Strana 1 z 1

Turbo

Napísané: Pondelok, 19. Marca 2012, 18:17
od dodo68
Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem

Re: Turbo

Napísané: Pondelok, 19. Marca 2012, 18:56
od luky2208
dodo68 napísal:
Nazdar chalani ..Viete mi niekto poradiť akí(MAX) tlak ma davat turbo na motori 325tds..Dakujem

1.2bar ak to budeš meriať budikom a ked to budeš meriať dijagnostikou tak to bude 1200mbar + okolitý tlak podla počasia vonku,čiže na volnobeh diagnostika vypisuje cca 980mbar a pri plnom zatažení počas jazdy nie v garaži s plynom na podlahe ! to bude sučet tychto hodnôt číže cca 2180mbar podla počasia :wink:
Na fotke je plný plyn po dialnici na 4ke. :wink:

Re: Turbo

Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:55
od icecold
co vím, tak seriový turbo na tds snese max 1,4 baru

Re: Turbo

Napísané: Štvrtok, 22. Marca 2012, 19:59
od ViktorDDD
znesie aj cez 1,6, ale nie na dlhú dobu, avšak keď sa prekročí tuším 1,4-1,5 bar tak sa to prehodí do núdzového režimu
na 18tds tlačí do 1,2bar, u 2,5tds je tlak nastavený malinko nižší, mal by natlačiť max. 1,1bar pri plnom plyne od 2000, ale keď natlačí 1bar to je ešte OK

Re: Turbo

Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 20:07
od luky2208
Znesie neznesie to nieje podstatné. Ak nikto nebabral do bespečnostného-obtokoveho ventilu na turbe ktorý je u TDSka riadený membranou ktorá je napojená na tlakovej časti tak to tlak nikdi neprekročí a tlak je odpustený do vyfuku. Na mojom TDS čo je fotka je maximalny tlak 1.2 baru. diagnostika ukazovala 2180mbar čiže 2.18baru z čoho cca 1000 mbar bol tlak vzduchu vonku. Kedže mam upravený snimač tlaku tak je na nom vlastne stale tých 1000mbar aj ked motor stojí a aj ked v lete hlasia 900mbar vonku :wink:. inak TDSko na volnobeh hlasi hodnotu hodne pod barometricki tlak ale to už som tu volade rozoberal. Pravdepodobne to bol len tah automobilky aby ten motor nešiel bohvie ako a aby mal len 66kw lebo bi sa asi ine auto z dieslovim motorom a objemom 1.7 nepredalo ak by malo plný potencial na tu dobu :mrgreen: :thumbup:

Re: Turbo

Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:02
od SurrendeR
pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..

aspon takto to chapem..

Re: Turbo

Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:07
od ViktorDDD
ale ako už vieme na tds-ku sa dá trochu pošpekulovať so snímačom tlaku aby dával aj v "bezturbovom" režime 1000mbar a pôjde to trochu lepšie

Re: Turbo

Napísané: Piatok, 23. Marca 2012, 21:34
od luky2208
SurrendeR napísal:
pokial viem, tak turbo motory mavaju na volnobehu kusok pod atmosferickym tlakom , cize jemne do minusu..
koli tomu ze turbo netlaci, navyse je tam podtlak .. to co motor nasava a brzdi ho vzduchovy filter..

aspon takto to chapem..

Skus sa trožku pohrať z diagnostikou na rôznich dieslovich autach ak maš tu možnosť a zistiš že je to tak že na volnobehu to ukazuje barometrický tlak a ked turbo začne tlačiť tak sa tlak zvyšuje od tohoto barometrickeho tlaku. Kdeš to u TDSka neviem prečo ale u každeho je to tak že barometrický tlak je napr 950mbar no na volnobeh snimač tlaku vykazuje 820 čo je vlastne v minuse a už je to mimo rozsah. Potom začneš jemne pridavať plyn a turbo začne tlačiť no ešte si sa dostal len na tých 950mba a to už maš na otačkomeri cca 1200ot takže ideš dalej na otačkomery maš cca 1800ot no snimač tlaku vykazuje cca 1000mbar ideš dalej,otačkomer ukazuje 2200ot a tlak maš 1080mbar a až teraz vlastne citiš zaber lebo až teraz je evydentne prekročený tlak a RJ pridava predvstrek a zvyšuje citelne davku paliva. :wink: čiže oklamanín snimača na stalich 1000mbar sa posunieš trochu bližšie k tomu "zaberu turba" aj ked je to vlastne v skutočnosti zmena predvstreku a davky lebo TDSko nema variabelne lopatky v turbe aby nahnalo vysoký tlak aj v nizkych otačkach. :wink:

Re: Turbo

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 09:03
od dodo68
ta podtlaková pumta co je na turbe snej ide tiahlo na klapku ktora je v potrubí načo vlastne sluzi.... co sa da na nej nastaviť??... :roll:

Re: Turbo

Napísané: Nedeľa, 25. Marca 2012, 12:07
od ViktorDDD
je to na pretlak, nie podtlak :wink: slúži na to že keď turbo dosiahne požadovaný tlak tak ten ventil pomocou toho tiahla otvorí obtok vo výfukovej časti turba aby mali kde unikať plyny a nezvyšoval sa ďalej tlak, nastavovaním toho tiahla (na konci je závit) môžeš nastaviť aby to neskôr otváralo ten obtok a tým zvyšovať tlak turba, ale bez úpravy RJ to nemá význam, najlepšie je továrenské nastavenie

Re: Turbo

Napísané: Nedeľa, 22. Júla 2012, 17:33
od joker8712
a ked by som potrebovat to tiahlo na podtlakovej membrane nastavit tak sa to ladi podla coho? lebo zhodou okolnosti akurat riesim tento problem a nikde mi to nevedie nastavit ani v BMW.

Re: Turbo

Napísané: Utorok, 24. Júla 2012, 19:53
od bjukemen
ale myslis na TDS-ku alebo na tom aute co mas v popise, lebo tam je rozdiel variabilne turba maju zakladnu polohu ako su otvorene lopatky do toho sa nie dobre vrtat.. a az myslis na tds-ku tak tak ti treba bud diag alebo budik tlaku turba