Strana 1 z 4

BWM 320d vs. BMW 328i

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 13:21
od julinko129
Ahojte vsetci fandovia BMW :),

chcem sa Vas opytat na Vase nazory a pripomienky ohladne tychto vozov. Vsetky klady aj zapory su vitane.

Chcem si to doviet z Nemecka, ale ak ma niekto tip tak kludne to pridem pozriet aj na kraj sveta!

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 14:27
od Martin46
ahoj, ja mam 320d takze sa ti pokusim poradit. Rozdiely nemozes brat ako medzi motormi ale ako medzi autami... takze

1. Naklady na kupu: Myslim ze tie dva motory kupis za podobne financie, samozrejme ze tych 328 je ovela menej. Ale na Tvojom mieste by som sa asi zameral na 325i. Je to modernejsi motor, spotreba mozno o par deci mensia a vykon skoro rovnaky.

2. Naklady na prevadzku. Toto je kamen urazu, moje auto je klasicky priklad ked su naklady na diesel vyssie ako na benzin. Ano je to pekne ked auto papa do 6l, ale naklady na palivo nie su jedine. Ja som za turbo zaplatil 30 000sk. Za to by bolo benzinu :D Jednoducho na diesli je vela veci co mozu odist. Benziny su na tom o dost lepsie, hlavne benziny od BMW. Tych 3l na 100km je smiesne v porovnani s rozdielnym vykonom ktory tieto motory podavaju

3. Jazda. Tu an celej ciare vyhrava benzin, jednoducho tych 110kW alebo 100kW je sice pekny vykon ale s 150kW sa to porovnavat neda. Nevravim ze si s dieslom neuzijes, stale je to BMW, ale je to neporovnatelne s benzinom.

4. Nasledny predaj. Diesel mozno predas rychlejsie ale je otazne ci lepsie, kedze nas trh je nimi uz presyteny

5. Vybava, takmer kazdy benzinovy sestvalec je vo fullke;) zatial co socialny diesel nie je problem najst. Je ich totiz vacsina. Dobre vybaveny diesel je urcite drahsi ako porovnatelne vybaveny beznin

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 17:10
od gamavox
ja mám 320D 100Kw, ale odporúčam 110Kw - od 09/2001. 320D jazdíš za pár litrov nafty a 328 žere ako tank. Je to na tebe, ale ja by som benzín nechcel.

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 17:43
od kačo
no vidis, ja mam napriklad 3,0i benzin ... dlho predtym som si ani newedel predstavit, ze by som niekedy opustil naftu, kvoli nizkej spotrebe, ale ked som mal prve BMW dieselove a zacali mi postupne odchadzat dolezite suciastky a za cerpadlo slo hned 20t za dalsie chujovinky dalsia kopa penazi, spocital som 2+3 a zistil som, ze pri podobnych (troska vyzsich) nakladoch mozem mat 3liter, ktory omnoho viac uspokojuje moje potreby ...

trojliter je doma a ako student VS ho stiham zivit tak, aby som obcas zabehol na nejaku akciu, troska sa ponahanal a pod ...

ale osobne ti radim ist radsej do novsieho motora M54 2,5i .. ma to len o 1kW menej ako stara 2,8i ;) ...

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 17:52
od Maťásek
Môžte mi niekto povedať koľko približne žere ten 2,8 prípadne 3,0? Diky

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 18:14
od kačo
ja mam dlhodobu 10,1 ...
ale 80% mam mesto ... a autu davam zabrat v ramci moznosti ;)

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 18:54
od aur77
myslim, ze 328 je lepsia volba ako 325 (aspon co sa motora tyka), mozno az na poistku. Vykon je na papieri rovnaky, ale v praxi je u 328 citelnejsi lepsi krutak v nizkych otackach. Staci si precitat testy 328 a 325. To uz potom radsej 330i, ale tie su aj cenovo trosku inde....

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 19:44
od EBOLA
a ja tu riesim ci 320 alebo 325

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 20:53
od jozi_bmw
kupte si vsetci diesle, aspon budu benziny lacnejsie kvoli nedostatocnemu zaujmu :lol: :lol:
potom si kupim aj 5liter :twisted:

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 21:05
od ancaaa
zujimava dilema ved ty nemaš šajnu či kceš kachle abo benzinos a či kceš 2lit arebo 3 liter...asi vychadzaš z podobneho vykonu ale podla mna porovnavaš neporovnatelne...

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 21:08
od EBOLA
isteze benzin 4ever

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 23:04
od julinko129
ja som sa viezol na barabasovej 328i a nevedel si to vynachvalit. a tvrdil ze spotrebu ked chcem budem mat dobru.

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 23:21
od k_michal
pokial nenabehas 50t a viac tak sa toho drz

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 23:24
od julinko129
to myslis 50 000km na rok?
k_michal napísal:
pokial nenabehas 50t a viac tak sa toho drz

Napísané: Utorok, 25. Marca 2008, 23:35
od Pimp
mal som 2,8i v E39 a 2,0d v E91 takze aj ja mozem poradit:

skoro vzdi ked som sedel v 320d, tuzil som sediet radsej v 528i :)
najme mimo mesta a na dialnici mi v 320d chibal brutal vykon + otacki + zvuk 528ki a bal som sa stim obiehat napriek tomu ze to malo nejakich 400 NM a 163 konou.

naopak v meste sa mi lepsie jazdilo na 320d lebo casto viuzijes newtonmetre a spotreba je super. co sa tika spotrebi 528i papalo nejakich 9,5l pri normalnej jazde, ale jasne ze som mu obcas aj nakladal.
320d brala nejakich 6,5l.

musim dat totalne za pravdu martinovi46 a kacovi. nakladi na diesel su celkovo vissie, lebo odchadzaju drahe dieli. fotrovi napr. odisla naftova pumpa a dal za opravu 50.000skk, vies kolko natankujes benzinu za taki peniaz? s 2,8kou ti nehrozia take opravi. v e46 masinka urcite papa este menej ako v mojej ex E39, takze niet o com uvazovat. co sa tika 2,5ki mne osobne nevihovuje, lebo nemaz zaber pri nissich otackach.

kedze po case mi uz ani 2,8 nestacila, som zobral 3,0. vo vikone je velki rozdiel ku 2,8 ale co sa tika spotrebi a nakladou, je to zhruba to iste.

este jedna vec co mi strasne vadila na 320d: auto je hlucne jak traktor a ked stojis tak sa cele auto trasie a zvuk je o nicom :roll: