Strana 1 z 1

E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Utorok, 9. Októbra 2012, 19:19
od fafa111
Čaute, jeden môj hydroštel si robí čo chce, popíšem to.
Ak s autom jazdím krátke trate, tak klepe, ked sa auto nahreje a povytáčam ho, tak stíchne a je pokoj.
Keď prejdem moju trať cca 1300km, tak mám týždeň pokoj. Potom znovu klepot.
Je to počuť medzi druhým a tretím valcom. Olej dávam 5W40.

Máte niekto skúsenosti s prechodom na inú viskozitu oleja? Prosím vaše názory a skúsenosti, či to pomôže?

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Streda, 10. Októbra 2012, 11:11
od BouBou
bracho poviem ti ze ked som tomu na m50B20 mojej fest nakladal tak ich bolo trosku ocut no dal som 10w60 a je ticho lenze v tvojom pripade ho olej nezachrani, radsej ho vymen ak je zly lebo ked sa pridre tak ti ho vacka rozseka o hlavu tak ako som videl na vw tdi kde na to kaslali

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2013, 20:21
od fafa111
Trochu to tu doplním o poznatky.

Olej, čo som používal bol 5W40 Shell ultra helix. 2 roky bol pokoj, potom sa začal ozývat hydroštel. Raz klepal, jak keby chcel vyskočiť, inokedy ticho.
Počase som prešiel na 10W40 Valvoline maxlife. Počas používania tohoto oleja, som hydroštel nepočul ani raz, ale po dlhej jazde na volnobehu svietilo mazanie.
Teraz mam 10W40 Shell HX7. A hydroštel je znova tu.

Robi to len za studena, za tepla dostane poriadne na hubu a prestane klepat.

Má niekto podobné skúsenosti s olejmi, čo sa týka hydroštelov?
Máte niečo vyskúšané, čo "neklepe"?

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2013, 22:16
od starynovy
Mozem sa spytat ako sa zadre hydrostel? Ved predsa sa v nom pokazi len ten piestik, prestane tesnit, cim sa prepadne, vznikne nevymedzena vola, a tak to cvaka, nechapem aky sposobom by sa mohol zadret v tom vyfrezovanom valci kde beha ked tam stale priteka olej, a vobec preco by to robil..
Obrázok
Daj hustejsi olej, tu 10W, ak to neprestane tak ho vymen, je proste zniceny.

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2013, 22:32
od fafa111
No ide oto, ako sa ti upcha. Ak sa ti upcha len ten piestik, tak v pohode. Ale ak sa ti upcha kanalik ktory maze hydroštel, tak sa zadrie, zasekne a vačka donho spraví dieru. Poškodí sa aj vačka.

10W mam aj teraz, ale ten shell. No ked dám znova ten valvoline, klepanie nebude, ale po zahriati bude svietit mazanie na volnobehu. Ešte dokonca v lete som si všimol že na mierke bola sem tam kvapka vody, takze ten valvoline tomu motoru velmi nevonal.

Musím nájsť taky olej, ktorý bude pre všetko vhodný. :D

Ja upodozrievam aj tlak oleja, lebo ked ho trochu potočim, tak hydroštel už neklepe. Stale to robí asi na tretom valci. Myslim, že ked je hyroštel zapchatý, tak je zapchatý.

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Nedeľa, 15. Decembra 2013, 22:36
od starynovy
No ano, a ked sa ti zapcha mazanie ojnicneho loziska tak sa rozjebe motor :mrgreen: Ale nieje to chyba loziska, ale zanesenho mazania.. Ak ti svieti mazanie na volnobehu s riedkym olejom, tak v lepsom pripade je zle olejove cerpadlo, v horsom, je ten motor tak vylietany ze straca mazaci tlak cez loziska.

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Pondelok, 16. Decembra 2013, 02:16
od Jamall
olej ty nepomůže už žádný. Jakmile začne klepat, tak bude klepat napořád. Je zanesen karbonem, bordelem z oleje, nazvi to jak chceš, proste je ucpaní a neplní se jak by měl. Jediná rozumná varianta je ho povařit v toulenu...rovnou všechny a budou jak nové. Nebo začni šetřit, nové stojí raketu

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Pondelok, 16. Decembra 2013, 18:26
od fafa111
Ludia, nečítate poriadne? Ked dám ten valvoline, tak to neklepne, ale svieti mazanie na volnobehu po dlhej jazde. Opakujem to tu dookola.

Ja viem presne kolko stoja nove hydroštely, ale nechcem to menit, lebo na 2. a 6. valci mam nižšiu kompresiu. Ten motor už ide do lovíšť. Dokončím ho so všetkou parádou a vymením.

Ide mi len o info, či má niekto podobnú skúsenosť s nejakým iným olejom. O hydro sa tu už písalo veľa, no nikto nič neporiešil.
Ja len chcem dokončiť ten motor, ale nechcem chodiť klepajúci, alebo aby na volnobehu nemazalo.

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Utorok, 17. Decembra 2013, 09:09
od maiki
ja mam ten valvoline uz 3ti rok, asi 4 vymeny a motor je stale ticho.. leto/zima 10w40

skus tam dat znova ten olej, ked pomohol, dobre ho zohrej kludnejsou jazdou a potom mu naloz, nech sa olej dostane do kazdeho zakutia, a kontroluj hladinu, ci sa nestraca, pripadne niekde nemas zababrane, ci nestraca tlak cez nejake tesnenie

HAZARD by ti mozno vedel viac povedat, skus mu napisat, na byvalom motore M52B25 323i mal tento problem, motor sa rozklepal, ze sme mysleli uz ze je KO, menil nejake oleje a napokon auto pekne stichlo..

Re: E36 M52B20 klepanie hydroštelu

Napísané: Utorok, 17. Decembra 2013, 20:36
od fafa111
Tak dam ho znova, vymenim aj cidlo na tlak oleja a uvidím.
Olej mi trochu slzí z tesnenia vane, ale to je asi stýlom jazdy. Pri vyšších otáčkach asi trochu ubúda. Ale nič hrozne, na cca 1200km je to asi 1 deco.

Mimochodom ja stale nakladam, ked idem svoju 1200 kilometrovú trať. Nebojím sa mu šliapnut, ked idem po dialnici 160, tak ten dvojliter točí riadne otáčky. Miestami v D idem aj cca 30 minut na otackach 5500-6000. Viac ho už nechcem trapiť. :D
Myslím, že premazávany je dosť. Preto viem, že ked klepu hydrostely a naložíš mu, tak všetko stíchne. To samozrejme nevie ten, kto pri prvom klepnutí auto odstaví.