Strana 1 z 1
E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 10:55
od Chettro
Ahojte odborníci.
Chýba mi len informácia aby som mal pocit, že o mojej Šťuke všetko viem

. Takže na čo vlastne slúži vyhrievanie škrtiacej klapky. Že na vyhrievanie škrtiacej klapky to viem, ale aký to má dôvod a čo sa tým vylepšilo, to ma zaujíma. A ešte ktoré vlastne relátko je na vyhrievanie zadného okna, lebo ma z toho raz drbne. Musím to opraviť bo ma to se.je.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 14:19
od vreco
K vyhrievaniu klapky. Je to na to aby keď vonku mrzne ti neprimrzla klapka keď náhodou nasaješ vlhký vzduch.Keby bola klapka chladná tak by sa na nej vyzrážala vlhkosť následne by zamrzla a mohla by sa pri spojení blbých náhod zaseknúť.Jasné,že keď je motor teplý tak by ju nebolo potrebné ani vyhrievať ale ráno vonku -20 a pokým by sa vyhrialo všetko okolo motora tak by si mohol aj do jarku to zaparkovať.

.Cez Leto to nemá žiaden význam,možno len ten že to o 0,01C ochladzuje kvapalinu

K relátku

Rear defogger
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 15:54
od Chettro
Ďakujem Ti za info. Tak to vyhrievanie je asi tak na prd. Ako tak pozerám a relátko idem vyskúšať. Ešte raz díky.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 18:49
od Milosss
Ja by som povedal, že pri -20 je vyhrievanie na nezmrznutie klapky viac menej zbytočné. Vodá má taktiež -20 a kým sa zohreje aspoň nad 0, tak to potrvá minimálne minútu a aj viac. Klapka by bola potom zamrznutá tak či tak.
Skôr to má význam v znižovaní spotreby. Všetci vieme, že ak je vonku teplejšie, spotreba klesá, molekuly kyslíka sú ďalej od seba, čiže sa nasaje menšie množstvo, menej sa vstrekne paliva, nižšia spotreba. Hovorím ale nie o litroch ale stotinách litra. A toto ti s kľudom dokáže zohriať nasávaný vzduch pri chladnej jazde o 10 či viac stupňov.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 19:12
od vreco
Mozes skusit hadice prepojit ale je tu iste riziko, ze v zime by mohla klapka zamrznut. Predsa len cez nu idu spaliny z klukovky, ktora mozu skondenzovat pri styku so studenym vzduchom a kym je motor studeny mozu az zamrznut. Aj ked nie je to az take riziko ako bolo na karburatoroch, ktore dokazali zamrznut aj vdaka obycajnemu benzinu odparovanemu v tryskach. Inac voda tam moze byt prave z motora.
A tu je o tom fundovany nazor.
http://autorepair.about.com/library/a/1d/bl423d.htm
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Štvrtok, 4. Októbra 2012, 20:46
od Chettro
Super priatelia som rád, že ste sa tak rozkecali. Je to zaujímavé čítať takéto odborné názory. Super. Takto si to predstavujem.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 05:16
od Chettro
No dobre tak ale potom je tu otázka prečo odcloniť športový filter ? Veď teda bude nasávať rovno teplý vzduch a to podľa mojich meraní až 49 st. Mal som na hruške teplomer.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 06:52
od BouBou
vreco napísal:K vyhrievaniu klapky. Je to na to aby keď vonku mrzne ti neprimrzla klapka keď náhodou nasaješ vlhký vzduch.Keby bola klapka chladná tak by sa na nej vyzrážala vlhkosť následne by zamrzla a mohla by sa pri spojení blbých náhod zaseknúť.Jasné,že keď je motor teplý tak by ju nebolo potrebné ani vyhrievať ale ráno vonku -20 a pokým by sa vyhrialo všetko okolo motora tak by si mohol aj do jarku to zaparkovať.

