jazdy to huci takym zvlastnym zvukom, akoby sla prevodovka nasucho (pritom je tam doplna nova napln - cerveny ATF olej). Huci to vzdy (z vnutra), ked je zaradeny rychlostny stupen a auto je pod zatazou, ci uz pri zrychlovani alebo brzdeni motorom. Ked sa zosliapne spojka, auto stichne (aj ked diferak je tiez hlucnejsi nez predtym), ale potom zase hluk. Co je tiez zaujimave, prevodovka sa zacala celkom riadne zohrievat, kedze sa po dlhsej jazde (10 min +) zacne zohrievat aj radiaca paka prevodovky. Predtym to nerobilo.
Rozmyslal som, ci na to moze mat vplyv ten novy samosvor, ale neviem neviem, na zdvihaku isiel ten hluk jednoznacne z prevodovky.
Fascinuje ma na tom to, ze sa to zmenilo kvazi zo dna na den. Nic tam postupne neodchadzalo. Tez hluk tam nebol a teraz tam je. Najprv som si myslel, ze logicky je to diferak, ale ten po zabehu stichol a najvacsi ramus robi prevodovka.
Co s tym? Moze to byt tym, ze som nevymenil olej v nej presne podla specifikacie? (Cital som tu nieco o farebnych stitkoch, ktore odlisuju, ktory olej treba pouzit). Ja som tam dal cerveny ATF olej, prilis som to neriesil. Nechce sa mi vsak verit, ze by to mal na svedomi prave ten olej.
Nejake rady? Co s tym?
Dakujem!
P.S. koho zaujima auto, uz dlho sa chystam napisat o nom pribeh, takze sa dockate, nebojte sa :)