Strana 1 z 1
Turbo
Napísané: Pondelok, 19. Marca 2012, 18:17
od dodo68
Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem
Re: Turbo
Napísané: Pondelok, 19. Marca 2012, 18:56
od luky2208
dodo68 napísal:Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem
1.2bar ak to budeš meriať budikom a ked to budeš meriať dijagnostikou tak to bude 1200mbar + okolitý tlak podla počasia vonku,čiže na volnobeh diagnostika vypisuje cca 980mbar a pri plnom zatažení počas jazdy nie v garaži s plynom na podlahe ! to bude sučet tychto hodnôt číže cca 2180mbar podla počasia
Na fotke je plný plyn po dialnici na 4ke.

Re: Turbo
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:55
od icecold
co vím, tak seriový turbo na tds snese max 1,4 baru
Re: Turbo
Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:59
od ViktorDDD
znesie aj cez 1,6, ale nie na dlhú dobu, avšak keď sa prekročí tuším 1,4-1,5 bar tak sa to prehodí do núdzového režimu
na 18tds tlačí do 1,2bar, u 2,5tds je tlak nastavený malinko nižší, mal by natlačiť max. 1,1bar pri plnom plyne od 2000, ale keď natlačí 1bar to je ešte OK
Re: Turbo
Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 20:07
od luky2208
Znesie neznesie to nieje podstatné. Ak nikto nebabral do bespečnostného-obtokoveho ventilu na turbe ktorý je u TDSka riadený membranou ktorá je napojená na tlakovej časti tak to tlak nikdi neprekročí a tlak je odpustený do vyfuku. Na mojom TDS čo je fotka je maximalny tlak 1.2 baru. diagnostika ukazovala 2180mbar čiže 2.18baru z čoho cca 1000 mbar bol tlak vzduchu vonku. Kedže mam upravený snimač tlaku tak je na nom vlastne stale tých 1000mbar aj ked motor stojí a aj ked v lete hlasia 900mbar vonku

. inak TDSko na volnobeh hlasi hodnotu hodne pod barometricki tlak ale to už som tu volade rozoberal. Pravdepodobne to bol len tah automobilky aby ten motor nešiel bohvie ako a aby mal len 66kw lebo bi sa asi ine auto z dieslovim motorom a objemom 1.7 nepredalo ak by malo plný potencial na tu dobu

Re: Turbo
Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:02
od SurrendeR
pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..
aspon takto to chapem..
Re: Turbo
Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:07
od ViktorDDD
ale ako už vieme na tds-ku sa dá trochu pošpekulovať so snímačom tlaku aby dával aj v "bezturbovom" režime 1000mbar a pôjde to trochu lepšie
Re: Turbo
Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:34
od luky2208
SurrendeR napísal:pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..
aspon takto to chapem..
Skus sa trožku pohrať z diagnostikou na rôznich dieslovich autach ak maš tu možnosť a zistiš že je to tak že na volnobehu to ukazuje barometrický tlak a ked turbo začne tlačiť tak sa tlak zvyšuje od tohoto barometrickeho tlaku. Kdeš to u TDSka neviem prečo ale u každeho je to tak že barometrický tlak je napr 950mbar no na volnobeh snimač tlaku vykazuje 820 čo je vlastne v minuse a už je to mimo rozsah. Potom začneš jemne pridavať plyn a turbo začne tlačiť no ešte si sa dostal len na tých 950mba a to už maš na otačkomeri cca 1200ot takže ideš dalej na otačkomery maš cca 1800ot no snimač tlaku vykazuje cca 1000mbar ideš dalej,otačkomer ukazuje 2200ot a tlak maš 1080mbar a až teraz vlastne citiš zaber lebo až teraz je evydentne prekročený tlak a RJ pridava predvstrek a zvyšuje citelne davku paliva.

čiže oklamanín snimača na stalich 1000mbar sa posunieš trochu bližšie k tomu "zaberu turba" aj ked je to vlastne v skutočnosti zmena predvstreku a davky lebo TDSko nema variabelne lopatky v turbe aby nahnalo vysoký tlak aj v nizkych otačkach.

Re: Turbo
Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 09:03
od dodo68
ta podtlaková pumta co je na turbe snej ide tiahlo na klapku ktora je v potrubí načo vlastne sluzi.... co sa da na nej nastaviť??...

Re: Turbo
Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 12:07
od ViktorDDD
je to na pretlak, nie podtlak

slúži na to že keď turbo dosiahne požadovaný tlak tak ten ventil pomocou toho tiahla otvorí obtok vo výfukovej časti turba aby mali kde unikať plyny a nezvyšoval sa ďalej tlak, nastavovaním toho tiahla (na konci je závit) môžeš nastaviť aby to neskôr otváralo ten obtok a tým zvyšovať tlak turba, ale bez úpravy RJ to nemá význam, najlepšie je továrenské nastavenie
Re: Turbo
Napísané: Nedeľa, 22. Júla 2012, 17:33
od joker8712
a ked by som potrebovat to tiahlo na podtlakovej membrane nastavit tak sa to ladi podla coho? lebo zhodou okolnosti akurat riesim tento problem a nikde mi to nevedie nastavit ani v BMW.
Re: Turbo
Napísané: Utorok, 24. Júla 2012, 19:53
od bjukemen
ale myslis na TDS-ku alebo na tom aute co mas v popise, lebo tam je rozdiel variabilne turba maju zakladnu polohu ako su otvorene lopatky do toho sa nie dobre vrtat.. a az myslis na tds-ku tak tak ti treba bud diag alebo budik tlaku turba