Strana 1 z 2

Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 08:23
od Sniclik001
Ahoj.... Hned na zaciatok som zena takze asi nedam ziadne odborne terminy.. :D nooo takze mam e36 318is coupe r.v. 1996 a mala som taky problem ze mi strasne triasol motor a mal taky divny chod tak som zapojila logiku a pridala som mu trosku vissie volnobezne otacky a super to sa vyriesilo. Potom ze si kuknem sviecky ci su ok a zistila som ze v tych dierach kde su sviecky mam olej. Teda v prev trocha v druhej a tretej nic a vo stvrtej pri okne dve inekcne striekacky. Tak som to vsetko vysala vycistila a potom odsrobovala sviecky vsetky su ok az na tu stvrtu ta je taka ciernejsia od sadzi (karbonu). Ale auto mi nedymi skor na bielo lebo sa mi aj straca voda, to tiez riesim... Mozem mat prasknute obidve tesnenia? Ale pred rokom som si dala robit taku malu g.o. Motora... Prave toto som si davala vymenit... Jedine co ma napada je ze mi to ujo mechanik zle dotahoval, viem ze je tam urcita postupnost dotahovania srobov... Alebo nevymenil sroby? Alebo je to uuplne ina pricina? mozete mi prosim poradit??? Dakujem kristina ;0)

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 16:57
od dasto
ten olej tam bude od zleho tesnenia veka ventilov, to treba vymenit, zle spalovanie a trhanie mohol sposobovat ten olej, ked sa na kontakt cievka/sviecka dostal olej mohlo to zvysit prechodovy odpor a tym aj zle spalovanie. vymen tesnenie a odsleduj si ci sa stale plni otvor pre sviecku olejom...

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 17:24
od TomNR
to tesnenie pod deklom ventilov sa docela chujne dava...i ked zase na sviecky su iba tie nakruzky... moze byt stary alebo nejaka spinka sa tam dostala... dole dekel ventilov a vymenit :)
ale toto sa len tak nevidi, skladam klobuk aj s vlasmi :thumbup:

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 17:29
od johnyfly1
ako si zvysila otacky na volnobehu? :shock:

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 17:46
od TomNR
johny, neries, proste pridala plyn na neutrali :D

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 18:49
od Sniclik001
Otvorila som kapotu a pootocila som trosicku tu hovadinku na plynovom lanku lebo som mala otacky tak 500 a teraz mam odhadom tak 800.. A uz ten motor az tak neskace ...Ale aj tak budem musiet vymenit silenbloky na motore..ach jaj....
A to asi bude lepsie dat vymenit to tesnenie do servisu... Lebo podla mojej uvahy bude musiet ist motor von resp. nadvyhnut zee??

A dakujem za odpovede... :roll:

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 20:06
od TomNR
netreba ho nadvihnut, dole baterka a obal, el. kable nad motorom na A stene naddvihnut, a uz je volna cesta... teda aj cievky kvoli srobom... s motorom sa nemusi hybat

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Pondelok, 15. Októbra 2012, 20:26
od johnyfly1
fiha 500otacok na volnobehu, to sa ani necudujem ze ten motor triaslo, to je poriadne malo :roll:
normal hodnota otacok na volnobehu je 850 +-100 :roll:

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Utorok, 16. Októbra 2012, 08:20
od Sniclik001
Tak s tymito otackami mi to dal ujo pseudomechanik,ze to tak ma byt. a videla som ze to neni ok tak som sa to uz rozhodla riesit sama lebo jeden odbornik lepsi ako druhy a auto je po kazdej navsteve servisu viac doj***ne... Mam este zopar rychlich otazok.. :-) po vymene chladica asi pred dvoma tyzdnami sa mi zacala stracat voda este viac ako predtym tak ked uz budem rozoberat chcem vymenti aj tesnenie pod hlavou motora lebo si myslim ze aj to pan mechanik zle nasadil, dotiahol alebo co. Mam kupit tesnenie aj s tym kruzkom o0.3mm hrubsie ked som mala brusenu hlavu vsak? A ked budem vymienat aj toto tesnenie nemusim davat motor von? Mne sa stale zda ze tam je malo miesta.. :shock: A

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Utorok, 16. Októbra 2012, 12:20
od pelo
Fakt ides sama menit tesnenie pod hlavou? =D>

Musis dat dole sanie a vyfukove zvody. Ked chces menit tesnenie pod hlavou, treba kupit aj nove sroby, tesnenie sania a tesnenie na vyfukove zvody.

