Strana 1 z 3

6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 14:55
od dethXtreme
zdravim...vzhladom na to ze moje kacatko je uz 4 dni po smrti nastal cas prestat smutit a zacat rozmyslad nad niecim novym...myslim si ze po 4. rokoch s 4 valcom som dospel do momentu kedy by som chcel prejst na "vyssi level" a teda 6 valec

vzhladom na to, ze som este 6 valec nemal, chcel by som sa opytat Vas, co s nimi uz skusenosti mate (najlepsie ak by mi vedel poradit niekto kto vyskusal viac typov )

kedze som student a nejazdim denne (aj kacatko jazdilo tak 1-3X za tyzden ) potrebujem motor ktory splna tieto parametre

zlata stredna cesta medzi nakaldmi ( spotreba benzin/olej) - spolahlivost - vykon

takze reci typu "kup 328 lebo je to najsilnejsie" nechcem...fakt potrebujem nieco co ma nenecha vysiet a nezozere mi to aj trenky...ak mi potvrdite ze je najlepsia volba dvojliter, budem hladat dvojliter...ak 2,5 budem hladat 2,5

samozrejme berem do uvahy fakt, ze ked uz je raz pod kapotou 6 valec, vzdy sa da v dobe swapovania vymenit za silnejsi 6 valec :)

a tak isto mi je jasne ze podobne temy tu uz su, ale chcel by som to mat vsetko po kope, tak dufam ze ma nikto neukamenuje


za kazdu radu a nazor budem vdacny


co sa tyka typu karoserie to teraz neriesim...ide mi o motor a veci okolo toho


dakujem

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:03
od Mimo
imho vyberaj medzi 323 a 328... 328i u nás ale moc nenájdeš :roll: výber je aj tak len na tebe, spotreba je pri týchto R6kách takmer rovnaká, rozdiel možno pol litra..
ak by si našiel peknú 320 tak v pohode ale skôr by som teda išiel smerom 323/328 (teda M52ky) :roll:

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:08
od SurrendeR
323 je zlaty stred, tah je krasny, spotreba je ako pri 320 mozno o kusok mensia..
M52 samozrejme.
ale ked som pozeral tak odkedy je ficodan, tak som nevidel ziaden novy kusok u nas. budu sa tu tocit iba na slovensku.

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:12
od dethXtreme
zaujimalo by ma aky je zasadny rozdiel medzi M50 a M52 a tak isto ako je to s vanosmi?
pocul som nazory ze M50 bezvanos znesie viac ako motor s vanosom...lisia sa v spolahlivosti M52ky co sa tyka objemov? alebo je to to iste?


a co sa tyka ficodani...pravdepodobne budem mat moznost prihlasit to tu v CR takze pripada do uvahy aj dovoz z DE

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:14
od maniaczv
mal som 2x 2l aj 2,8 mozem povedat ze 2 liter ti staci na jazdenie ALE 2,8 je parada lepsi zvuk lepsie vsetko no a naklady ?? kedze sa bavime o r6 naklady na 2l ci 2,8 su rovnake kedze su konstrukcne veeelmi podobne ...
2,8 spotreba zalezi od vodica 8-15 ??? ja som sa tak pohyboval ale ja som na spotrebu nejazdil dako .
po dialnici ZV\ BA rychlost 110km\h 7 litrov no podla BC samozrejme nepocital som to ....
2,8 vacsia moznost komfortu myslim vybavu v aute ...
nevyhoda 1- 2,8 cena oproti takej 323i..
2- je ich malo na SVK
3- vyssia poistka :D:D:D:D
4- vyssia spotreba labo to na teba vola pridaj pridaj :D
Ale myslim ze 323i je ta stredna cesta predavaju sa lacnejsie a idu paradne a maiki predava svoju ;)

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:17
od maniaczv
Ado mal som 2xM52 a 1xm50vanos daky rozdiel v poruchovosti som nezbadal :D:D
no mas m50 bez vanos tak mas menej toho na servis nemoze ti zacat klepat vanos ;) takze ak to berieme takto tak je menej poruchovy ................
ale e36 s M50 by som ani nehladal vacsinou su to rocniky 92 a vybava ziadna priapdne su hnile ako MBcka

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 15:24
od SurrendeR
M50 (s1) su bez vanos motory.. do 3500rpm su mrtve oba(2.0 aj 2.5), potom mas pocit nekonecneho tahu :mrgreen:
M50TU (s2,s3), su vanosovne .. tahaju od spodu

M52 maju uz hlinikove bloky, po roku 97 malu plastove (cierne) veko ventilov
M52TU (nedavali sa do e36) su dost podobne M54, a maju uz double vanos..

M50 bezvanos zere ako krava, ale zato ma asi najkrajsi zvuk spomedzi M50/52/54
vanosove verzie su len nachylne na vanos. ak sa pokazi vanos, budes mat z toho bezvanos .. pretesnis vanos a mas opat vanos :lol:

ja by som uz jednoznacne siel do vanosu.

ci? 8-[

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 16:14
od dethXtreme
aj ja som uvazoval nad 323...pride mi to uz take dospele auto...len skoda ze sa 323 vacsinou davali do kompaktov (toho si neprosim) a do automatou :/...no nasiel som par zaujimavych kuskov za zaujimave ceny:)


ak este mate nejake rady, skusenosti, postrehy, piste

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 16:24
od SurrendeR
ja by som na tvojom mieste zobral toho touringa zeleneho za 2300 pripadne zlakal lacnejsie.. ma tu istu farbu ako tvoj, cize myslim ze opravit tvoj prasknuty naraznik a dat tam :P

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 16:33
od dethXtreme

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 16:43
od SurrendeR
uf kamo.. tak to ano, to ber ak mozes!!
ja som myslel zo slovenska.. ale to je oproti hentomu suvix =D>

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 16:45
od dethXtreme
hehe, no krasne je :) a ta vybava...ale to ja len tak zbezne kukam...vsetko bude zalezat na tom kolko dostanem z mojho:(...ale nieco taketo by mi vooobec nevadilo :)

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 17:08
od SurrendeR
pozde, inzerat uz nieje :lol:

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 17:11
od Mimo
prečo mi nefunguje ten inzerát? už si to kúpil? :D
že by sa 323 dávali včšinou do kompaktov je blbosť... práveže v kompakte je to skôr rarita... ide len o to,že 323 a 328 je u nás pomenej...

Re: 6 valec vseobecna rada

Napísané: Sobota, 6. Apríla 2013, 17:40
od dethXtreme
tak ten siel pekne rychlo prec...ale necudujem sa...stihol som nejake obrazky stiahnut tak aspon ukazem ako vyzeral...a za 2200 :)