.Cez Leto to nemá žiaden význam,možno len ten že to o 0,01C ochladzuje kvapalinu


Na vasich uvahach je pekne ako si spajate veci do kopy, no mate len s časti pravdu,
Vyhrev skrtiacej klapky sluzi na toto,,,ked je vonku chladno, motor kym sa zohreje na prevadzkovu teplotu hlavne kym sa zohreje sanie, vstrekuje benzin do sania, lenze studeny vzduch ako taky ma sice viac kyslika no vstreknuty benzin kondenzuje na kanaloch v hlave a aj v sani, ked sa motor zohreje tak benzin sa krasne miesa zo vzduchom a motor dosahuje vissiu ucinnost, ,,,,klapka nezamrza lebo mame bmw a hadam je v jakom takom stave,,,a za druhe prave to znizuje spotrebu nie kvoli mensiemu mnozstvu benzinu, ale kvoli tomu ze teply vzduch sa lepsie miesa s benzinom vo fazi zahrievania motora tym dosahuje lepsiu ucinnost cize neni za potreba tolko pridavat tym sa znizuje spotreba,,,
samozrejeme ked je motor naplno rozpaleny tak dokaze pracovat s hociakym studenym vzduchom a teraz riesime kyslik, pretoze studeny vyduch ma mensiu hustotu tym padom liter vzduchu obsahuje viac kyslika a tym padom lepsie hori lenze tak isto viac kyslika potrebuje viac benzinu, no kedze seriovy motronic dava pri plnke v otackach 12,5:1 palivo kvoli katu tak pri studensom vzduchu sa to zvysuje na 13,5 cca tym padom par kobyliek naviac,,, kvalitne spravene sanie spravi aj 5 koni
pri turbo motore aj 40
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 08:29
od vreco
prosím ťa daj nejakú citáciu kludne aj zo zahraničných fór na podloženie tvojich argumentov lebo nech hladam ako hladam tak všade a to aj na non bmw autách je vyhrievanie opisované ako výlučne na zabránenie primrzaniu vzduchu na stenách klapky.Keby sme sa bavili o M10ke tak tam už by som ti dal za pravdu.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 09:08
od BouBou
vreco napísal:prosím ťa daj nejakú citáciu kludne aj zo zahraničných fór na podloženie tvojich argumentov lebo nech hladam ako hladam tak všade a to aj na non bmw autách je vyhrievanie opisované ako výlučne na zabránenie primrzaniu vzduchu na stenách klapky.Keby sme sa bavili o M10ke tak tam už by som ti dal za pravdu.
aj moja m10nka ma vyhrievanu klapku a to je 82jka si predstav
a navyse aj na e36 a na e30 to mam odpojene a neprimrzalo ani pri -15
ale to je jedno nazor ti neberiem
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 09:44
od fafa111
Čaute, zamiešam sa. Teda ak vyhrievanie škrtiacej klapky (alebo nasavaneho vzduchu) nefunguje, môže to mať za následok môj problém?
bmw3-e36/e36-m52b20-para-z-vyfuku-t68578.html
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 09:47
od vreco
Tým som chcel povedať,že pri M10ke tam to vyhrievanie klapky v spojení so zmesou má opodstatnenie a taktiež som nepísal,že na 100% zamrzne keď bude spravený bypass. Chettro sa pýtal na čo to tam je a ja keďže ma to asi tak pred rokom zaujímalo tiež som prečítal nejedno fórum a diskusie k tejto problematike a v 99% prípadoch som sa dozvedel,že to je pri E36 výlučne proti zamŕzaniu klapky.Ako si povedal,názor mi neberieš ale toto nieje len môj názor.Preto píšem daj mi niekde odkaz na nejakú odbornú literatúru alebo nejakú diskusiu ohľadom toho a dokáž,že sa mýlim a ja veľmi rád sa priučím niečomu novému.

A pre teba Fafa,to čo ti robí je v pohode,predstav si,že v motore a výfuku je trošku iná teplota ako pár desiatok stupňov na klapke ktorú vyhrieva chladiaca kvapalina. Každé auto inak dymí a napr keď som jazdieval na Opli Tigra tak keď som stál s chladným výfukom na križovatke tak len bolo vidno ako od výfuku ide hustá vodná para a pri tom vodu to nežralo ani deci.
Pokým ti nemizne nejak extra vody a prestane to dymiť keď sa všetko na aute zohreje,buď pokojný. ak tomu pravideľne nenakladáš tak, 3dcl na 1300km ti niekde to bude slziť.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 11:11
od Chettro
Keď idem na mojej Alfe tak na križovatke, keď stojím tiež sa z výfuku valia kúdoly pary. Šťuka tiež, z nej mi dokonca z výfuku niekedy kvapká voda a pritom ani z Alfy ani zo Šťuky voda nemizne a celý rok nie je potrebné nič dolievať ani vodu ani olej. Katalyzátor vytvára vodu a tá sa musí odpariť. V zime teda ide z výfuku para. To sa zdá byť normálne. Tiež som sa bál a potom som sa postavil ku križovatke a sledoval autá. Parilo sa zo všetkých tak som sa na to vykašlal.
Re: E36, 320i kupé - vyhrievanie škrtiacej klapky ?
Napísané: Piatok, 5. Októbra 2012, 11:21
od Chettro
Dobre ale k téme toho vyhrievania. Keďže klapka je vyhrievaná kvapalinou z chladiča, tak než sa zohreje motor tak toho asi moc nevyhreje. Takže na začiatku to namŕzanie hrozí, ale postupne sa to asi roztopí. No v každom prípade je to zaujímavý forichtung a nebude dobre ho odpájať. To som sice ani nechcel len ma zaujímalo načo to je.