K tomu volnobehu, na klapke sa bezne nastavuje vola plynoveho lanka, nie volnobeh. Samozrejme, ked ho viac dotiahnes, tak sa volnobeh zvysi pretoze je pootvorena klapka, ale nema to tak byt. Na volnobehu je klapka plne zatvorena a otvori sa volnobezny ventil, ktory tvori obtok klapky, aby sa motor nezadusil. Treba vycistit klapku a takisto vycistit ten volnobezny ventil, moze byt zadrbany a zatuhnuty. Pricinou nizkeho volnobehu byva ten volnobezny ventil a takisto netesnosti v sani, kedy prisava tzv. falosny vzduch, potom este odvetranie klukovej skrine a tak. Plus sa este objavuju problemy elektronickeho charakteru, k tomu treba diagnostiku.

Co sa tyka oleja vo svieckach, bud sa tam dostava cez tesnenie veka ventilov, alebo moze byt jemna prasklina v hlave, cez ktoru to presakuje (to je ale malo pravdepodobne). Takze veko ventilov dole a nasadit nove tesnenie, podotahovat momentovym klucom. A hlavne tam daj poriadne tesnenie, bud origo, viktor reinz alebo goetze...

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Utorok, 16. Októbra 2012, 14:10
od johnyfly1
a ak budes musiet naozaj menit tesnenie pod hlavou urcite daj hlavu na vybrus a tlak skusku :thumbup:

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Utorok, 16. Októbra 2012, 23:55
od vreco
Pre lásku božiu zanes to semtexovi :)
Prehrieva sa?Tlakuje hadice? Aj pri zohriatom motore dymí biely hustý dym?Máš z oleja francúzky dressing?
Ja som menil hlavu a bol to pôrod ale som zas múdrejší a už sa nebojím nič robiť na aute - mal som prasklinku od sedla ventila po vodný kanálik.

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Streda, 17. Októbra 2012, 08:18
od Sniclik001
tak som sa teda rozhodla ze to nebudem riesit ja :( ale dam mechanikom este jednu sancu.. V piatok snicla veziem do topolcian jednemu ujovy pretekarovy, ktory sa venuje iba is-kam... Tak snad ho da do poriadku.. Uz sa tesim co na nom vsetko najde.. Hmm tak prinajhorsom hawko bude mat lacnejsie granulky , a ja si nekupim dalsie cizmy do zbierky :D ....... A este som rozmyslala ze mohlo prasknut to tesnenie pod vikom aj z toho, ked im v servise praskol ten chladic a vyvrela voda.. Vsak? A odpovede na vissie otazky.. Olej vo svieckach je krasne cistucky, auto sa neprehrieva, netlakuju sa hadice, dobre kuri len mam stale v nadobke menej vody ako by som mala mat.. A auto dymi na bielo a ked dam ruku k vyfuku tak ju mam dost vlhku.. Aj v lete.. Neviem ci s tym moze suvisiet aj to ze mam vyfuk na salat.. Ale ze strasne na salat uz od stredu... Dnes chcem volat do awt cka co stoji novy vyfuk.. Na tu sumu sa tiez tesim... ( Tak ani fen na vlasy edicia Ferrari nebude ](*,) ) .. Len neviem ci sa mi chce riesit nejake repliky trocha sa toho bojim. Musim to tu ceknut na fore ako to riesite chlapci moji...

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Streda, 17. Októbra 2012, 10:40
od heroe
Z vyfuku by ti mala priam striekat voda ked pridas plyn, kvoli reakcii katalyzatora s vyfukovymi plynmi, nvm presne o co tam ide. Okrem toho vo vsetkych tlmicoch sa ti nakondenzuje voda takze aj preto. Ale biely dym by ist nemal. Urcite nechod pre vyfuk do awt, to bude zbytocne velka suma. Treba splasit z nejakej buracky. A ak chces robit nieco s motorom resp. hlavou tak si to dobre rozmysli, lebo to nie je tazka robota ale strasne vela jebania okolo toho.....

Re: Olej vo svieckach

Napísané: Streda, 17. Októbra 2012, 11:42
od TomNR
co sa vody tyka... mozno stale len vyhadzuje bubliny, jak to neodvzdusnili poriadne... alebo popozeraj chladic, vsetky mozne hadice, zozadu jak ti ide voda z motora do kurenia cez take parozie, ci tam nie je utecene...
a tiez by som hlavu celkom nerad riesil