Strana 1 z 2
					
				E36 - Ako funguje "olejovy okruh"  R6 , HELP pls str 2
				Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 09:45
				od maiki
				caute, mohol by mi niekto prosim vysvetlit ako funguje mazanie, resp kade ide motorovy olej?
M52 na obrazku, kde je uz primontovany filter

olejovy filer s nadobkou a "zvysok"
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... il_filter/
potrebujem vediet ako v tomto "zariadeni" prudi olej, 
kolko ho ide cez filter atd. 
na co je na obrazku diel. c. 13 - Hollow bolt (duty srob, funkcia?)
14 - Oil pressure switch -  

 (viem si to prelozit, ale aku to ma funkciu?)
a este ma zaujma ako sa zvysuje tlak oleja, viem ze ked pridavam, tlak sa zvysuje.. preco?? resp. ako? ten tlak sa zvysuje v celej sustave? 
cize je to citit aj tam kde je filter?+
suvisi toto s olejom? pisu tam ze tlak, ale neviem aky... 
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... arator/#02
dakujem
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 12:40
				od Solty
				Tretí obrázok máš odvetranie krytky ventilov (odvetranie vačky), ide to hadicou cez separátor oleja, aby sa oddelil olej od prebytočného vzduchu a nedostal sa do sania, tak ako napr. mne, ja tam separátor nemám. Teda aspoň tak to chápem. Ten snímač tlaku na olejovom filtri mám aj ja, je to podľa mňa preto, kebyže olejová pumpa/čerpadlo nepracuje pod takým pracovným tlakom ako má nedostal by sa olej do problémových partí, medzi piestne krúžky alebo hore do krytky ventilov. Snímač teloty oleja/vody v motori mám niekde z boku na hlave tesne pod saním. Chápem tie snímače tak, že termostat meria teplotu vody vystupujúcu z hlavy a ten druhý pracovnú teplotu vody/oleja v hlave a keď je rozdiel týchto teplôt veľký zapína sa automaticky sahara. Voda v hlave myslím chladí aj olej, čo tade prechádza.
A cyklus chápem asi takto: čerpadlo cucá olej z vane, cez olejový filter do bloku na kľuku a ložiská, na ojnice a piestne krúžky + iné namáhané diely, ďalej cez hlavu ide hore ku vačke a do krytky ventilov, potom to steká nejakou dutinou dole do vane a zase dokola. 
 
 Takto to chápem ja, možno mechanik čo to videl rozobraté to chápe inak.
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 20:32
				od Bojsi5
				13 - Hollow bolt (duty srob, funkcia?)
u nás to voláme "holender" 

fukcia ako u každého iného "šróbu" (niečo spája) v tomto prípade tú hadičku, na konci ktorej je oko... a je dutý preto, lebo cez neho prechádza kvapalina (asi olej) z tej hadičky do toho, kde je to uchytené... alebo naopak 
 
 ak sa teda pýtaš na to  

a tlak by mal regulovať nejaký regulátor tlaku oleja...
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 22:23
				od ViktorDDD
				olej saje olejové čerpadlo cez sací kôš z olejovej vane, následne tlačí cez to teleso filtra, teda aj filter a tak sa dostáva potom cez kanáliky do potrebných častí motora, ten snímač je snímač tlaku oleja, keď nie je tlak oleja (vypnutý motor, vadné čerpadlo, ...) tak ti vďaka nemu svieti na prístrojovke tá olejnička
princíp olejového čerpadla nie je pre mňa úplne známy, ale laicky to poznám tak že na voľnobehu je určitý tlak oleja, ktorý sa zvyšovaním otáčok logicky tiež zvyšuje, pri dosiahnutí určitého tlaku pretlakový ventil vypustí prebytočný olej späť do vane aby sa nič nepoškodilo
ten holender by mal držať tú olejovú tlakovú hadicu, cez ňu zrejme prúdi olej do vanosu (nemal som možnosť detailne preskúmať M52ku ale asi to tak bude)
posledný obrázok - odvetrávanie krytu ventilov, resp. celého motora, motor sa točí, otáčanie kľukovky, pohyb piestov má za následky že motor dýcha - musí byť úniková cesta kade vzduch unikne z kľukovej skrine alebo sa do neho dostane, inak by nastal veľký problém, toto odvetrávanie je napojené potom na sanie, akurát tam je ten separátor ktorý oddeľuje od toho vzduchu olej ktorý sa v tam cez to odvetrávanie môže dostať
a ešte keď sa pozrieš na ten obrázok držiaku olejového filtra, máš tam jednu plochu s 2 dierami (smerom ku skrutke č.11), tam môžeš zapojiť trubky na chladič oleja
			 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Pondelok, 6. Augusta 2012, 22:42
				od maiki
				ViktorDDD presne toto som chcel pocut  

 dakujem...
princip poznam, mozem sa pustit do dalsieho levelu 

 kam na tento system najlepsie zapojit cidlo na tlak a teplotu oleja...
mam uz nejake teorie, ale diskutujem to s viacerymi ludmi o moznostiach... 
dakujem chalani, pomohli ste mi  

