Strana 1 z 1
E36 - Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 21:46
od kocur201
Zdravim zadovazil som si bmw 318is compakt stym ze bol vymeneny motor len ho trebalo zapojit ale podla zistovany zo stareho motora jeden je typ m42 a tento co je momentalne v aute je typ M43 a newie mi nikto poradit auto ma raz zly volnobeh lepsie ide ale raz zas ma dobry volnobeh a ide len do 2500 az 2700 otacok potom ho zadusi diagnostika vipisuje vahu vzduchu snimac klepania a snimac uhlikoveho nasavaneho vzduchu vsetko vimenene a auto stale to iste nic sa nezmenilo netreba tam menit elektroniku alebo riadiacu jednotku lebo som stoho zufaly leboi original motor co tam bol mal cidlo kluky v predu na remenicy a tento ma zdadu v bloku motor nema dobry chod ani nic prosim o radu zatial dakujem velmi pekne
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 21:53
od eko.fresh
m42 je 16 ventil 140koni .... m43 je 8 ventil 116koni...

s novym motorm neprisla aj RJ ?
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 21:59
od NOROV
Ale ano, treba vymenit aj riadiacu jednotku lebo povodny motor M42 1.8i ma 103KW(318ti compact) a teraz ten M43 1.8i ma len 85KW alebo M43 1.9i ma 87KW .Tym padom ti to nemoze fungovat s povodnou riadiacou jednotkou.
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 22:07
od kocur201
NOROV napísal:Ale ano, treba vymenit aj riadiacu jednotku lebo povodny motor M42 1.8i ma 103KW(318ti compact) a teraz ten M43 1.8i ma len 85KW alebo M43 1.9i ma 87KW .Tym padom ti to nemoze fungovat s povodnou riadiacou jednotkou.
nie aj ten predchadzajuci motor bol 1.8 16v aj druhy je len tam mi nieco rozpravali ze sa inak oznacuju ten starsi mal cislo kluki vpredu a tento ma vzadu na bloku riadiaca je povodna stoho stareho motora
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 22:17
od kocur201
NOROV napísal:Ale ano, treba vymenit aj riadiacu jednotku lebo povodny motor M42 1.8i ma 103KW(318ti compact) a teraz ten M43 1.8i ma len 85KW alebo M43 1.9i ma 87KW .Tym padom ti to nemoze fungovat s povodnou riadiacou jednotkou.
prepacte ospravedlnujem sa M42 zamenili za m44
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Utorok, 15. Januára 2013, 22:34
od NOROV
kocur201 napísal:prepacte ospravedlnujem sa M42 zamenili za m44
No aj v tom prípade taktiež potrebuješ druhu RJ , lebo M44 je s síce 103kW, 16 ventil ale objemom je to 1,9l a M42 je 1,8l.
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 00:09
od kocur201
NOROV napísal:No aj v tom prípade taktiež potrebuješ druhu RJ , lebo M44 je s síce 103kW, 16 ventil ale objemom je to 1,9l a M42 je 1,8l.
a newiete mi niekto poradit nejakeho dobreho predajcu nahradnych dielov funkcnych a za dobre ceny a tieto auta stou m44 su novsie rocniky pravdepodobne a nema to nahodou uz aj imobilizer ci to nebude robit problem
Re: E36 Po vymene motora nejde dobre
Napísané: Streda, 16. Januára 2013, 08:41
od eko.fresh
m44 je o hodne iny motor ako m42 a nie len zmenou objemu.
Urcite potrebujes m44 DME (riadiacu jednotku) + kablovacku... Ale ta potrebuje aj EWSII modul (imobilizer) a EWSku potrebujes kompatibilny kluc. Mozno sa da EWSko vyhodit z celeho toho systemu, neviem, no bude to hodne kodovania a strihania/letovania kablov. Musis sa spojit s niekym kto sa vyzna, popripade co to uz robil