Strana 1 z 3
E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 11:19
od DonKorleon
nehovorim že to idem robit iba tak špekulujem a zaujima ma to ako sa to robi... tam stači iba niečo zavarit alebo je to zložitejšie? viete niekto?
Re: ako prerobit otvoreny dif na samosvor
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 11:22
od vreco
Stačí iba zavariť ako je na obrázku a potom to je zvarosvor a samo ti to svoriť nebude.Na cesty taký diff nieje veľká sranda :)

Re: ako prerobit otvoreny dif na samosvor
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 11:24
od DonKorleon
to zvara kade chodim ja chapem

:D:D vlastne ked je mokro a zakruta to musi byt halusss

:D:D:D
dobre dik to som chcel vediet... a tak ale samosvory čo su tie su tieš stale zavrete nie?? takže to je ako keby bol zavareny ne?
Re: ako prerobit otvoreny dif na samosvor
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 11:30
od johnyfly1
Re: ako prerobit otvoreny dif na samosvor
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 11:48
od vreco
Špekulant napísal:to zvara kade chodim ja chapem

:D:D vlastne ked je mokro a zakruta to musi byt halusss

:D:D:D
dobre dik to som chcel vediet... a tak ale samosvory čo su tie su tieš stale zavrete nie?? takže to je ako keby bol zavareny ne?
No práve pre to to nieje najlepšie riešenie...ale proti gustu žiaden dišputát.
Samosvor je tvorený (aj) lamelami

ktoré sa o seba pritláčajú pri prenose točivého momentu a keď sa začne jedno koleso krútiť rýchlejšie ako druhé.Ak je diff v poriadku(lamelový samosvor) tak jedno koleso môžeš mať na ľade druhé na asfalte a pohneš sa.Každý diff má inú svornosť 25%,30% 50% 100% a niektoré elektronicky riadené si to kontrolujú podľa toho ako potrebujú.
Re: ako prerobit otvoreny dif na samosvor
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 16:56
od Kraken
Špekulant napísal:to zvara kade chodim ja chapem

:D:D vlastne ked je mokro a zakruta to musi byt halusss

:D:D:D
dobre dik to som chcel vediet... a tak ale samosvory čo su tie su tieš stale zavrete nie?? takže to je ako keby bol zavareny ne?
Nemusí byť ani mokro, so zavareným difom driftuješ aj keď parkuješ, trpia tým ale poloosy a vpodstate aj zadná náprava, nehovoriac že gumy sa rýchlo zoderú
Predstav si to takto, zvarosvor má svornosť 100%, samosvor má svornosť 25% a otvorený diferenciál má svornosť 0%
Prerobiť otvorený na samosvor sa vraj dá, viem len že tam treba prehodiť to jadro diferenciálu, dať tam tie lamely a tak, kedysi to robil BlackMW, neviem či sa tomu ešte venuje
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 17:52
od johnyfly1
ano kraken da sa to vyssie som to pisal ze staci prehodit len tu vlozku a ak sa pouzije spravna zachova sa aj pomer

Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 18:53
od DonKorleon
jasne takze takto je to uplne napicu a neda sa to pouzit nie? :-) jedine tak v aute cisto na drifty by sa dal taky vyuzit nie? Inac celkom zaujimava prectava mat to v premavke :) chcel by som si to skusit

Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Streda, 7. Novembra 2012, 20:18
od MajkoKNM
Zavareny diferencial citit hlavne pri otacani na parkovisku alebo podobne veci. Pri takych mestskych jazdach kde potrebujes vyuzit aj plny polomer otacania by to bolo asi neprijemne. Tym zvarosvorom sa zvacsuje, suchaju pneumatiky a zadna naprava je ''nekludna''. Vo vyssich rychlostiach v pohode aj od 50 km/h bezny vodic ani nespozna, ze ma zavareny diff. Pri sportovej jazde ma auto tendenciu nedotacat a pri zosliapnuti plynu zase pretacat. Pre pretacavost to samozrejme vsetci robia. Smyk a spravanie auta je celkom pekne ovladatelne a predvidatelne, lebo obe kolesa sa tocia rovnako. No a na nedotacavost pomoze aj rozpera za par euro a teraz planujem nahodit zlte strongflexy takze cakam dalsie zlepsenie.
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 15:40
od DonKorleon
aha ale na drifty sa pouzit da nie? :) a s tym zvarosvorom sa da driftnut aj v takej situlaci v akej by si s normalnym neisiel bokom a je to lepsie ovladatelne hej?
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 21:43
od MajkoKNM
Pokial nemas peniaze tak zvarosvor na drift vrelo odporucam. Najvacsi smatlak dokaze zavarit diff a keby sa ti rozbil, tak za par euro kupis novy a mas pokoj. V samosvornom su lamely a tie sa opotrebuju skor ci neskor a taky diff davat dokopy je isto podstatne drahsie.
Cital som raz taku poznamku niekde na nete, ze so zavarenym diffom ti zadriftuje aj lada

S normalnym otvorenym diffom sa tie smyky asi ani nedaju nazvat driftom alebo kontrolovanym smykom. Ale pokial mas auto, ktore pouzivas denne napriklad do roboty, skoly tak ti to nedoporucujem zvarit podla toho co som uz pisal. No ale rozhodni sa sam

Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Štvrtok, 8. Novembra 2012, 23:38
od ice.blade
nezabudnite si k zvarosvorom kupit par kusov poloos ako vam ich pokruti alebo postriha pri prejazdoch v zatackach

inak na to uskakovanie, tancovanie a divne vibracie zadku sa zvyknut da
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Piatok, 9. Novembra 2012, 09:52
od Manta
Vies vobec ako funguje samosvrony diferencial??? Ak ho chces tak urcite je lepsie a lacnejsie si zohnat pouzity a iba prehodis staly prevod z normalneho diferaku a budes vysmiaty...ale ak ho zavaris tak to auto nebude schopne jazdit lebo tak samosvor nefunguje, nie je stale zopnuty ale iba vtedy ked to potrebuje, v zakrute potrebujes aby vonkajsie koleso sa krutilo viac a vnutorne menej co pri zavarenom ti nebude fungovat a pojdes stale do smyku a okrem toho budes drat pneumatiky takze nielenze sa na tom nebude dat jazdit ale aj sa ti zvysi spotreba financna a zvysi sa ti spotreba paliva.
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Piatok, 9. Novembra 2012, 11:04
od DonKorleon
ja som to chcel vedet nejdem to zvarat len zvedavost :)
Re: E36 - Ako prerobiť otvorený diferenciál na samosvor?
Napísané: Piatok, 9. Novembra 2012, 15:23
od MajkoKNM
Manta napísal:Vies vobec ako funguje samosvrony diferencial??? Ak ho chces tak urcite je lepsie a lacnejsie si zohnat pouzity a iba prehodis staly prevod z normalneho diferaku a budes vysmiaty...ale ak ho zavaris tak to auto nebude schopne jazdit lebo tak samosvor nefunguje, nie je stale zopnuty ale iba vtedy ked to potrebuje, v zakrute potrebujes aby vonkajsie koleso sa krutilo viac a vnutorne menej co pri zavarenom ti nebude fungovat a pojdes stale do smyku a okrem toho budes drat pneumatiky takze nielenze sa na tom nebude dat jazdit ale aj sa ti zvysi spotreba financna a zvysi sa ti spotreba paliva.
Si zabil.. Si pozri posranu drift bible a tam aj ukaze ako sa sprava opotrebeny samosvor. Dalej si pozri aka je ponuka samosvorov a aky velky dopyt. Ked ktosi nan hodi trocha lepsiu cenu tak okamzite miznu. Pneumatiky sa deru a co.. dojdem do pneuservisu, poviem chlapovi ze ho zbavim starych gum co sa mu valaju pred garazov a vsetci su spokojny. Ked niekto chce jazdit a chce blbnut, tak sa to da aj za par euro. Tu spotrebu si neviem vysvetlit, budes taky dobry? Poloosy dostavaju na pi to je pravda, ale bezne davam clutch kick a cakam ze skor odide spojka ako poloos.
A dufam ze si so zvarakom niekedy jazdil