 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 08:12
				od ViktorDDD
				neni zač 
 
 čidlo na teplotu môžeš aj do vane, ale inak tuším sa používa taký adaptér do toho miesta kde máš čidlo tlaku, a do toho môžeš potom zapojiť rôzne čidlá alebo hadice (používajú to tuneri pri oturbovaní aby dostali olej k ložisku turba)
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 08:31
				od maiki
				no moja teoria je, ze miesto srobu c.14 dat "Y" adapter, jedno bude origo a druhe bude cidlo k pridavnemu budiku... no na nejakom bimmer fore som sa docital ze ked to tak spravili, ostala svietit kontrolka oleja... toho sa nebojim, ale aby to nerobilo neplechu na motore...
a teplota, zatial neviem... rozmyslam nad tym navrtat do krytky na olej filter zavit na to cidlo  

lebo do vane vrtat nebudem a miesto vypustneho srobu sa mi to tiez moc nepaci...
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 09:17
				od maiki
				takto to vyzera 

 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 19:02
				od ViktorDDD
				takto sa to dá tiež vyriešiť, na miesto čidla č.14 takéto Tčko, akurát miesto prípojky na hadicu tam bude tiež závit na čidlo, šikovný človek s potrebným vybavením to vyrobí za hodinku
			 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 19:49
				od maiki
				cim menej prace tym lepsie, pracujeme zatial s verziou dat cidla do srobov c.12
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/S ... ead_vanos/blizsie ku vanosu tlak a na druhu stranu teplotu
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 7. Augusta 2012, 20:39
				od ViktorDDD
				http://www.ebay.com/itm/BMW-3-SERIES-E3 ... 23206cbcafniečo takéto som myslel, keď si zmeráš aký je závit na to čidlo č.14 a aký závit potrebuješ na to prídavné čidlo tak to nie je ťažké vyrobiť z vhodného matrošu
do toho mazania vanosu by som nešprtal, aby ti ten vanos potom neostal bez oleja 

 
			 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Štvrtok, 9. Augusta 2012, 14:58
				od maiki
				ViktorDDD napísal:http://www.ebay.com/itm/BMW-3-SERIES-E30-E36-318IS-320-325i-328-M3-M12-OIL-PRESSURE-GAUGE-ADAPTOR-MLR-IF-/150867852463?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23206cbcaf
niečo takéto som myslel, keď si zmeráš aký je závit na to čidlo č.14 a aký závit potrebuješ na to prídavné čidlo tak to nie je ťažké vyrobiť z vhodného matrošu
do toho mazania vanosu by som nešprtal, aby ti ten vanos potom neostal bez oleja 

asi mas pravdu, a vyzera to tak ze na tlak si nieco take zadovazim, ale bude to skor
http://tuning.autodoplnky.cz/adaptery-y ... rrency-EUR nieco lacnejsie a dostupnejsie  
 
  no ostava stale otazka, kam s cidlom na teplotu  
 
  
rozmyslam navrtat do deklu olejoveho filtra zavit na cidlo... len sa obavam ze tam nebude ta teplota taka aku by som chcel vediet...  

 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Štvrtok, 9. Augusta 2012, 16:15
				od ViktorDDD
				tak cenovo je toto oveľa dostupnejšie, keď bude pasovať závit tak prečo nie
teplota oleja pri filtri bude taká ako všade inde v motore, keďže z olejového čerpadla ide olej rovno do filtra
			 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Piatok, 10. Augusta 2012, 08:19
				od maiki
				ViktorDDD napísal:tak cenovo je toto oveľa dostupnejšie, keď bude pasovať závit tak prečo nie
teplota oleja pri filtri bude taká ako všade inde v motore, keďže z olejového čerpadla ide olej rovno do filtra
lebo kedze tlak mam v podstate vyrieseny, nasrobujem, pripadne poistim nejakou podlozkou a vybavene... 
uz len teplota, 
a nakolko mam druhy kryt na tu nadobku, tak chcem vybrusit jeden ten vystupok a spravit zavit na cidlo,
pride mi to ak najjednoduchsie riesenie, akurat sa bojim ze to cidlo ani nepride do styku s olejom, neviem ako tam cirkuluje, ci to tam strieka ze sa dostane aj na cidlo ak bude na krytke...
 
			
					
				Re: Ako funguje "olejovy okruh"  R6
				Napísané: Utorok, 14. Augusta 2012, 10:09
				od maiki
				takze adapter mi uz dosiel, uz len zriesit zavit do krytu filtra a nahodim to cele  

