Strana 1 z 2
Vydrz motora
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 10:21
od tommy911
Ahojte, pre vas asi bezna tema,ale potrebujem poradit v tychto troch benzinovych motoroch.
1.8 L M43B18
1.9 L M44B19
2.0 L M52B20
Aka je ich vydrz, vyhody, nevyhody.
Dakujem velmi pekne.
Tomas
Re: Vydrz motora
Napísané: Štvrtok, 21. Júna 2012, 15:41
od SurrendeR
vsetko zalezi len od predchodzich majitelov.
ale v praxi M52 by mala zniest viac.
vyhoda m52ky je ze ma nadherny zvuk a kultivovany chod.
zbytok najdes aj na wikipedii (technicke data napr)
ak by som mal moznost volit, tak m52b20
Re: Vydrz motora
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 07:35
od tommy911
Ahoj, no zistujem a zhanam si nejake info. Planujem kupu BMW Z3, ale v podstate tie motory su tie iste. To auto neplanujem iba na nejakukratku dobu ale dlhodobo, cize mi dost zalezi an tom v akom stave bude motor.
Nemam ziadne skusenosti s BMW takze neviem,ale z mojho pohladu sa mi zda ta 1.8,alebo 1.9, strasne zastaraly motor, vyzorom, vekom a tak. Navyse ta 1.8 je SOHC a slaby vykon. Ta 1.9 a 2.0 maju takmer rovnaky vykon aj krutiaci moment priblizne v tych istytch otackach.
Mozno sa mylim s tymi stvorvalcami, preto ma naozaj zaujima iych vydrz odolnost. Ci 100 tisic nieje na ten motor dost ked urcite planujem najazdit na nom dalsich 100-150 tisic a viac.
Dakujem Vam vsetkym
Re: Vydrz motora
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 08:13
od Skyder
No podla mna vydržat by mal určite, koniec koncov nkupuješ Fabiu :) Teda asi záleží aj v akom stave to kupuješ.
Re: Vydrz motora
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 10:55
od SurrendeR
v tom pripade, ak to nieje len tak nachvilu, tak ber m52
ono kupis R4 a zistis ze to je motor hodny tak na nakupy do teska a nie nejake rekreacne vozenie a nieto este na stalo
Re: Vydrz motora
Napísané: Piatok, 22. Júna 2012, 11:53
od tomas_za
100 na motor nieje nic ale rad by som dnes vydel motor ktory ma nabehanych 100000km

ten motor ti v pohode pojde aj ked bude mat 300-400tisic bmw ma velmi kvalitne motory a pokial zohnas auto ktore ma 100000km tak ver ze ten motor ti vydrzi mozno aj do tvojej smrti.pokial sa jedna o 6valce cize m52 tak tam treba pocitat s vyssimi nakladmy na prevadzku ci samotny servis ale zase tie motory pokial sa staras preziju aj teba.ja by som bral byt tebou m52 ci uz koly vykonu,zvuku,pocitu a celkovej zivotnosti.
Re: Vydrz motora
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 07:30
od dethXtreme
mam M43B18...auto mam treti rok a co sa tyka samotneho motora,musim poklepat, ziadny problem som nemal...tachometer ukazuje skoro 240 000 km ( povedal by som ze real) ale urcite zalezi od kusu, a ako sa pisalo vyssie, od predchadzajucich majtelov
Re: Vydrz motora
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 08:02
od sbarnisin
Mam M43 motor a len pre zaujimavost - ma nabehanych 373 000

a ide ako hodinka

ale ako tu uz bolo napisane: najradsej M52, teda 2.0L . Ten ma ovela krajsi chod a tah kedze je to V6 a pritom rozdiel v spotrebe minimalny.
Re: Vydrz motora
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 16:36
od dethXtreme
kolega urcite myslel R6

Re: Vydrz motora
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 17:39
od DeathHead291
tak ja mám motor M43 1.8i s mojím motorom som spokojný výkon si myslím postačujúci človek sa ani nezabije len tak ľahko a ani nemá problém obehnúť keď treba pre mňa osobne výkon 116 koní stačí na také bežné použitie avšak kedže vďaka mojej robote som sa viezol aj na omnoho silnejších autách ako moje tak mi celkom aj ten výkon chýba ale na bežné používanie mi stačí to moje v pohode som na ňéom prešiel kpec kilometrov a nemal som problém kým mi to fakt nezadrbalo a nezačal som na štrku pretáčať kolesá ako blázon a motor akosi nezvládol moje nároky a ojničné ložisko si povedalo že stačí

a ďaľšia výhoda je to že platím poistku iba 104 € a na 2,0 by som platil asi o dosť viac cca 140 € aj keď to asi závisí aj od konkétnej poisťovne a ponuky avśak ak by som si mal vybrať iný motor tak by som si vybral 1,8is ktorý má okolo 140 koní a počul som doteraz že je to lepšia verzia ako 2.0 M52 a že nieje problém aby tá 1,8 is vybehala 2,0 m52 záleží na tebe či ti záleží hlavne na výkone alebo ti stačí normálne a pohodlné vozenie

Re: Vydrz motora
Napísané: Sobota, 23. Júna 2012, 23:01
od dadyk
m52 b20 som mal ja a uz by som ho v zivote nechcel od spodku to netaha skoro vobec a nad 3000 uz ide celkom slusne a zerie to vela benzinu ked ti mozem poradit m52 b28 ma realne mensiu spotrebu ako m52b20 mam teraz 28 a ideto podstatne lepsie ... 20 praskali hlavy to radsej zober 4 valec ako 20 ...
Re: Vydrz motora
Napísané: Nedeľa, 24. Júna 2012, 09:55
od tomas_za
dadyk-ze o tom neviem ze m52b20 praskali hlavy???ked clovek jazdi ako curak vedomi si 6 valca a naklada tomu kde sa da.... ides tu pisat o 2,8 jasneze je to lepsi a vykonejisi motor lenze mi sa tu bavime o 1,8-2,0l
Re: Vydrz motora
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 10:02
od maiki
ja by som jednoznacne radsej tu 1,9 co sa mi velmi podoba na klasicke ISo vykonom...
z3 je male lahke a teda to moze aj celkom ist...
oproti R6 2,0 je lacnejsia udrzba a vykon je zhruba rovnako +-10 koni , co je podla mna zanedbatelne...
Re: Vydrz motora
Napísané: Pondelok, 25. Júna 2012, 10:11
od TomNR
M43 je obycajne i, na 1300kg z3... neviem, ci to bude nejake svizne...
M44 je isovy motor, ano, spomenul tu uz niekto, ze dohc, sportovejsia verzia od i, pri 160-200k km by sa mali menit rozvody (aj ked pravda, ze servisnu knizku som nepozeral, ale inak pri 200k km zacinaju hrkotat)... haklive na prehriate
M50... klasika 6valec, v z3 ale nie je, ci ano? niektori sa ale biju do prs, ze rychlejsie ako iso, isari sa zase biju do prs, ze rychlejsie ako 320i

pravda bude asi niekde uprostred :)
Re: Vydrz motora
Napísané: Utorok, 26. Júna 2012, 09:01
od tommy911
Dakujem Vam vsetkym, potesili ste ma skusenostami ze nemusim mat strach s najazdenymi km.
Stale viacej sa priklanam k tomu 6 valcu 2.0.
Pisete ze netaha odspodu.
Neviem, ja sa nepotrebujem nahanat na kazdej krizovatke s magormi, nemam 20 ale po 30-ke.
Navyse na taketo zabavky mam motorku, u ktorej mimichodom tiez pisali ze netaha pod 6 tisic a ukazalo ze to nieje pravda.
Tu Z3 planujeme pouzivat na vikendove vozenie a cestovanie po Europe. Takze skor ako vykon mi ide naozaj o kvalitu a vydrz, spotrebu...Ale co som cital tak tieto motory maju +- rovanku spotrebu.
Takze Vam naozaj dakujem a ak by ste este mali nejake rady velmi rad ich uvitam.
Diky
Tomas